Softa pastasåser?
Sitter och funderar på vad man ska göra för lunch imorrn, har pasta från igår som jag tänkte äta upp, men med vad?..
ask Beavis, I get nothing Butt-head
- skinka o bladspenat, you dont like?
Jävla förbandade förband
nä, spenat har jag aldrig varit någon större fan av..
en enkel grej är ju att köpa smaksatt creme fraise, och bara blanda i!
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"
för enkelt :) Jag diggar och laga mat, är rätt bra på det, men jag kollar mest om någon har någon sås som jag inte känner till..
stek upp lite kyckling, bacon, paprika efter behag, blanda med grädde/creme fraishe och lite krossade tomater och sen krydda lite lagom starkt? eller kanske köra lite tonfisk? tonfisk, lök, champinjoner, på med grädde och ketchup(!) krydda med cayennepeppar för att få den ultimata smaken ;) men å andra sidan... de flesta pastasåser man gör gör ju alla andra också... *-/ kommer du på något bra så dela med dig :D godnatt!
Lycka vännen, lycka :)
Om du vill ha enkla goda såser, * Knorr "Pasta Sauce" Tomatino eller vad den heter, på påse, vilken annan enkel tomatsås fungerar också + 1 burk tonfisk * 10 köttbullar + ½ tomatsås & ½ Felix Het Chilisås * Köttfärs stekt med gul lök & vitpeppar + krossade tomater i sås + 1 röd paprika + 1 burk hela konserverade champinjoner + lite Felix Het Salsasås Enkelt som bara den.
Eller va riktigt lyxig ;) Stek kantareller och hackad gul lök.. Krydda med salt o vit peppar efter behag.. Ha i lite matlagnings grädde eller creme fraise.. Blanda ihop allt med pastan.. Riv massa ost och rör ner det med.. KLART!! fan va hungrig jag blev!
Jag står på samma sida som jag alltid stått på..<br> -Min egna.!
Producent
2006-10-18 11:34
kräm fräs
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
En sak som blir jävligt gott (och relativt billigt) är att göra en vanlig tomatsås men gör den med vitkål och fetaost. Stek helt enkelt vitkålen tillsammans med löken och vitlöken i början av såsen tills den blir sladdrig och genomskinlig sen gör man bara som en vanlig tomatsås och låter den koka så länge man orkar. Typ två minuter innan man anser att såsen är klar slänger man bara i lite tärnad feta (ah personligen klickar jag alltid i lite fraiche eller grädde också men det är ju inte ett måste). Det blir fetinggott och nyttigt och allt det där. Ett annat hett tips är haloumi, räkor, paprika, lök och en burk saffransfraiche. Jävligt enkelt men också jävligt gott.
Gerdaman
Knullpasta (enligt www.saintkildaroad.blogspot.com ) Ingredienser: 500 g skalade räkor 1-2 vitlöksklyftor 1-3 tsk chiliflarn (hackad torkad chili med frön och allt) beroende på hur starkt du vill ha det 2-3 msk olivolja 1 citron Tagliatelle Soltorkade tomater (ungefär 6 st) 1 litet glas torrt vitt vin Ruccola 1. Hacka vitlöken fint.
2. Hacka de soltorkade väldigt fint (helst i matberedare)
3. Riv skalet av en citron (spara citronen)
4. Hacka en handfull ruccola
5. Sätt på pastan
6. Stek vitlöken och chiliflarnen i olivoljan på medelvärme i typ tio sekunder
7. Kasta i räkorna och se till att de får smak av den nu smaksatta oljan
8. Kasta i de hackade soltorkade tomaterna och rör runt.
9. Häll i ett litet glas vitt vin
10. Och en handfull hackad ruccola och rör runt
11. Pressa i saften av en citron
12. Pastan är förstås klar precis just nu, annars ställer du stekpannan åt sidan.
13. När pastan är al dente häller du av vattnet (duh) och sen häller du tillbaka pastan i kastrullen.
14. Häll såsen över pastan.
15. Lägg upp på två tallrikar
16. Krydda med lite salt och peppar från kvarn
17. Toppa med mer ruccola
18. Och ganska rikligt av det rivna citronskalet
19. Ät
20. Knulla
Soft soft, några nya idéer iaf. Ghettogerda F21 Receptet med vitkål ska jag lätt testa, verkade gott!
gör vanlig såndär gräddsås o lägg i broccoli :) mums
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
strimla kyckling filèer, hacka paprika och eventuellt lite lök sen creme fraiche soja chilisås vitlök salt peppar cahyenne tok enkelt
kyckling tycker jag är godast till ris, oftast..
Vill du göra det enkelt för dig kan du göra "Pesto, patate e fagiolini", dvs pesto med hackad potatis och gröna bönor. Jag har förstått att det i svenska öron kan låta lite konstigt att blanda pasta med potatis, men det är faktiskt riktigt gott och en klassisk italiensk rätt. Pastan och den hackade potatisen kan du, om du väljer pasta med en koktid på 10-12 minuter, oftast koka tillsammans. Annars brukar jag göra en rätt god broccolisås där du kokar den färska broccolin i ca. 5 - 10 minuter beroende på hur stora bitar du har. Under tiden som pastan och broccolin kokar ska du i rikligt med olivolja fräsa 1-2 vitlöksklyftor (som du sedan plockar bort) och lite hackad spansk peppar (el liknande). Häll sedan broccolin och vitlöksoljan över pastan och låt dig väl smaka. Riktigt god skit...
Ancora silenzio pezzi di merda...
Ratbastard P24 "Pesto, patate e fagiolini" är inget konstigt alls i mina öron, fett gott.. Det andra ska jag testa, lät lätt
Jaja.. Du verkade ju inte ha några problem med att förstå vad jag menade iallafall.. hehe.. va själv osäker som fan på stavningen, så jag kopierade bara från någon som skrivit de tidigare..
Jag står på samma sida som jag alltid stått på..<br> -Min egna.!
Jag blir superduperhungrig av att läsa allas recept.. Ska testa något imorgon!
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
bra med fler recept, keep em comin, alltid bra att lära sig nytt