I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Varför är du så konsekvent i din klädstil?

Övrigt - Blandat

   

2006-11-07 15:20

Varför är du så konsekvent i din klädstil?

Jag vet inte vad det är som irriterar mig mest med människor som klär sig konsekvent, stilrent och efter outtalade normregler, men det är något som jag inte kan sluta störa mig på hur mycket jag än vill och försöker. Irritationen växer sig starkare för var dag som går, och snart pallar jag inte längre. En vandrande H&M-docka kommer snart få smaka på några beska och välsmorda 
kommentarer...
 
Jag har visserligen några misstankar om vad det är som kittlar mina känsliga irritationsnerver, men än kan jag inte vara hundra på vad det är som faktiskt utlöser min klåda. Antingen är det det faktum att det är fantastiskt fantasilöst, att de helt och hållet verkat gett upp, eller så kan det vara alternativ nummer två; flockbeteende i kombination med grupptryck.

För er som inte fattar vad jag menar kommer här några retoriska frågor:

Hur ofta ser du någon gå klädd i rastafaripannband, canada goose-jacka, batiktröja och gummistövlar?

Hur många gånger har du iaktagit kombinationen: Seglarhatt, rutig slips, manchesterbyxor och blinkande skor?

Godishalsband, pradaväska, Dr Martins och pilotbrillor, någon?


Visserligen något tillspetsade och överdrivna exempel, men jag hoppas ni fattar vad jag menar.

Iaf, det har pågått i flera år nu, denna sabla irritation, och jag måste snart få ett givande svar på min naggande fråga. Det är alltså i ett sista desperat försök jag nu vänder mig till whoa, för att ta del av er visdom. 

Varför klär sig folk så konsekvent?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.