Att finna en partner
När de flesta av ens vänner har funnit sina partners, har känslan av att jag kanske inte vill vara ensam längre börjat växa inom mig. Efter att ha blivit sviken, lurad och behandlad som skit av de man funnit intresse för allt för många gånger, lade jag tanken av att någonsin ha något seriöst på hyllan. Men nu känns det bara tomt att ha sin för kvällen på fyllan, som man aldrig träffar igen. Så nu har jag beslutat mig för att eventuellt ta intiativ och hitta någon att slösa kärlek och tid på - jag tror nämligen inte att det är hälsosamt att bara rikta det mot sig själv som en narcissistisk jävel. Dock frågar jag mig först var man ska träffa någon: Krogen - alkoholen spökar och jag tror inte att det kan vara början på något seriöst egentligen. Gymmet - jag känner mig själv bara allmänt störd när någon ska stöta på en där, när man är svettig, äcklig och inte kan fly diskret. Spontant på stan - så mycket mod besitter jag oftast inte, sedan tycks alla stressa iväg åt skilda håll Via utbildning/arbete - har inte funnit någon personlighet utav intresse Jag känner att skeptismen tar över mig, kanske som skydd mot min egen feghet. Är det någon som känner igen sig i min situation, känner för att överanalysera och/eller har tips på hur jag ska hantera allt så är det välkommet. Peace/Giana (Ber om ursäkt att min tråd är allmänt otydlig osv, men är för tillfället inte riktigt 100% vid mina sinnes fulla bruk.)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
haha *pekar* ensamna jävlar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
= jag har partner and im damn happy about it.
Empire P22 jäh jäh. fast tydligen är din partner i Lund. kan tänka mig att det är lagom kul ibland?
Känner precis som du, är inge roligt att va ensam längre, det har vart jävligt skoj att va singel, men är fan trött då det nu.. Vet inte heller vart jag ska hitta ngn.. eller hur jag ska ta mig ur mitt "singeltänkande". Har alltså inga bra svar.. Men håller med dig alla fall..
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer
testa det här med nätdejting sajter då. verkar ju funka bra för många.
Jag är med trött på att vara singel men känns inget vidare att ta första bästa kille där det förmodligen går åt helvete som annars.
jadis F20 känns lite bättre att jag inte är ensam om det...hoppas det löser sig för din del!chomperzchompa F20 nätdejtingsajter är skit. lägger man inte upp bild - få skriver. lägger man upp bild - alla skriver, dvs inkl. massa desperata killar, jävligt ytliga människor och även perversa gubbar.
"all great couples have a great story about how they met" som george säger i seinfeld. inte för att seinfeld är världens mest seriösa visdomskälla när det gäller kärlek och relationer, men det var bra tyckte jag...det är ju så man vill att det ska vara, antingen att man träffas på nåt sjukt sätt eller att man iaf träffas genom nån gemensam passion man har...krogen och så känns ju så jävla random. personligen tycker jag nog inte att det jobbiga är att träffa någon, det jobbiga är att komma till den punkt där man känner sig trygg, nära och ofiltrerad med den personen. speciellt när man haft det tidigare och vet hur jävla sällsynt det är och hur sjukt speciellt det kändes. det tar som emot att jobba för det igen eftersom man är så skeptisk och jämförande... så det är väl som de alltid säger, det händer när du minst anar det och det går inte att forcera fram :) bara lite random thoughts /soul
skriv kort, helst inte alls
myassisonfire F21 jag tror inte att så är fallet...men man kan ju hoppas på det eller nåt.weiner P17 tack för din...givande kommentar.
QuestionMe F0 Hoppas det löser sig för dig me. Lycka till vännen.
När man ser ljuset i tunneln är det oftast tåget som kommer
Lyricist
2006-12-03 00:19
Jag har aldrig funnit en partner så I'm feelin u. Eller ja, dem jag intresserat mig av har väl avvisat mig på olika sätt haha...Jag vill också joina ensamklubben! Tja
det jobbiga är att komma till den punkt där man känner sig trygg, nära och ofiltrerad med den personen. speciellt när man haft det tidigare och vet hur jävla sällsynt det är och hur sjukt speciellt det kändes. det tar som emot att jobba för det igen eftersom man är så skeptisk och jämförande... true.
QuestionMe F0 ok, ett tips bara. men kan tänka mej att det funkar lite bättre än tex att träffa nån på krogen iallfall.
Har själv inte hittat någon,where are you......?
Iam Not My Hair,Iam Not This Skin,Iam The Soul That Lives Within'
Lyricist
2006-12-03 00:37
Jag har skrivit en text om det här en gång allihopa!:O
Bittra jävel, skaffa kuk.
break it up people..!!! Vem är den dumma skåningen?
whoopzidoo
sitter och har precis samma tankar kring ämnet just nu, men jag måste ändå hålla med och säga som många andra, kärleken dyker upp när man minst anar det.
myassisonfire F21 har ingen lust att sitta o försvara min pojkvän, han är den han är o säger det han säger, det ska inte behöva försvaras. Sen att han förstör för folk på Whoa, är något även jag hatar o inte kan göra något åt tyvärr..
whoopzidoo
QuestionMe F0 Du kunde inte använda din vanliga Användare för att skriva såna här saker eller?. Inge fel på detta.
ahaha. i-net beef.
ääh .. jag har lärt mig av kärlek. först är allting kul o pirri pirri. sen slutar det med knas . jag kommer sluta som nån gammal nucka uti skogen med femtio katter , har slutat försöka ,.
- men nog om dig nu.
Men kan alla andra slippa se empire+felici-jah+randoms töntiga jävla beef. Ingen bryr sig ta det i gästböckerna. och för att svara på inlägget, ja jag känner som du ibland. Blev singel ganska nyligen och har väl inte riktigt vant mig av med närheten än, men det är jävligt skönt på många sätt också.
det e bara att genomföra en lätt lobotomering så slipper du ångesten.
Jag träffade min pojkvän genom min kompis pojkvän. Det brukar väl vara på den vägen...
Skåne!
ensam e stark
?- Hur många bor det i Tyskland? - Gôr-many.
varför kan man inte hitta nåt seriöst på krogen? känner massa folk som träffats på kroget.. mest logiska och typiska stället att träffas på känns det som.. det är ju nästan det krogen är till för.. nä det där med att det inte blir seriöst för att man träffas på krogen tycker jag är en bra dum klysha.. sedan kanske man ska hålla sig från att gå hem och gänga med alla man flörtar med på krogen.. ta ett nummer och träffas sen nyktra om ni är ute efter seriösa grejer.. inga problem..
jag vill också ha en partner. men de e ingen som vill ha mej.
hehe nu kommer jag få skit, men... Internet! Do iiit!
Married to the money, fuck the world, that's adultery
24km kanske dags att svälja din stolthet?TedBorg_peace jag gillar att ha mitt huvud klart, så dricker helst med måtta endast socialt och skulle aldrig få för mig att komma i kontakt med någon annan drog.spöket jag vet hur whoa är, och det skulle bara sluta med att nån skulle få för sig att jag är desperat och ragga på mig.Empire alla mina närmsta vänner som haft distansförhållanden, har det gått åt helvete för. men om det funkar för er del är det ju grymt kul och jag är i sånna fall glad för er skull :)Gogaku internet har jag inga bra erfarenheter från.
SunTzu P21 jag tror inte på lobotomering. du får ursäkta, men den här tråden var menad som seriös.
personligen tycker jag nog inte att det jobbiga är att träffa någon, det jobbiga är att komma till den punkt där man känner sig trygg, nära och ofiltrerad med den personen. speciellt när man haft det tidigare och vet hur jävla sällsynt det är och hur sjukt speciellt det kändes. det tar som emot att jobba för det igen eftersom man är så skeptisk och jämförande... /soulchild Håller med väldigt mkt. Fast just nu ser jag fram emot det där, jag vill öppna upp någon annan och mig själv. Jag vill se allting med honom och visa hela mig. Det är väldigt fint med en relation där båda är älskade av varandra, trots alla dåliga sidor och vanor. Lyssnade på en låt idag, kom att tänka på den nu:If i told you things i did before told you how i used to be would you go along with someone like me if you knew my story word for word had all of my history would you go along with someone like me
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
jag har träffat min kille genom värsta slumpen typ.. hans brorsa spelade hockey 5 mil från där jag bor, men jobbade i min stad, och där träffade han min bästa kompis, och så började dom dejta lite. sen hade han fest en gång när han brorsa var där, och då kom jag dit med min kompis, och woops så klickade det!! alltså, kärleken kan lura på de mest konstigaste och slumpartade ställena! det finns mer än gym, krog och jobb. Det kommer när det kommer! Om det är nån tjej som inte får kille, så är det den desperata, så tagga ner!
QuestionMe F19 :
jag är absolut inget geni när det kommer till kärlek o partners o sånt, sitter i princip samma sits som dig, alla vännar har en respektive och man känner sig oftast som tredje hjulet..
Men jag tror och hoppas att det någon gång löser sig.. Jag tror att går man o verkligen försöker träffa någon som går man miste om det riktiga.. Lev livet, ha kul så tror jag o hoppas att det löser sig för oss alla
Ja med jämna mellanrum dyker dom upp, dessa ensamhetstrådar, så mitt förslag är att göra en ny tråd för singlar, kontaktförmedling ala whoa! :P Jag är på haha....
QuestionMe No offense, men du är nitton. Du har sjukt mkt tid att både bli sviken många fler gånger och ändå hitta den rätte.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
ja, en singeltråd!! Tror dock inte att jag kommer hitta kärleken via whoa. Vill träffa någon på riktigt och inte via internet. Men för alla andra så är en singeltråd kanske en lösning.. i alla fall ett hopp!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
QuestionMe F19 Usch, vad jag känner igen mej allt för väl i din situation...
Har gått omkring alldeles för länge som singel. Och tröttnat extremt mkt på att dra hem skabbiga tjejer från krogen!!
Jag har verkligen försökt att träffa en partner, genom krogen, dejter, nya människor man träffat på någon hemmafest osv..
Och följt upp det med att träffa dem mellan fyra ögon bara flera gånger..
Men ändå så klickar det aldrig för mej, det är kanske det som är mest störande, att jag har så jävla svårt för att bli kär..
Som tex. för några månader sen började jag umgås med en jätter rar och mysig tjej (som ser riktigt bra ut), Men ändåå så vill det inte hända något hos mej, inga kärlekskänslor eller intresse förutom att vara kompisar...
Vet inte vad detta kanbero på, varför jag har så svårt att få känslor för någon, kanske har jag för höga krav/förhoppningar på min "blivande" flickvän, eller så kanske jag har svårt för att börja lite på någon. Och där med oxå släpp in dem hos mej, eler hur man ska säga..
Eller så kanske jag bara inte hittat den rätte, att alla har vart fel för mej som jag träffat av dessa tjejer... hoppas kanske mest på det..
Nu, belv det en del text, men måsta skriva av mej lite kände jag.
//Rie
There is no way to peace and love, peace and love is the way.
Äsch då, jag tror att det är lika bra att ställa sig på plattan eller typ Drottninggatan med en stor jävla skyllt där det står med stora bokstäver: "Hej! Vill du gå på dejt med mig? Jag bjuder!" Kanske någon gammal tant som nappar. ;(
jag orkar inte läsa hela tråden, men panikleta är nog dömt att misslyckas. det kommer tillslut, om du fortsätter träffa människor. eller?
nhoj Jag har inte panikletat men chanser har ju dyk upp och då har jag hakat på för att se om det skulle leda någonstans, men ICKE :(
There is no way to peace and love, peace and love is the way.
ja det var ju tråkigt. men det kommer, förhoppningsvis, för alla som letar. gör det inte får ni väl dö ensamma helt enkelt
Det enda jag kan säga är att den rätta dyker upp när man slutar leta. Det låter kanske hårt, men så var det för mig i alla fall. //NickeMannen
I'm back! NickeMannen medverkar här med benäget tillstånd av sig själv.
Du har sjukt mkt tid att både bli sviken många fler gånger och ändå hitta den rätte. Det var ju tröstande. För övrigt så tror jag inte på någon mr right.
QuestionMe F19 men kom igen, det här är whoa...