I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Anthony B dubplatesession

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-09-24 10:37

Anthony B dubplatesession

Linka up snarast  om ni behöver dubs med Anthony B....
Respect!!
Boom bang bang.....

"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2007-09-24 12:15
är det verkligen nån som gör sina dubs genom trådar på whoa?

2007-09-24 20:39
Han ger ju dubplates lite rum här och det tycker jag bara är bra.
 i get more pussy then panty!

2007-09-24 20:48
pris*?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-24 20:50
Nä inte direkt
Folk mest frågar om priset och sedan bangar dom ur......

Lite synd..... Jag hjälper endel sounds med att voica dubs och dom brukar vara mkt nöjda med dubsen dom får via mig......

Men men..... En vacker dag kanske det finns någon soundman som tar sig samman?

Du har ju hört mina dubs Axxel och jag hoppas inte du tycker dom e dåligt voicade? Jag får mkt possitiv feedback på att folk tycker att jag har feta och bra voicade dubs så varför då inte hjälpa folk att få bra dubs....

Som du vet spelar jag aldrig en fake eller splice dub..... MIna vänner som cuttar dubs för mig är ärliga och vårt jobb bygger på ömsesidig respect och det brukar medföra något possitivt.....

Jag älskar soundsystem kulturen och kommer fortsätta bidra med det jag kan.... Jag skulle ju så gärna se att fler sounds i swe börjar sammarbeta för att ha större soundsystem kvällar!! Där flera sound linar up samma kväll... Jag vet att tex R Lynx och Million kör det ibland doch brukar jag ej bli tillfrågad om jag vill ta min dudbox/skivor etc och komma ner o juggla...... Detta är en liten dröm jag har som jag hoppas kommer ske i framtiden, En större lokal, Blenda Sound, R Lynx, Million, BoomSound with Rastott, Axxel....Safari Sound etc. Ett nice ljudsystem, en fet bas, några fina bashment girls....Boom Bang bag!!!!!!!! Hade det inte varit JÄVLIGT fett?!!!!!!!!! Det tycker iaf jag!!!!  Men men, jag får kanske fortsätta drömma.....

Vill Du ha dubs är du alltid välkommen..... Jag vet att Axxion ahr links men jag har andra... Är du intresserad så link up....!!

Big big Up mi sound Bredda Axxel Str8 outta GBG City!!!!!!

(jag vet att det blev lite of topic)

Boom boom!!!!!!
"BestCoast.. a dehso BoomSound Come from...and put up back yuh hand fa yuh kno Rastott him a di DON....and anyting test BoomSound.. yes we broke off dem foot and pop dem hand.."

2007-09-24 21:06
Tack "confidence P23 "

2007-09-25 09:52
bigup rastott
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-09-25 12:39

rastott, jag menade ingen kritik. jag vet att du har feta dubs å att du har bra länkar osv.

att jag fråga är bara för att jag själv la ut trådar när jag hade nån artist här å hade session.

samma sak då, folk vill veta pris men det var inte en käft som ville ha en dub.

sen angående soundsytem kvällar, det är en bra ide det är ju bara å styra upp!! ring lite ställen och arrangera nått, det e ju hur lätt som helst!

anyway, big up yourself rastott

2007-09-25 16:45
Axxel, Jag tog det ej som kritik..... Jag håller med dig. Folk frågar efter ett pris och sedan händer inget mer.... Men för 17! Skaka fram lite stålar och voica lite dubs om ni har ett sound och intresse för dub grejen... Är ni några i ert sound kan det väl inte vara så svårt att få fram lite pengar....?

Själv jobbar jag endel övertid för att få lite extra pengar till dubs.... Sälj förfalskade Majblommer eller vad 17 som helst:)

Jo Axxel, jag köpte ngn dub tror jag.. Eller nää det var  från  någon annan....

Soundsystem kvällar: Är det så lätt i Gbg? Jag har fixat lite grejer runt om i några mindre städer här och det har varit ok. Men i Gbg har jag hört att baran måste ha en instats på typ 10 loppor. Och kommer det då inte så mkt folk vid ngt tillfälle kan det ju bli tråkigt att behöva betala 7000sek istället för att tjäna lite pengar. Så har det inte varit på de ställen där jag fixat grejer....

Min tanke är då att det är lättare att fixa grejer om man är fler som går samma.... Jag vet nu att vissa gör det dock verkar dom inte fråga om Orust snubbar med feta dub boxar som hållt på med reggae i 20år om dom skulle vilja vara med att fixa ngt.  Pratade med Jonas Från Lynx om detta igår. Tänk en kväll med R. Lynx, Axxel med Axxion Packs dubs, BoomSound with Rastott och Million Vibez, Blenda. WestCoast LInk up!!! Jugglar tillsammans och har det trevligt... Sedan hade man ju kunnat haft 1 1/2 timme där vi spelar dubs... Inte 10sec av en dub utan Jugglar dubs och har det fett nice....!! Jag personligen gillar ju tex när jag hör en fet dub som spelas av Million eller ngn annan jag ger forwards för det även om det är in en clash jag själv spelare i (kanske inte med en tuta men iaf med en visselpipa)...... Det hade ju kunnat bli mkt nice!!! I USA, JA etc där är det ju ofta kanske en 3-5 sounds som spelar tillsammans varje dans..... Hajjar ni....BIG SOUNDNIGHT!!!! NUFF 7", NUFF LPs, NUFF 12", Nuff Cds and NUFF DUBPLATES.........

Fast även om jag har visioner och drömmar så är det inte lika lätt för mig som du säger Axxel " bara att styra upp det" Du tex känner ju många av ställena och har kontakter då du spelat i gbg x flera. Det gäller ju även  R. Lynx!! Jag får väl ta och flytta till Gbg skulle göra allt mkt lättare. Problemet är bara att då måste jag fixa ett jobb först i gbg.... Och jag har ju redan ett jag trivs bra med i Uddevalla (även om det är swe gråaste stad)

Gbg sounds etc........... Ser ni inte kvällen framför er? BOOM BANG BANG!!!!

Respect Axxel and di whole Gbg Massive!!!!!!