I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hon kallade mig en listig men snygg härm-apa

Övrigt - Blandat

   

2007-01-15 19:00

Hon kallade mig en listig men snygg härm-apa

Vet inte om följande avslöjande är på gränsen till vulgärt, men jag har varit lite lös i magen denna vecka och har därför tänkt, grubblat och funderat mer än vanligt. Dussintalet svettiga timmar har spenderats, stirrande in i en vägg, mina lår har fått kramp och träningsvärk och mitt sinne har varit uttråkat bortom all rimligt förstånd... 

En sak som dock är bra med mycket toaletttid är att finurliga tankar, fiffiga uppfinningar och smarta citat dyker upp, och sånt är ju alltid trevligt. Men om jag ska vara ärlig har det denna gång mest varit svagt, trist och nästan på gränsen till skrattretande. Trots detta mediokra helhetsomdömme, hittar jag nu i efterhand en tanke som kan vara lite bra och eventuellt leda till en kul diskussion. Jag tänkte så här:


Jag är en människa som har extremt lätt för att lära mig nya saker, jag är lite småkaxig och har en förmåga att prata om mig själv alldeles för mycket. Folk brukar ge mig beröm för att jag kan saker och ting, att jag inte är värdelös på något och för att jag är allmänbildad.

Men nu när jag tänker efter, när jag funderar lite till, inser jag att jag kanske inte är så himla grym iaf. För vad är det jag har gjort? Vad är det jag har åstadkommit egentligen? 

Jag har sett apa 1 laga lasagn, tittat på medans apa 2 snickrade ihop en IKEA-säng och lyssnat när apa 3 spelade munspel. Nu i efterhand kan jag allt det där, kanske inte perfekt, men på ett imiterande och halvtillfredställande sätt. 


Varför känns detta fel?

Varför känns det som jag fuskar?

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.