I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Satt och pillade med Audacity...

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2007-12-30 19:21

Satt och pillade med Audacity...

...och blev kvar lite längre än väntat. Jag satt och mixade ihop lite låtar bara för skojs skull och tänkte att jag lika gärna kan lägga upp dem här, så kanske någon blir glad.

Stalag- och Joyriderytmerna kom med och blev en drygt 15 min lång mix som man kan tanka här: http://download.yousendit.com/3F71538B7049DA8F

Choons:
Nicodemus - Suzie Wong
Buju Banton & Tenor Saw - Ring The Alarm Quick
Admiral Tibet - Trouble To A Man
Cocoa Tea - We Do The Killing
Courtney Melody - Dangerous
Wayne Wonder - Bashment Girl
Beenie Man - Silent Violence
Buju Banton - How It Ago Go

Kommentarer uppskattas, även om det inte var ett seriöst projekt det här. Det är första gången jag gör något sånt så jag bara undrar om det låter bra eller inte...

I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2007-12-30 23:58
fett skön måste jag säga :-)
Kärlek och respekt...

2007-12-31 00:55
Tack!
Skulle haft med fler låtar känns det som, men det var bara en kul grej...

Förresten, för er som inte vet så är Audacity ett gratis ljudredigeringsprogram som man kan skaffa här.

Riktigt bra program faktiskt, inga spywares eller sån skit heller.
I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny

2007-12-31 15:24
Klart man gillar mixar. Man tycks alltid uppskatta låtar bäst i en mix.
Intressepenisen hårdnar!

2008-01-04 11:20
Men det lät bra rent "mixmässigt"? Det var mest det jag undrade över, så att det inte låter kasst när nästa låt kommer in. En liten fågel viskade i mitt öra att 13 pers har laddat ner den så jag vet att någon mer där ute vill kommentera...

Det var så kul att jag började med en Jammy's-mix; skulle någon vilja höra den, eller är det lite för uttjatat att höra Peenie Peenie, Sleng Teng, China Town och alla de där igen?

2008-01-04 11:21
Instämmer för övrigt med wasteapa01 P20, låtar är bättre i mixar helt enkelt...

2008-01-04 12:08
Hur vanligt är det egentligen med sådana här hårddisk-mixar (eller vad man ska kalla det) egentligen? Ingen som mixar live längre?

Ingen kritik alltså, bara en fråga från en selecta som börjar känna sig gammal...

2008-01-04 12:15
tenstadancehall X1
Nej, det här var bara en kul grej. Skulle verkligen inte kalla mig selector på någon nivå och skulle gärna mixa live, har bara en skivspelare dock (pengabrist...) så det skulle nog inte bli så bra. Ska nog köpa en till ganska snart mycket eftersom jag är en sån 7"-junkie...

Så som sagt, jag bara latjar runt i programmet lite och la väl upp mixen bara för att se om folk tyckte att det lät hyfsat.

2008-01-04 15:46
7" junkies unite!

Det var som sagt ingen kritik och jag gillade mixen!

Men det är en del mixar man hör som är så perfekta att de måste vara editerade i nåt program. Undrade bara hur vanligt det är?

2008-01-04 16:57

Var kan man ladda upp sina mixar ?

2008-01-04 16:57
Kör för övrigt live med 7"

2008-01-05 22:47
tenstadancehall X1
Vet faktiskt inte hur vanligt det är men det är klart att man hör vissa mixar som uppenbarligen är gjorda i en dator ibland. Det är väl inget fel i det egentligen, det låter ju bra i alla fall...

conal X0
Om du har filen som en mp3 så kan du ladda upp den på www.yousendit.com t.ex. som jag använde. Där går det snabbt att både ladda upp och ner. Gränsen per fil är 1GB men om du registrerar dig gratis så kan du få en testperiod som låter dig ladda upp 2GB under ett par veckor.

Andra sidor är väl megaupload, rapidshare, filecabinet och allt vad de heter. Själv föredrar jag yousendit som sagt, ingen reklam, inga väntetider, säkerhetskoder och sånt...

2008-01-06 19:11
ok tack ska kolla upp yousendit