I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När kommer Stockholmarna säga ifrån? (angående SLs prishöjning)

Övrigt - Blandat

   

2006-12-19 00:11

När kommer Stockholmarna säga ifrån? (angående SLs prishöjning)

Nu är jag förvisso moderat men tycker att de verkligen knullar sig själva baklänges med ändringen i SL. Vi har under de senaste åren sett en negativ utveckling där i princip allt blivit sämre. Det enda som varit detsamma är förseningarna, otrevlig personal och de inställda tågen.

I våras infördes den nya taxan som tillät resor över hela Stockholmsregionen för bara 20 kr, oavsett hur långt man åkte, zonerna slopades. Jag undrar varför det tog så lång tid att klubba igenom, Moderaterna driver igenom sina planer med en helt vansinnig fart, de är effektiva, det måste jag ge dom.

Men denna tråden handlar inte om det.

Som jag sa, nu har vi sett priset trissas upp år efter år och ingen säger ifrån, förutom de som alltid protesterat genom att planka (en eloge till er).

Den 1a april kommer priserna höjas igen genom ett 3 zonsystem med 20-30kr/zon, vilket innebär att en enkel resa kan kosta upp till 90 kr.

Månadskorten kommer höjas också, till 620 kr. Nu har jag inte de exakta datumen för hur snabbt priserna gått upp men det var inte längesen ett månadskort kostade 500 kr.

När har du fått nog? Hur mycket kan de höja innan du tycker det är FÖR högt? och vad gör du då åt saken?

läs lite mer om höjningen

http://www.LQP.se - The Portal To Self (ehm, myself, that is)