Sensuell 70-tals soul?
Yo. Någon som har tips på sensuell, lite så där porrig Barry White-ig, typ stig in i mitt kärlekspalats, dämpa ljuset, bruden träder fram i silkeslingerie, asså shit, baby, jag smälter, vad vill du? skämtar du med mig eller? damn, jag vill bara äta upp dig asså soul från 70-talet?
Isaac Hayes är ju mästaren på sån musik hähä.
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"
Ah just det, Isaac Hayes kan nog vara najs. Tack:) Några fler tips?
Ohio Players
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Haha, Rick James bitch! Dvs, balladerna, inte de funkiga sakerna.
Isley Brothers, Leon Ware
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab
Give it to me baby: Marvin Gaye - You sure love to ball Moments - Sexy Mama Leroy Hutson - So Nice This is the shiet I collect.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Marvin Gaye - Let's get it on Breakwater - You know I love you Rick James - Make love to me
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
Dom två senare är väl snarare 80tal, kanske. Men ändå.
Jag finner inga svar, det finns inga svar!
Yo. Tack allihopa:) Ska kolla upp dem ni tipsat om.
nu får du lite fler högklassig tips, I gotta share... jag har ändå ingen att spela det här för... hahahaha Leon Haywood - I Wanna Do Something Freaky To You Barry White - It's Ecstacy When You Lay Down Next To Me Enchantment - It's You That I Need Lou Courtney - I Don't Need Nobody Else The Isley Brothers - Between The Sheets The Isley Brothers - Groove With You Mary Jane Girls - All Night Long Sylvia - Pillow Talk Switch - There Will Never Be Tyrone Davis - In The Mood Barry White - Playing Your Game Bootsy Collins - Can't Stay AwayMarvin is the king when it comes to this: Marvin Gaye - Soon I'll Be Loving You Again Marvin Gaye - After The Dance Marvin Gaye - I Want You Marvin Gaye - All The Way Around Marvin Gaye - Falling In Love Again Marvin Gaye - Come Live With Me Angel Marvin Gaye - Feel All My Love Inside
Ah, just det. "Between the sheets"! Perfekt ju:)"I Wanna Do Something Freaky To You" <-- Soft titel där haha. Ska checka dem där låtarna. Tack, brudän:)
Hela "Let's Get It On" och "I Want You". Båda skivor av Marvin Gaye.
What you wont do for love - bobby caldwell bästa vita sångaren? ja!
http://www.earforcefm.blogspot.com
ASUL P20 Yes yes. No wonder people thought he was black, haha.
My Flame är också grym ... men bara ifall man break off och hittar tillbaks igen (what you won't do for love är också sådan. Ey, Roy Ayers version är också fresh, lite mer funky!). Marvin har också en hel hög med sådana låtar.
Funkenteller P22 ahahahahahaha... sure you can handle that, hm?
Hmm annars har vi ju sjukt mycket med willie hutch (En av mina absoluta favoriter) som är ganska sensuellt i mina öron iaf, fast tråden kanske är överspelad nu?
Äh... let's continue med bra tips. Yeah, Willie Hutch... isåfall I Can Sure Give You Love, Love Me Back, Give Me Some of That Good Old Love and of course I Choose You. Good shit.
Baby come home - där har vi den ultimata bedroomlåten annars :) Plockade faktiskt två vinyler med willie idag efter jobbet, och två med mfsb.
Kanske lite off topic, men.. i "Meet The Barkers" (travis barker, trummis i fd. blink 182 nu +44) i avsnittet där de skulle till Las Vegas och fira innan deras bröllop.. då var det någon super skön soul låt de spelade i bilen, lät som Marvin Gaye.. men jag vet i fan vilken låt/artist de va =( någon som vet?
vet att det var en soul låt, därför jag smög in med inlägget...
inte för att det svarar på din fråga med känns bara som att Minnie och Al Green måste få komma in på listan också
Några av Smokey Robinsons sololåtar passar perfekt. T ex: "Baby Come Close" "Cruisin´" (som D´Angelo gjort en bra cover på, men Smokeys version är överlägsen)
Michael jackson - Rock With You Michael jackson - I Can't Help It
www.myspace.com/oscardvine Min musik, dans och allt annat: http://oscardvine.wordpress.com/ http://soundcloud.com/oscar-dvine
This feeling is rated x-tra - Carl Carlton
Bobby Womack. lär er! Största porrstjärnan/soulstjärnan. Säger bara en sak, Womans gotta have it.
RATED R!
The Whispers släppte några brutala plattor på 70- talet
Tare Lugnt Vol 4 och Dirty North är båda ute nu! www.thosedamn.se www.randombastards.com
Roy Ayers - The third Eye ja tycker att den är lite så där myssexig :)
Den här veckan började bra sa han som blev hängd på måndagen.
För att jag är ensam, sjuk och har inget att göra, adda till listan, lite blandat som alltid: Ace Spectrum - Sweet Soul Music Roy Ayers - Magic Lady Roberta Flack - Feel Like Making Love
Minnie Ripperton - Baby This Love I Have, Young Willing and Able Leroy Hutson - When You Smile Lamont Dozier - Put Out My Fire (daaaaaamn...) Eart Wind & Fire - Hearts on Fire Con Funk Shun - Let Me Put Love on Your Mind Donald Byrd & The Blackbyrds - Love So Fine The Floaters - Float On
bra tips du droppar corazon. fortsätt! fan, jag vill ha en soul brud!
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
thanks! haha ne, det räcker... lite får du faktiskt söka själv! :) go get it isåfall haha
menade mest att du tillför bra tips till tråden och att du bör fortsätta skina med dina kunskaper. inte för att jag ska få fler tips! :)
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
haha, ok då hänger jag med, eh jag ger gärna fler tips men inte allt... det skulle bli många hundra låtar haha I keep shining another day :)
jag hittade en skiva som hade e post-it lapp där de stog "vuxen text soul" hann itne lyssna på den dock :/ men verkar va väldigt intressant. om jag hittar den igen ska jag återkomma. Jag gillar dock att knulla till booty bass :D hahaha
Red Motion Music
Vi uppar den här igen.GOOD SHIT: Love Unlimited - If You Want Me, Say It Barry White - Let Me In And Let's Begin With Love Harvey Mason - Spell Leon Ware - Don't You Wanna Come? Freda Payne - I Get High The Floaters - Magic Bar-Kays - Flying High On Your Love Eddie Kendricks - Body Talk Leos Sunshipp - Madame Butterfly Weldone Irvine - Morning Sunshine (mmm... mys) Weldone Irvine - I Love You Marvin Gaye - I Wanna Be Where You Are Marvin (does it again) - Since I Had You Midnight Star - Slow Jam Tom Brocke - I Love You More And More Debarge - Stay With Me
Man får ett skönt intryck av dig när tråden handlar om sensuell 70-tals soul och du äger sönder allt. Det ger en bild av att det är allt du gör om dagarna, lyssnar på det dvs, inga anspelningar
ahahahaha! hell you got me, jag förnekar inte att jag är en riktig musiknörd speciellt när det gäller soul åt det lite sensuellare hållet. I likeee.