DraughtMaster och Carlsberg ölglas
Tänkte köpa en draughtmaster som man kan hälla upp öl på ett fint sätt när man har vänner hemma hos sig. Ni har säkert sätt reklamen för den på TV. Jag har letat i många affärer efter Carlsbergs ölglas, men utan resultat. Någon som vet var man kan köpa dessa ölglas som de visar upp i reklamen? Hade varit jätte snällt om någon vet en affär eller någon sida på internet där man kan beställa dessa. Tack på förhand
fråga på lokala krogen lär du få alt. köpa några eftersom dom får dom gratis.
Niceness!
Hitta denna sida nu
Länk. Men skulle hellre vilja ha tips på butiker som säljer dessa ölglas.
Sen undar jag om någon har köpt denna och vad de har för åsikter om den. Bra eller dålig? Värd pengarna?
Vill helst inte köpa från den sidan för glasen kostar 52 kr sedan är frakten på 125;-
Asexuell_hundvalp P8 Då får man använda glas. vill ha helt nya utan en massa repor och dylikt.
Problemet är att du inte kommer kunna få tag på en liten specialbyggd kegg om 1-2 år.
Garanterat.
Betänk även att en kegg är en färskvara och har ungefär lika lång hållbarhet som ett tyskt mjölkpaket.
badet - Saxat från hemsidanAktuell i OBH Nordicas TV-kampanj • Din egen privata fatölsanläggning med professionella egenskaper. • DraughtMasterTm gör det möjligt att servera kall fatöl hemma. • Designen är stilren och nästan ingen rengöring krävs. • Det nedkylda 5 liters minifatet monteras enkelt i fatölsanläggningen, därefter är det klart för servering. • Fatölsanläggningens kylegenskaper säkerställer att ölet hela tiden har den rätta temperaturen, smaken och ett perfekt skum. • Hållbarheten är 21 dagar efter första serveringen. • Praktisk droppbricka medföljer. • Öl medföljer inte, men 5 liters minifat kan köpas på systembolaget. För ytterligare info, besök www.carlsberg.se
Sen säljs de 5 liters carlsbersdunkarna på systemet redan. Så det är inga problem att få tag i
cool pryl. men så otroligt onödigt att ha hemma.
jag tänkte köpa en sådan där, men ångrade mig när jag såg att det enbart fanns carlsberg.. när det släppts lite mer märken så kanske det blir intressant.
Tell them it's okay even though it's fucked.
Hvorner smager Tuborg best? HVERGANG!
Narki P20 Det är inte enbart carlsberg som funkar till den. Trodde det själv också, men carlsberg är ju gott. Det är den ljusa ölen och inte den mörka som görs till draughtmastern. Det kommer komma fler märken med tiden som kommer funka till den. Hitta detta på carlsberg.se
DraughtMaster™ är ett registrerat varumärke av Carlsberg 5-litersförpackningar:Carlsberg Export 5,1%, 5 liter.Falcon Export 5,2%, 5 liter
Källa
carlsberg.se
carlsberg är okej, falcon suger getpung.. men dyker det upp lite trevliga tyska ölmärken och kanske nått skoj exotiskt så är ju saken biff.
Tell them it's okay even though it's fucked.
Tror inte det tar lång tid innan Tuborg kommer in på marknaden med en dunk också. De jobbar säkert med det nu, skulle inte förvåna mig. Någon som vet vad en Carlsberg 5 liters dunk kostar på systemet? Har glömt kollat varje gång jag varit där. Sen hittar jag inget på deras hemsida. Den sidan är sämst. Så jävla svårt att hitta på den.
mellanöl P21: tror dom kostar 150 spänn eller nåt i den stilen... lite synd att dom inte rymmer mer än 5 liter, skulle finnas större tycker man!
©TREKK studios / Leråker Productions.
oops. 146.60:- var det visst ;)
©TREKK studios / Leråker Productions.
21dagar, som sagt, ungefär som ett tysktmjölkpaket.
21 dagar är 3 helger och under den tiden har man nog druckit upp 5 liter öl. Sen när man har en sån hemma blir det nog att man tar en öl mitt i veckan för man blir sugen. Så tror inte det blir så jättemycket öl över om man inte skulle dricka upp allt.
Luren P23 Tack för hjälpen. Det var ju inte alls dyrt. Det är ju vad 10 st vanliga halvliters kostar ungefär
Om det nu är som du skriver, att:
DraughtMasterTM är ett registrerat varumärke av Carlsberg, så är det ju dessvärre tveksamt om några andra ölmärken än Carlsbergs egna varumärken kommer att tillåtas producera öl till Draughtmastern.
Jag vet att det utomlands finns andra, liknande, produkter t ex
www.perfectdraft.com som promotar öl från InBev. Jag skulle inte tro att keggsen till Perfect Draft passar till DraughtMaster, och vice versa.
Min poäng är alltså att du kanske bör fundera en extra gång innan du binder upp dig till en produkt som Draughtmaster, för jag tror inte att de kommer att erbjuda så värst många andra ölsorter än Carlsberg.
Ancora silenzio pezzi di merda...
Nån som vet om det bara är folköl i dom där faten, eller om det är starköl? Med tanke på priset så luktar det folkbärs på långa vägar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
5,2% brukar väl vara småstark
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Jag läste lite i en tidning om den där... Det skulle tydligen vara ett helvete att få ner boxen + att det blev nåt tryck som fick hela skiten att svämma över. Fick betyget "kul grej men nej tack" typ.
"Med tanke på priset så luktar det folkbärs på långa vägar" Det där förstår jag inte. 5 liter för 150kr är väl överpris om något? Köper man 10st halvlitersburkar a 10kr styck på bolaget så blir det ju 100kr för fem liter.
joråsåatt
They probably have the best switchboard in the world..
must... have...
Look with your own eyes - See with your own mind
Känns som att man lika gärna kan köpa carlsberg halvliters på burk för samma, det där är bara ett flash-redskap!
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
den skummar som satan!
“I have all the money in the world but I’d trade it all for a little more.” -Charles Montgomery Burns
Förutom att det inte blir alls samma sak att tappa upp öl som att dricka ur burk, då burk är den lägsta formen av öldrickning?
Look with your own eyes - See with your own mind
PenDragon P22 : Rätta mig om jag har fel, men kommer inte den där ölen man har till draughten från en plast påse? Känns inte så hypeat!
http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Det där förstår jag inte. 5 liter för 150kr är väl överpris om något? Köper man 10st halvlitersburkar a 10kr styck på bolaget så blir det ju 100kr för fem liter. Ja och då är det inte fin öl man köper. Räkna ut vad det blir om du köper tex den lite finare ölen. Sen är 50 spänn inte nått extremt överpris som du vill få det till.