I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

AUDIO: Safari Sound ls. David Rodigan @ The Rumble i Malmö

Övrig musik - Reggae & Dancehall

2008-01-15 23:12

AUDIO: Safari Sound ls. David Rodigan @ The Rumble i Malmö

Yup. Roddi var här i helgen och det blev ett jävla liv. Audion finns här!

Högerklicka på länkarna och "spara mål som".

twitter.com/dj_shirkhan

2008-01-16 08:01

åh tack fy fan va fint, men det är nästan så att jag inte vill lyssna pga ångesten över att inte ha varit där..

MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2008-01-16 13:34
trevligt!
www.swingkids.se

2008-01-16 18:48
Big up Safari All di time!

ONE
Poor people have nothing, so they eat everything, Rich people have everything, so they eat nothing.

2008-01-17 09:26
Grymt!
Känns som Rodigan spelar grymmare här än han brukar. Tycker ibland att han litar för mycket på sina anthems men här visar han verkligen upp sin överfeta box.

Och Safari, riktigt grym warm-up. Asbra MC!

2008-01-24 15:30
Audiomaxxx var snabba att sno (?) audion också:

http://audiomaxxx.com/v2/

2008-01-24 16:18
Den jävla piraten King Raj asså. Det e inte första gången han snor någons audio och säljer den. Rent juridiskt får han väll inte lov att göra så?
twitter.com/dj_shirkhan

2008-01-24 16:38
Shiiiit va sjukt! Nej det ska han inte få.
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2008-01-24 16:51
Nej det får han inte.
Nu fick man ju i alla fall veta säkert hur allt ligger till.

2008-01-24 18:18
Dags o linka några canadian gunslingerz o skicka de på Queen Raj då :D
Det var ju inte länge sen Kartel o hans posse slog sönder honom...
twitter.com/dj_shirkhan

2008-01-24 18:53
Eller så ser man det som bra promotion...?

2008-01-24 19:26
Bra promotion att någon gör pengar på en inspelning som ligger gratis ute?
Ja ...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-24 19:54
Shirkan: vad gjorde Kartel?

2008-01-24 22:01
tenstadancehall X1: Vad jag har hört så har Karetl varnat Queen Raaj nuff times för att han har sålt Kartels acapellor o grejjer + osläpt material. Men Raaj har fortsatt, tydligen hade Kartels posse vatt i Canada o stött på den fete jävlen o fuckat upp han rejält. Men han fortsätter fortf.

Poppa_Nikoo P31: Klart att det är bra promo, men audion finns ju gratis därute. Knappt ett dygn efter att jag postat länken på DHR så har King Raj inte bara snott skiten, utan byggt ett omslag till den med hjälp av bilder på safarisound.se & The Rumbles hemsida. Det e fuckery! O jag vet att han kommer tjäna cash på den grejjen, finns inte mycket fresh Rodigan audio ute och folk kommer o haffa det därifrån. Han moovar inte rätt...

Gunshot pon a thief!
twitter.com/dj_shirkhan

2008-01-24 23:22
Allt jag menar är att det är ju kanske inte optimalt för rodigan(fast jag tvivlar på att han bryr sig så mycket, botleg tapemen har ju varit en del av bizznien hur länge som helst...King Raj har bara tagit sitt lilla roadside kassetstånd ut på .www) Men faktum är att jävligt många passerar igenom hans site för att kika och hålla sig up to date... Det kan inte vara dåligt för att sound i safaris position att synas där... King Raj kanske inte moovar rätt, men det är defentivt rätt moove för er... free fucking worldwide promotion...

2008-01-24 23:29
Sen kan man tvista hurvida det är så jävla optimalt från artisters synvinkel att ha sitt stuff uppe på hans sida...
väntar med säpnning på att någon ska ta tag i det hela och styra upp en väl fungerande betal nedladdnings tjänst för jamaikansk musik, med högkvalitets .wav el mp3or...

I dagläget är man faktiskt tvingad att tanka olagligt om man ska hålla sig uppdated...

2008-01-24 23:29
säpnning = spänning

2008-01-24 23:39
Soundquake verkar vara lite på gång med det du eftersöker. Den som väntar får se.
www.combatsound.com
Barhäng med Combat Sound på Pleasant varje månad!

2008-01-25 00:18
Jag förstår vad du menar Poppa och det där med att Safari får promotion är det inget fel på, jag har inte klagat. Det mesta handlar om att det är just han och att han har blivit så uppmärksammad för sin fuckery bizzniz. Det som chockar mig är att ett dygn efter att audion är upplagd på DHR har han byggt cover och allt och skriver i om det i sitt senaste nyhetsbrev.

Jag håller med om att det finns ett starkt behov av en mp3 shop där man kan inhandla jamaicansk dansband.

Anyhow anyways, hoppas någon letar upp han, kör ut han till bushen och knäcker hans knäskålar.

twitter.com/dj_shirkhan

2008-01-25 10:54
Æh jag kan inte bry mig mindre om att han sælger audion som cd på sin sida... Før vår del ær det gratis promotion, bara o tacka o ta emot. Før Rodigans del ær det nog skitsamma, han øverlever nog och han fick ju faktiskt betalt før att spela...

Før artister ær det nog annorlunda.. dom førlorar ju pengar direkt på att folk køper skivan hos audiomaxx ist før genom återførsæljare....

http://www.twitter.com/sammyksafari

2008-01-25 13:05
Fast artitern tjänar väldigt lite pengar på skivförsäljning ändå, dom säljer ju normalt alla sina rättigheter till producenten när dom voicar...
Har förstått det som att det är producenterna som är dom stora förlorarna i nedladdningsåldern...

2008-01-25 14:23
Du har rätt Poppa, det är producenterna som loosar mesta delen av $$$ Artisten får ju oftast en klumpsumma för att voica en rytm sen lever de på dubs o stageshows. Som du själv hade skrivit i ngt annat forum "tom Don Corleon har börjat voica rytmer" o han kan verkligen inte sjunga... Sen har vi ju Serani från Daseca oxo som börjat voica sitt eget shiet...
twitter.com/dj_shirkhan

2008-01-25 20:17
Förlåt en lekman som inte hållit sig uppdaterad på länge men vilken Sizzla-låt/rytm är det som han lirar ca 29 minuter in i första delen, direkt efter Burro Bantons "Badder than them"? Vore hemskt tacksam för svar.
Peace, Love & Kulcha.

2008-01-26 03:29
Det är ju en Dubplate som blivit lite av en rodigan special senaste året, men orginal låten heter "chant dem down" åh andra sidan har sizzla släppt minst tre låtar som heter så... checka de sedvanliga köpställen/nedladdnigs ställena...

2008-01-28 15:09
Det är inte helt sant längre att artister inte tjänar pengar på skivor. Jamaicanska 7", nej. US/UK cds, ja. Problemet är att skivorna inte säljer i speciellt många ex, mycket beroende på alla fuckers som laddar ner allt nytt och aldrig köper OCH pga svin som King Raj som säljer typ samma grejer, fast billigare.
Även mixtapes anses inverka negativt på cd-försäljningen, eftersom det är så små kvantiteter, till skillnad från i tex hiphop, där de stora artisterna ändå säljer miljontals cd.
Här är vi ju alla (soundsystems) skyldiga, eftersom vi behöver promota oss själva med mixtapes...

Slutsats: om du vill ha ny reggae/dancehall, köp skivorna! Detta gäller speciellt soundsystems, som ju faktiskt tjänar pengar på att spela musiken.

2008-01-28 18:27
Moment 22

Inte tillräckligt många köper cd's, så det ges ut mindre och mindre album, så tillslut blir man tvingad att tanka om man ska vara up to date...