I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tips för att komma ihåg drömmar?

Övrigt - Blandat

2007-01-21 16:53

Tips för att komma ihåg drömmar?

Jag har på senare tid börjat drömma väldigt intensiva drömmar,
sådär osannolika som drömmar brukar kunna vara, och jag kommer ihåg dem direkt när jag vaknar men efter någon minut är det som bortblåst. Jag har fått tipset att, för att komma ihåg, skriva ner drömmen/-arna direkt när jag vaknar men jag är inte den med diciplin nog att greppa pennan det första jag gör när vaknar så jag undrar om någon har något tips för att komma ihåg sina drömmar..

2007-01-21 16:56
Det skulle nog ändå vara att ha pli på dig själv o skriva upp stödord iaf :) Kommer dom upprepade gånger kan du ju alltid ha en liten lapp vid sängkanten....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-21 16:58
Eller när du vaknar av väckarklockan och stänger av den, så kopplar du den knappen till en diktafon som sätter igång, så det första du gör efter att ha stängt av klockan är att rabbla upp hela drömmen så spelas det in.. sen kan du somna om igen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-21 17:04
Hade jag varit så tekniskt lagd hade ju den där diktafon-idén kanske varit något.. Men jag får helt enkelt försöka mig på att skriva ner det ännu en gång.. Eller sluta intressera mig för mina drömmar helt och hållet.

2007-01-21 17:05
Är drömmarna skumma eller? :)
Spolade ner min polare i toan en gång, va lite läskigt :P

2007-01-21 17:06
jag har märkt att en teknik som fungerar bra om jag vill minnas en dröm är att berätta högt för mig själv vad som hände i drömmen när jag har vaknat. har gjort det ett par gånger när jag vill berätta nån ovanligt sjuk dröm för någon. jag antar att det lagras i någon annan del av minnet när man hör det som har hänt och därför försvinner det inte gradvis som det annars brukar göra. är alltid så sjukt drygt när man minns allt i detalj precis när man vaknar, sen när man kommer ur duschen så är så gott som allt borta.

2007-01-21 17:10
olik: Ja, alla drömmar är väl mer eller mindre sjuka? Men det är bland annat en dröm om min brorsa som jag kommer ihåg var helkonstig, men jag kommer inte ihåg hur det yttrade sig.. Något frustrerande..

Demento: Det lät ju inte alls som en dum idé.. Det är säkert sammankopplat med det faktum att man lär sig saker bäst genom att berätta om dem..

2007-01-21 17:58
Snacka om drömmarna, skriv ner dom eller tänk igenom drömmen när du har vaknat. Gå igenom vad som hänt i drömmen och berätta om den för första bästa offer du hasar in i på morgonen.
Drömmarna jag minns bäst är dom jag har skrivit ner.

www.nativeswedes.se

2007-01-21 17:59
rök inte brass
ask Beavis, I get nothing Butt-head