Sömnlös, ett kraftigt problem
Någon jeppe som har ett enda jävla tips om hur fan man ska somna på nätterna? Ja e fan sjukt jävla lack att jag bara inte kan sova, inte för att jag tänker på massa skit, utan att jag blir inte trött. Som i låten: Sömnlös i skåne med Timbuktu. Hur i helvete kan man somna snabbt?! Lär mej..
Minnerna sitter på skorna ------------------------------- vi alla var toys någon gång..
We are just statistics, born to consume resources.
Minnerna sitter på skorna ------------------------------- vi alla var toys någon gång..
Varm mjölk gör så tarmarna arbetar långsammare o på sätt så blir man trött, aldrig funkat för mig men give it a try
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
Håll dig borta från tekniska prylar som dator, tv, mobilen, mp3-spelar osv. Det sägs att de gör att man inte slappnar av och kan ge sömnsvårigheter. Jag menar inte att sakerna "aura" ger sömnsvårigheter utan att man uppehålls av dem och gör att man inte slappnar av om man håller på med dem. Men jag vet själv. Har skitsvårt att sova ibland.
We are just statistics, born to consume resources.
Sera jag har tästat att ge fan i alla prylar.. men de gör mej inte lugn. jag har en stark jävla känsla av att jag kommer att sitta uppe rätt länge i natt..
Gå upp tidigare och ansträng dig under dagen.. lätt som en plätt !
The sky always had little fluffy clouds..
Eller håll dig vaken, o lägg dig normalt imon..
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger
om man sover mindre än 6 timmar så har jag hört att kroppen inte hinner ställa om sig, men stämmer de? för just nu så håller ja på att göra lite smått med tidsfödriv för att inte bli trött på dagen.. men är de te nån nytta?
Defa P0 Sånt e bara snack.. skulle väl vara från person till person isåfall..
Jag sov 5,5 h varje natt under min värnplikt.. räckte gott o väl !
The sky always had little fluffy clouds..
Infekterad P76 jag har fan laggt tre sattser denna kväll utan att bli trött! fy satan va de ska va svårt att somna!
nej men en sak jag rekomenderar starkt, är att gå långa promenader runt kvällen. då slappnar man av i psyket och kroppen.
äh ni alla sover ju nu, ni vet ingenting :)
Not a follower, so Twitter has never been an option.
Jag sov i genomsnitt 2-3 timmar/natt när jag gick på gymnasiet, det har satt sina spår. Har iaf. utökat de timmarna till ungefär 6 timmar numera när jag jobbar. Har varit ledig nu dock, och sover ingenting - brukar gå 34-36 timmar innan jag sover igen. Finns väl inga direkta lösningar att få från min sida, jag accepterar min dygnsrytm lite, försöker göra det bästa av det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Börja träna regelbundet. Det gjorde underverk för mig.
"Postmodern Consumr? He like the apple-kiwi on the lightswitching wallabie freak, James Bond in the Octagon with two razors knahmean?" - Ghostface Killah
rök en feting innan läggdags... då sover du som en bäbis.
Börja träna regelbundet. Det gjorde underverk för mig.
---
Samma för mig. Sömntabletter e annars jävligt härliga.
work some magic
Läs en bok. Men den får inte vara för bra för då vill du ju läsa mer. Jag brukar läsa en dålig bok när jag inte är trött och ska upp tidigt nästa morgon.
Det som inte dödar, det härdar!
smutsig_slampa sa't; rulla, tänd, sug och sov. Nytvättade lakan är alltid gött också.
-Är det din ananas?<br> -Nej, det är nån ananas.
Är precis som du. Käka 8 sömnpiller (stillnoct) för att somna. Nu har jag fått en ny dundermedicin som gör att jag somnar vid 21-tiden och sen kan jag sova hur länge som helst nästan. Nu är jag trött dygnet runt istället :/
sitta kl 2 på natten och klaga på sömnproblem? okej om den hade varit 6-7 på morgonen
* Ha mörkt och svalt i sovrummet. * Ät och drick inte för nära inpå sänggåendet (se speciellt upp med alkohol som försämrar sömnkvaliteten och koffeininnehållande dryck som till exempel kaffe som höjer vakenheten). * Försök att varva ner och slappna av i god tid innan du går och lägger dig, ta gärna en lugnande promenad. * Sträva efter regelbundna vanor, ät vid samma tidpunkter (helst tre måltider dagligen) och sov mellan samma tidpunkter. För att skapa en rutin kan det hjälpa att börja gå upp vid samma tid varje morgon, oavsett hur mycket du sovit under natten. * Melatonin är ett ämne i kroppen som påverkar sömn och vakenhet. Dagsljus styr regleringen av melatonin, därför kan det vara bra (både för sömn och vakenhet) att vistas minst en halvtimme utomhus mitt på dagen. * Använd sängen till att sova i - inte till att arbeta i, äta i med mera. * Ofta kan oro inför morgondagen och framtiden i övrigt ska sömnproblem. Om du känner lindrig oro kan det hjälpa att skriva ner en lista på allt du oroar dig för. Vad du kan göra åt det och när du kan göra något åt det. Tänk också igenom om det verkligen är realistiskt att oroa sig för de punkter du har skrivit ner. Finns det ett annat sätt att se på saken? * Om du inte kan sova, ligg inte och vrid dig alltför länge. Bryt mönstret genom att gå upp en stund. Ett bra knep är att använda 30 minuters intervall. Har du inte somnat på 30 minuter, gå upp och gör något annat (ex läs en bok i ett annat rum). Försök sedan somna igen, har du inte lyckats efter 30 min så upprepa proceduren.
Bullar o mjölk är fan det bästa som finns.
SergeiZubov F14 FFS! Hur fan vet du när jag ska upp!? Ja uppskattar alla svar. men de e faktiskt inget som jag inte har testat.. jag hatar sömntabletter, ja blir så jävla trött av dem o de e rätt jävligt jobbigt att gå runt som en zombie hela dagen..
vet hur det är.. har haft insomnia hela livet och jag går oftast o lägger mig när andra gått till jobbet, det är som om någon nerv i bakhuvudet håller en vaken oavsett hur gärna man vill sova.. pröva melatonin, det kan hjälpa, tar det själv ibland och det har fungerat helt okej måste jag säga.
Tell them it's okay even though it's fucked.
Narki P19 - lite OT, men kan du berätta lite mer om dina erfarenheter av melatonin? funderar på att köpa lite för att kunna fixa till dygnrytmen när det behövs.
.:stöd din lokala Folkarmé:.
det har varit lite si o så, brukar klämma i mig iaf runt 20mg åt gången, dom tabletter jag har är 5mg.. man blir rätt trött o dimmig o vill helst av allt gå o lägga sig så det är ett rätt bra alternativ till konventionella sömnmediciner, olika människor påverkas väl olika kan jag tänka mig, men jag är nöjd med dom resultat jag fått.
Tell them it's okay even though it's fucked.
vet nån nått vitaminpiller som man kan ta för att bli piggare på morronen?
Min erfarenhet av melatonin är att det bara funkar dom första gångerna, sen behöver man öka doserna rejält. Så var det i alla fall för mig, tillslut kunde jag poppa hur många piller som helst och jag kände inte av ett skit.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Clajlo F20 - hur ofta tog du dom då? det känns som att tolerans borde fungera lite speciellt när kroppen producerar ämnet själv..
dröm: Jag åt dom en hel vecka kanske, och varje natt höjde jag dosen. Det var bara dom två första dagarna kanske som gav resultat, resterande dagar hjälpte det inte ett skit hur mycket jag än stoppade i mig.
ok, så det är inget substitut för sömntabletter alltså? fast för min del är det lugnt ändå, tänkte mer ha dem som krislösning.
dröm: jag tror dom funkar bra om man tar dom då och då och inte flera nätter efter varann som jag gjorde. Men det kanske är olika från person till person.