I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ijahman - Heile I Hymn Chpt 1 & 2

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-12-27 15:26

Ijahman - Heile I Hymn Chpt 1 & 2

vad är det för skillnad på Heile I Hymn Chapter 1 & Chapter 2 av Ijahman. Jag hittar bara info om Chapter 1 på sidor som allmusic.com & discogs.com.
det verkar vara samma låtar på båda, men är det någon som vet om det är olika mixar eller så?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-27 17:58
Det är precis som du säger olika mixar. Chapter 2 är släppt på Jahmani-labeln och omslaget skiljer på att kanten har en blå ram (om jag minns rätt). Tror att det är samma mix som den som finns på CD (släppt av Island/Mango) av någon konstig anledning. För jag är ganska säker på att CD-versionen (släppt av Island/Mango) inte har samma mix som på Island/Mango-LPn.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2007-12-27 19:58
ok, ja omslaget på chapter 2 är blått.
så CD-Versionen är alltså samma som chapter 2 då? låter lite skumt, men men.

Får hitta mig ett ex av Chapter 1 och sedan gjämföra själv. eller något.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-12-27 21:25
Skitbra platta måste jag sägga, vissa spår är bara lite väl långa men annars en heltight platta.

2007-12-29 23:23
precis samma spår med olika mixningar bara, ena är island´s version, den andra är ijahman´s/jahmani´s egna version...

ALLA IJAHMAN LEVI CD´S KÖPES GÄRNA PÅ ROT, HOLLA!!!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se

2007-12-30 22:08
mayorna; många av albumen har blivit återutgivna nyligen så kolla upp ebreggae för att komplettera de du saknar. Själv tycker jag att han har släppt bara fyra album värda att införskaffa.
V.N.U. - Vinyl Nerds United - by special request <br> www.mokkamekka.com - lumumba teaches the youth

2007-12-31 19:14
hade alla på vinyl förr, men måste köpa upp mig lite på cds igen, men jag vill ha ENTITLEMENT på cd så holla någon som vill ha lite cash/bra byte...

och kalcidis, tack för ernie b tipset!
www.illizit.com www.myspace.com/mayornas http://youtube.com/v/ww.youtube. www.dj-silence.com www.obnoxiuz.com www.ricowon.com www.hoova.se www.liveammo.se