I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Nicodemus - Old Veteran / hur många versioner?

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-12-29 14:07

Nicodemus - Old Veteran / hur många versioner?

Har ju hört låten på både soap- och punaanyrytmerna men jag vill minnas att den finns på andra rytmer också..

Super cat har också en old veteran på någon rytm som jag glömt nu. Ja, jag är lite förvirrad angående det här helt enkelt så jag bara undrade hur många old veterans det finns egentligen. Vem gjorde den först förresten?

Bara en sån där grej jag kom att tänka på, ni vet hur det är...

I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2007-12-29 14:11
Det finns en på leaving rome rytmen också. Kom 92 har jag för mig.

2007-12-29 14:11
Med Nicodemus då so..

2007-12-29 14:21
Tack för snabba svar..
Det är lätt att tappa bort sig bland all musik ibland. Hittade precis Super Cat - Old Veteran på datorn, den är ju helt vansinnig! Någon som vet vad det är för rytm? Jag har inte hittat mycket om den på soundquake, osv.

Det är lite pinsamt för det känns som att jag borde veta vad rytmen heter men det är borta just nu. Kanske skulle kunna lägga upp ett liten del av den om ingen känns vid den så här på rak arm.
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2007-12-29 23:32
Här kommer ett klipp från Super Cat - Old Veteran, om någon vet rytmen där så vore det uppskattat.

Man får inte lägga upp hela låten va? Om man inte får lägga upp klippet ens så kan jag ju ta ner den.

http://download.yousendit.com/BF2CA3F04BAA359B

~800kb så det går snabbt...

2007-12-30 02:44
Super Cat - Old Veteran = Paco Man Jam Riddim
- : Swing Down Sweet Chariot And Let Me Ride : -

2007-12-30 04:38
Som sagt så ligger Super Cats cut på Paco (Poco) Man Jam Riddim och det är den bästa cuten på det riddimet enligt mig. Dock så är Bunny Generals - No Boom Boom också grym..

Lite fler låtar på det riddimet

Matie - Beenie Man
Run Taxi - Ninjaman
Little Miss - Reggie Stepper
Hush - Tony Rebel
Them No Bow - Wayne Fire
Never Get To Heaven - Wayne Wonder
Retreat - Cutty Ranks
Jump If You Jumping - Roger Roots
"The beast looked upon the face of beauty. Beauty stayed his hand, and from that moment he was as one dead"

2007-12-30 10:03
Fan vad bra, tack! Har aldrig hört namnet innan även om det är möjligt att jag hört själva rytmen.

Här fanns lite mer om den: http://www.reggaeid.co.uk/riddims.php?view=songs&riddim=Poco%20Man%20Jam

Vill någon ha hela låten jag la upp så är det väl bara att höra av sig...