I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Laglig reggae mp3-shop öppnad

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-07-12 17:26

Laglig reggae mp3-shop öppnad

nu har soundquake öppnat en Mp3shop för nerladdning av mp3or. just nu är utbudet ganska begränsat, men jag antar att det kommer komma upp mycket mer.

piset ligger på ca: 10kr/låt (på de jag kollat, mindre om man köper hela album)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-12 19:18
Bra såklart. Men finns det nån som betalar för mp3:or på riktigt?
Intressepenisen hårdnar!

2007-07-12 22:57
det var sån hype om de där på summerjam, reklam överallt, på personer och armbanden man får.

9.90 kr / låten suger fruktansvärt mycket. kan dom komma ner runt 3 kr kan man börja fundera.
 i get more pussy then panty!

2007-07-12 23:16
Ah, jysst! Tack för tipset Fiyah!

wasteapa01: Följande står under FAQ: "The copying and burning of tracks is unrestricted. However, we kindly ask you to respect the works of the artists and treat copyright responsibly. The artists earn their living from selling music." Flera argument behövs inte! Varför skulle man inte betala för mp3:or?
Don´t like reggae - I love it.

2007-07-12 23:36
www.reggaecountry.com laglig sen år sen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-12 23:43
Fetaste utbudet fortfarande från eMusic

2007-07-13 11:14
Känns bara trist, iallafall ifall man vill ställa sin musik i hyllan ifall man är lagd åt det hållet.
Intressepenisen hårdnar!

2007-07-13 11:44
bränn ut låtarna, man får ju cover och hela kittet.

2007-07-13 18:31
jag håller med wasteapa, skulle inte betala för mp3or (köper dock det jag gillar på skiva, inte sagt att waste inte gör det.)

men ändå bra då många laddar ner så kan reggaeartister kanske tjäna lite mer/nå ut till fler.

2007-07-13 18:34
Ja, självklart borde man köpa det man gillar på skiva. Lite jobbigt att ladda ner allt igen när datorn kraschat istället.
Intressepenisen hårdnar!

2007-07-13 18:56
eller så har man bränt ut det... eller backup.

vad gör du när dina skivor blir repiga?

2007-07-13 18:59
10 kr låten är väl lite väl saftigt?

2007-07-13 20:36
Det jag är intresserad av är bitrate och kvalite, så jävla mycket som dyker upp numera som är riktigt whack mastrat, och därmed helt ospelbart...
Don Corleon tex, är en fet producent och så, men jösses vad han måste vara kass han är på mastra, både pre release mp3orna och singlarna på många av hans senaste alster låter piss, raging bull blev ju först spelbar sen låtarna dök upp på ragga ragga ragga 2007...

Annars är detta framtiden... Såtilvida att dom håller det jävla up to the time..

2007-07-13 20:38
Jag pyntar lätt 5-10 kr låten om jag får förhands lyssna och får bra kvalitets tunes(256kpbs mp3 och uppåt eller helst .Wav)

2007-07-14 01:35
.wav är ju sjukt onödigt när du kan köra mp3orna i över 300 kbps vilket räcker bra, om det i första släpet är bra mastrat.

2007-07-14 10:48
dessutom är det otroligt enkelt att göra om mp3orna till wav endå, tar inte lång tid heller. menar du alltså att du hellre sitter och laddar ner wav filer på flera 10 tals mb istället? lol
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-07-14 11:15
men hur fan köper man? jag provade på soundqake, men det går ju inte eller är jag bra dator analfabet?
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."

2007-07-14 15:03
Ja, tio kronor var väl lite väl... Sjysst om man kan få tag i låtar på lagligt sätt lite snabbare då. Synd att man aldrig spelar cd haha

2007-07-14 15:39
Alltså anledningen till att jag vill ha .wav är väl mest att jag misstänker att lite ljud måste gå tappat när en låt bantas från typ 12MB till 4MB, även om det inte hörs på mina lilla mac högtalare så misstänker jag att det gör en liten liten skillnad på ett stort system, men jag kan ju givetvis ha fel...

2007-07-14 17:09
@Poppa, jag tänkte precis som du när jag började få mina dubs i mp3 istället för på cd. Dock måste man ha en superhörsel om du skall höra någon större skillnad på en tune i wav eller i mp3 256kpbs. Jag skulle vilja påstå att har du 5 låter kan du absolut inte urskilja vilka som är mp3 eller wav.... 
Jag tror att det handlar om ens egen "tro" om att det skall låta sämmre inte att det egentligen gör det så tydligt att man verkligen kan uppfatta det... Spelar man för en publik tror jag inte om tänker "shit" där spelade han en mp´3a...

Dock håller jag helt och fullt med om att är mastern kasst inspelade så blir även mp3 eller wav filen mindre bra ljud på även om man försöker fixa till det....

Respect!!..
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2007-07-14 17:59
@ pusherman - har du väl försämrat ljudkvalitén kan du aldrig få tillbaka den genom att omvandla en mp3 till wav.
Du får bara en mp3a som tar lika stor plats som en wav.

Bra initiativ från soundquake, om inte artisterna och producenterna får betalt kommer reggaen att dö. 
Graffare

2007-07-14 20:26
stora artister tjänar tillräckligt på spelningar..
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-07-14 21:33
PuGe P18: Stora artister jaa! Vilka reggaeartister idag är "stora" annat än bland oss redan frälsta? Vilken reggaeartist skulle dra 30.000 pers till stadion som Metallica nu senast? Vet inte vad som ger artisten mest? Ett album såld som mp3:a, vinyl eller cd? Finns det någon artist här som har inblick i detta?

2007-07-14 21:35
vi får väl nöja oss med 20 artister så får alla andra lägga ner
Mabuhay!

2007-07-14 22:53
man får starta en underground scene som i hiphopen, där folk faktiskt jobbar halv/heltid och på sidan om rappar.

på så sätt behöver dom inte tänka på att musiken måste vara försörjande utan tar lite ledigt från jobbet som fiskrensare och åker iväg på en spelning... soft!

2007-07-15 12:28
och alla arbetslösa ghetto youths som hänger utanför studiorna varje dag som hoppas på att få spela in en dubplate och kanske upptäckas? vad ska dom göra?

tror inte alla på jamaica jobbar som fiskrensare...

...kanske funkar i sverige men situationen på jamaica är ju lite annorlunda
Mabuhay!

2007-07-20 09:20
Juno Records har startat en nerladdningssida Juno Download med MP3 192 eller 320 kbs eller WAV format på låtarna.

2007-07-20 19:46
^^ funkar inte.

2007-07-20 22:20
confidence: Va e de som inte funkar?