I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lite om otrohet

Övrigt - Blandat

   

2006-09-27 15:47

lite om otrohet

Ett ämne där ingen kan stå helt neutral, vissa säger att det är "okej" för att det kommer ändå ta slut snart.... andra tycker det borde vara döds straff på otrohet, vad tycker du? är det någon gång "rätt" val att vara otrogen? 

vad har du för inställning till citatet "en gång otrogen, alltid otrogen". är det så i dina ögon att en person som har vart otrogen mot någon(behöver ju inte vara mot just dig) alltid är en otrogen person.    

Själv tycker jag att det alltid är helt oacceptabelt att vara otrogen, det finns aldrig aldrig aldrig någon ursäkt om man har vart det. jag tycker det är att visa sin respekt till sin partner genom att hålla sig till en. Jag tror det är en inställnings fråga som varje person om man skulle kunna vara otrogen mot sin pojk/flickvän. Så för mig stämmer citatet en gång otrogen alltid otrogen faktiskt.

Varför jag tog upp detta är inte för att mitt ex var otrogen utan för att ja och en vän diskuterade detta idag ochhade lite olika åskiter om ämnet så vill veta eras åsikter.

Dom som blundar ska ja blända å och dom som slocknar ska ja tända!