I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bio + Reklam

Övrigt - Blandat

   

2006-11-06 20:31

Bio + Reklam

Måndagkväll som det är så beslutade sig jag och min vän Gustav för att fara in till stan för att se den nya filmen Flags of our fathers. Filmen skulle börja vid 18.30 och vi satt bänkade fyllda med förväntningar redan tjugo över sex. När klockan väl blev halv och jag redan hunnit äta upp hälften av mitt godis började filmen... eller nja reklamen började. När klockan blir kvart i börjar filmen.. eller nja kommande biofilmers trailers kommer.. Så äntligen, tio i sju, är det dags för filmen att börja när plötsligt det blir strömavbrott på hela biografen och biovärden kommer in och meddelar att han inte vet om det blir nån film.
Jag och Gustav väntar i kanske tio minuter innan vi ger upp och går hem. Turligt nog var SF generösa nog att ge tillbaka en biocheck +en extra för besväret men nu till frågan.


Hur kommer det sig att det är accepterat av folk att betala 90kr för att glo på riktigt kass reklam i en kvart?

Och om de nu ska ha reklam hur kommer det sig att det ens är tillåtet att de visar reklamen på den tid de angett att filmen ska börja?

Har det alltid varit såhär eller är detta ett fenomen som uppkommit på senare tid? Alltså att reklamen börjar när det står att filmen ska börja.

Vad kan jag som konsument göra för att förändra denna situation?


Gerdaman