I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

I Roy diss till Ranking Dread?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-07-01 16:00

I Roy diss till Ranking Dread?

Läste i "The Rough Guide To Reggae" att I Roy gjort en diss till Ranking Dread. Den skulle tydligen vara den roligaste reggae-låten nånsin. Kommer dock inte ihåg vad den heter.

Någon här som har en aning?

2007-07-01 22:20
Aldrig hört om ngn I-Roy diss till Ranking Dread. Däremot hade Gal Boy I-Roy och den fule Jazzbo en legendarisk tvist med många kul låtar riktade mot varandras huvuden. Den enda personen jag känner till som uttalar sig negativt om Ranking Dread på skiva är Tappa Zukie.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2007-07-02 00:58
Vad säger Tappa Zukie? Och på vad?

I Roy och Prince Jazzbos "beef" är ju skitrolig... Bra låtar också.

2007-07-02 11:19

Oj fan måste ha vart Prince Jazzbo. Var längesen man läste den. Men vad heter låtarna?

Tack som fan!

2007-07-02 12:48
På Bloo & Fire finns en bra tråd om alla disslåtarna som utbyttes mellan de två tungviktardeejaysen;
http://www.bloodandfire.co.uk/db/viewtopic.php?t=19913

Angående Ranking Dread och Zukie så är det på låten When Zukie De Yah från hans första skiva Man Ah Warrior. Kommer inte ihåg exakt vad han säger men han snackar iaf om att Bowyark (ett av RD:s alias) krossas under hans skor osv. Det roliga är ju att de antagligen var vänner ändå då de växte upp tillsammans och spelade in musik ihop efter det (kolla den fantastiska nysläppta silver camel-samlingen med Ranking Dread och Massive Dread).
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2007-07-02 13:23
Aight... Prince Jazzbo och I Roy var väl också vänner, även när disslåtarna spelades in har jag för mig.

2007-07-02 14:44
kalcidis

Tack, jävligt sjysst!