I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mörda ljudpojkar...

Övrig musik - Reggae & Dancehall

   

2008-03-10 09:02

Mörda ljudpojkar...

Ok, det här är skitdumt, jag vet men jag kände att Reggaeforumet behövde i alla fall en sån här oseriös tråd. Är på sånt humör idag...

Om ni försökt översätta texter i reggaelåtar rakt av till svenska så vet ni att det låter rätt dumt. Tanken här är då att en person skriver ett par rader eller så från någon låt, fast översatt till svenska, så får man gissa vad det är för låt och den som har rätt skriver nästa.

Simple as that, seen...

Nu finns det ju, som alla vet, en helt vansinnig mängd låtar där ute så det får ju vara en hyfsat känd låt som folk har en chans att gissa rätt på. Det ska ju inte var för lätt heller förstås...

Här kommer första då, rätt lätt till att börja med:
"Gammal tid något, kom tillbaka igen / gå runt kröken och berätta för din vän / när jag kollar in det herre / ingenstans inte bättre än gård"

Haka på nu för fan, så inte det här blir en sån där pinsam obesvarad tråd som tynar bort efter ett par dagar...

I´m kind of a big deal...I have many leather-bound books and my apartment smells of rich mahogny