I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moderna citat?

Övrigt - Blandat

   

2006-08-21 18:01

Moderna citat?

När jag känner mig lite nere, är i stort behov av en liten nätt spark i röven, drar jag alltid fram en citat-bok jag har liggandes på toaletten. Boken består av en massa roliga, smarta, tänkvärda och tokiga citat, som med några få ord kan få den mest depresiva svartrockaren att börja klä sig i färgglada batiktröjor, baka bullar och hjula. Den smartaste trixet med den lille boken är att klyschorna är uppdelade i olika kapitel. Känner man sig lite förvirrad angående kärlekstrubbel t.ex. slår man helt enkelt upp "love, relationships and hate" i indexet och bläddrar sig fram till rätt sida.

Människorna som kläckt ur sig dessa sanningar, fått sina tankar förevigade och för alltid kommer att finnas kvar i vårt medvetande är oftast tänkare av stora mått, komiker av sällan skådat slag eller en kombination av de båda. Givetvis är jag sinnessjukt avundsjuk på dom här individerna och en av mina stora drömmar är att en dag komma på ett ruskigt bra qoute och bli inskriven i historieböckerna.

Men så började jag fundera... Händer detta verkligen fortfarande? Att ett citat är så grymt genomtänkt och perfekt att det kommer att bli ihågkommet även i framtiden.

I en generation överfylld av bloggare, författare och skribententer känns det nästan dödfött att ens försöka. Internet, i all dess prakt, känns som den naturliga fienden och syndabocken.


Men, jag hoppas att jag har ruskigt fel i denna fråga, så kläm fram några sköna citat som du hoppas har en chans bland de stora grabbarna. Det finns dock några regler:

- Citatet måste vara hämtat från 1998 eller senare.
- Du får inte hämta det från en "citat-sida" eller dylikt på nätet.
- Du och dina polares lustiga kommentarer undanbedes.

Nämn vem som komponerat mästerverket och var samt varför du tycker att det ska få vara med på listan.

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.