I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-07-21 03:24

Lite morriga DJ:s?

Har en lite fallenhet för DJ:s med duktigt morriga röster. T. ex. Danny English, Reggie Stepper, Tenor Fly och Pompidou. Känner till en hel del, men jag skulle uppskatta lite spontana tips hursomhelst på lite fler artister med lite farligt rossliga whiskey-stämmor. Hit me!

Intressepenisen hårdnar!

2007-07-21 12:31
Ugly man

2007-07-21 13:42
Antar att Buro går utan att säga. Ranking Prendergras släppte nog bara en 12" (som förvisso är fantastisk) och hade en extremt grym rockstone röst. Prince Far I är också antagligen en deejay du redan känner till.

Uglyman, som tidigare påpekat, har ju en stil som är i direkt relation till Pampidoo.

Sen vet jag inte hur du menar morriga röster, kanske platsar Nicodemus, Jr. Nicodemus (_inte_ Jr. Demus eller den tidiga Chaka Demus!), Major Worries, General Trees och Shabba Ranking in bland det du letar.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2007-07-21 14:05
Pampidoo var väl heller inte så förtjust i Uglyman på den tiden det begav sig med dessa karriärer. Uglyman snodde väl även titeln "the DJ with the rockstone voice", eller vad han kallade sig.

Uglyman är rätt grym ändå det lilla jag hört, Some a dem a holla some a bawl och Computer. Tycker inte likheten med Pampidoo är alltför stor.
Intressepenisen hårdnar!

2007-07-21 15:41
Jag är inte riktigt säker vem det var som startade hela rockstone voice stilen. En sak som är säker är iaf att Pampidoo var innan Ugly med den. Buro kan dock ha varit originatorn (har hört det av en vän som är väldigt kunnig och därav tror jag inte det är omöjligt) men det känns ändå rätt så osannolikt eftersom den Buro jag har hört från tiden kring att de startade med sina rockstone stilar körde fortfarande väldigt funky och »snäll« (?) stil.

Har skrivit lite om Pampi på reggaepedia;
http://reggaelicious.pbwiki.com/Pampidoo
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth