Topaz vs Immortal URF
Topaz vs. Immortal (UK). FETT! Men vem vinner?
tror Immortal drar det längsta stråt
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Immortal är laddade upp till tänderna med dubs. Hörde de på en jugglin dance i Birmingham för några månader sedan. De avfyrade en och annan mördar dub och höll en väldigt jämn och tight nivå på jugglandet... Topaz får cutta lite dagsfärska dubbs om de ska ha någon chans.
poor and clean
oj oj.. ska bli intressant.!! vilken dag är clashen? hörde av polarn att det var på torsdagen(?)
"...killing pussy and we kill dem fi fun..."
jepp på torsdan och tydligen ska det inte krocka med nån artist eftersom clashen ska avsluta hela kvällen
BLESS REGGAE MUSIC
Yeah clashen ska vara det sista som händer på torsdage, fett! Synd bara att jag kliver av jobbet 0600 samma dag. Har ingen koll på Immortal alls.. Men ska bli fett skojj med clash igen.
gurraa, immortal är ett sound från england, har bla. varit med i worldclash och Uk cup clash... big sound!
Jo, fast jag har aldrig hört dom på audio eller så..
Orre, Immortal i UK cup clash och Worldclash tror jag är ett annat sound från Jamaica, eller har jag fel? Det här Immortal är väl det som spelar på BBC 1xtra? Det var väl länge sen Topaz clashade så de kanske har laddat upp med nya dubs + hemmaplan. Intressant!
tenstadancehall: Immortal spelar inte på BBX1xtra. Jag tror att du blandar ihop de med Silver Star? Det var ju ett jamaicanskt sound med i WC i år som hette Silver Star... Immortal har vatt med i UK cup clashen x amounta ggr + WC 1 gång minst vad jag minns nu. De är laddade med nuff nuff steel för att va ett så ungt sound. It a go get sticky Topaz...
twitter.com/dj_shirkhan
Looord have mercy, det här väger ju upp beenie mans avbokning Ingen aning om vem som vinner då jag varken har sett eller hört audio från någondera.
precis immortal kom väl bla. till dub fi dub med mighty crown i UK cup 2005, eller minns jag fel? dom var med i WC 2005 i brooklyn då sentinel vann även. men som sagt detta är soundclash och då kan vad som helst hända.
Fan att ajg missar detta! hoppas Topaz eller någon annnan styr upp bra audio...
Mabuhay!
Safari, du har helt rätt! Jag blandade ihop. Sorry!
Hmm..
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
Tre dar kvar! Vi måste få igång debatten. Kommer kvällen handla om foundation? dancehall? customs? combinations? Kommer de spelas mycket roots för att flirta med Uppsalapubliken? Mavado-dubs? Jag kan tänka mig att Topaz har laddat upp boxen rejält men Immortal kanske har fetare grejer ändå?
hoppas det dyker upp mycke dancehall! yes yes
"Keep it real - Don't fake the funk"
jag tror det kommer ta ett år att utse en vinnar eftersom att alla jävla festival mongos kommer stå och skrika yeahhhhh på dom båda soundsen efter Dub fi Duben!!!
BLESS REGGAE MUSIC
Kör_Bara Du får hoppas att det kommer en vettig domare som kör med handuppräckning istället för signalhorn och dylikt
"The beast looked upon the face of beauty. Beauty stayed his hand, and from that moment he was as one dead"
Fett att det blir clash ändå, är väl rätt öppet om vem som tar det här, Uppsala är ju mer Topaz bakgård än Immortals, men jag tror immortal är mer laddade med new serial än topaz, men det är ju åh andra sidan knappast säkert att det spelar nån roll på uppsala reggae festival... Sen är ju en viktigt faktor vem som kör på micken för Topaz, tror om rodde lägger sig på rätt nivå, kan han ha en fördel för att han känner publiken bättre, om Topaz försöker matcha Immortals front man(som är jävligt vass) med Mickael Knight så går det garranterat åt helvete för dom.. Som sagt Intressant Lineup... kan gå åt vilket håll som helst...
Big up Topaz!
Mrsfabulous
oja, topaz begår självmord om dom använder michael knight. skulle vara riktigt dumdristigt att köra michael night på micken, för han är ok som bashment MC, men när det kommer till speeches och clash MC:ing så är han riktigt risig. säger inget av värde eller innehåll, "- I originally come frome jamaica, play the motherfuckin track" liksom.. rodde är grym på micken däremot, där kan han som poppa nicko skrev, läsa publiken och lägga sig på en bra nivå.
SPÄNNANDE! jag har haffat tutan nu! :D
Red Motion Music
Kom ihåg att gömma tutan bra som fan när ni ska in... Man får ju inte ta med dom in.
va? är de sant? sen när blev det så?
Red Motion Music
BIG UP TO-TO-TOOPAZZZZZ!!!
The Title Ute Nu! www.miztarodga.com www.myspace.com/tobyandmizta
Gurra Det står inget om det i reglerna?
man får skita i tutan , det får bli en axe marine å tändare istället
men vadå.. det är ju eld som inte får finnas??"Surfning och eldning i publikhavet är förbjudet." - från urf:s hemsida Tutan står d ju inget om.
Wala bok wala bok.. som o dem talk..
även om det inte står nåt om tutor så kan jag skriva under på att de kommer plocka dom i ingången... så har det vart tidigare år och jag har svårt att tro att de kommer släppa på den grejen. ska man va gnetig o sen det från deras synvinkel så är det ju både en tyckgasbehållare (brandfarlig) och den ger ifrån sig ett jävla ljud (nä, gör den?!). sen tycker ju jag iofs att det är upp till folk själva att ta med hörselskydd om man går på festival/konsert änna..så smuggla på! :)
www.myspace.com/roughlynx
nån som har info om hur det gick?
Pleasant, andra lördagen varje månad!!
gårdagens "clash" var lite utav ett antiklimax tyvärr.
tydligen så hade stora delar av immortals dubplatebox hamnat på fel flyg / strulat bort sig på flygplatsen så dels blev det försenat så blev det ingen uppstyrd regelrätt clash. det blev juggling sida vid sida 15 minuter var och sen dub fi dub på slutet.
kul dans / friendly clash, men publik engagemanget var lamt tyvärr.
helt OK avslut på den kvällen, men jag hade sett fram emot en grym clash med ett bra publikengagemang som det var mellan topaz king tubbys eller sm clasherna tex.
kvällens tune:
immortals "gun mi busss last night" med movado på tempo rytmen, sjukt fet. stor forward.
tydligen så hade stora delar av immortals dubplatebox hamnat på fel flyg / strulat bort sig på flygplatsen ....................................................................
twitter.com/dj_shirkhan
Hörde att topaz spelade mad stuntman... lite roligt...
Ja, snacka om ett riktigt antiklimax. Måste väl vart så att Immortal själva tappat bort sin dubbox? Man checkar väl inte in sina dubplates? Och sen hade de ju sjukt feta dubs med sig ändå så man undra vad som var grejen. Synd som sagt, Topaz verkaden sjukt taggade och Immortal verkar vara ett riktig grymt clashsound med sjukt bra MC och selector.
...men utsågs det nån vinnare då..??
www.myspace.com/roughlynx
Faktum är att Immortal tappade bort allting FÖRUTOM sina dubplates och en laptop. Det var alltså 45'or som försvunnit... Dessutom var de inte förberedda på att det skulle vara en clash, de menar själva att de hade fått veta det med allt för kort varsel.
Hursomhelst så är både Immortal och Topaz nöjda med kvällen.
Vad gäller vinnare så menar Immortal själva att de "killed topaz ina friendly way"
Intervju med båda sounden kommer upp på Reggae Galore inom kort.
En regelrätt clash hade inte varit fel men det blev en nice firndly ls. Tyvärr blev det ingen röstning om vem som tog hem "segern" ... Nuff big tunes.....!! Big up TopAZ CREw!! Boom!!....
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."
vafan är detta med friendly clash? kom dit för nått sound skulle bli mördade. så tar de slut helt plötsligt?
Red Motion Music