I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

instruktionerna till svenska nationella

Övrigt - Blandat

2006-05-07 17:40

instruktionerna till svenska nationella

jaoo, ska hålla mitt tal till det nationella provet i svenska imorgon men jag har ingen aning om var jag har lagt instruktionerna. som vanligt är whoa sista hoppet!

någon som har gjort/ska göra det som vet om det ska vara informativt/argumenterande, hur långt det ska vara och vilka ämnen man kunde välja mellan? vet att det var något med "leva livet" men whatttaaa...

help me, help me please!

...looking more like 5 cent

2006-05-07 17:41
ha! jag har samma på tisdag.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-07 17:43
aaa men då sitter vi i samma båt ju! vad ska du prata om? har du någon koll på vad man ska göra? jag börjar känna lite stress och press så att säga...

2006-05-07 17:49
är det muntligt för svenska c du har? jag har lite pappren om det..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-05-07 18:03
ehm. man ska tala lugnt, titta på publiken, inte läsa på sina kort,, helst bara ha stödord, o man ska pausa mellan styckena så det märks att det kommer nytt stycke.

o så ska man knyta samman inledningen med slutet så det blir lite ku ltyp.

inledning
paus
argument1/stycke1
paus
arg2/stycke2
paus
arg2/stycke3
paus
slutsats. knyta samman med inledning.

jag har iaf hållt ett tal om skönhetsideal med det där upplägget. det gick bra tror ja gfick vg. men jag va tvungen o hålla det först för klassen och sedan för en oberoende publik, så ja gick till min brorsas skola. haha.

2006-05-07 18:27
Losi F19
jaa precis, det är det

Snoop_Dogg P19 öhhh, ska du säga som precis skapade en tråd om att du tänkte skita i din projektredovisning för att du inte hade förberett dej

Princess_S F21
tack så jättemycket :)
men man kan alltså välja antingen informativt eller argumenterande då?

2006-05-07 19:06
cosby: kommer inte ihåg, det hette säkert argumenterande tal det som jag hade. men man borde ju kunna lägga upp talet på samam sätt, låter ju logiskt. =) hoppas det hjälper iaf.

2006-05-07 20:32
jaa tack, det är jättebra :) tänkte skriva nått om att jag tycker det är bra med rökförbudet, vet inte om det passar in med ämnet men kör på det i alla fall!

2006-05-07 21:00
hahaha jag trodde den här tråden skulle handla om något helt annat än om ett nationellt prov
//thugz4hugz marremuff representerar klenhet vekhet kärlek och tuffhet allt i en gosig och flottig pizzaförpackning,,, //

2006-05-07 21:24
Haha word moufassa
undertiden

2006-05-07 21:27
moufassa

haha va? vad trodde du då?

2006-05-07 21:28
Jag tänkte direkt att det var ngn jeppe som gett alla Sveriges Nationella specifika instruktioner om hur att föra och bete sig, typ.
undertiden