att ge upp en älskad..
Jag har ett fett problem.. jag har en flickvänn, vi har vart tilsammans i drygt 2 år.. problemet är att om hon inte skulle haft mej så skulle hon begått självmord för ca 2 årsedan.. hon är ständigt deppig och hatar allt som skulle kunna ses som störande. Jag, som har vart deprimerad, mår dåligt nu igen p.g.a enne. Hon mår dåligt och gör illa sig själv. Jag gör värkligen allt för att hon ska må bra, men de går inte alltid. om jag gör slut så kommer hon begå självmord, hon har sagt de själv flera gånger. Jag vet ej om jag älskar henne och har ork, men hon är en jävligt go person när hon är glad. Hon är så ofta ledsen o de är så satans jobbigt, det påminner mig bla om när jag var deprimerad och hadde de dåligt. Jag har sympati för saker som har hänt i hennes liv, det har hänt rätt förjävliga saker, men jag pallar inte att ständigt höra en ledsen person som skulle villja ta livet av sig. Jag vill inte ha ett liv på nacken om jag lämnar henne, men samtidigt så är det jävligt kul att va med henne när hon är glad (som sagt), jag vet fan inte vad jag ska göra, hon är beroende av mig, men jag inte av henne. Hon måste träffa mig eller prata med mig varje dag annars flippar hon och tror att jag är otrogen eller nått... Vad helvette ska jag ta mej till? (The Streets - All Goes out the Window) Cheers
Minnerna sitter på skorna ------------------------------- vi alla var toys någon gång..
du kan ju inte vara tillsammans med henne bara för du tycker synd om henne!
Jävligt jobbigt läge du sitter i. Tjejen måste ju gå till en psykolog och få hjälp. Låter som det är rätt allvarligt med henne.
Men shit. Så jävla taskig brud.
jobbig situation.. Lite bull av henne att ge dig det dilemmat.
Nu vet jag ingenting om hur hon är och hur hon har det, men känns det troligt att hon är fullt allvarlig med sina hot om självmord?
Om så är fallet kan ju inte du personligen göra mycket mer än att skaffa henne hjälp? Känns ju som att hon isåfall har grövre problem än rädslan av att mista dig.
robobombo Vi har jävligt sköna stunder när hon är glad..mellanöl P21 Hon har gått till sådanna utan resultat, hon säger att dom är värdelösa och dryga (bl a)
Minnerna sitter på skorna ------------------------------- vi alla var toys någon gång..
snackat med någon kvarlevande i hennes familj? hennes liv ska ju självklart inte ligga på dina axlar. inge snack, däremot ska du självklart inte dumpa henne och inte svara när hon ringer.
"They criticise us for how we are but then they want to dress and eat like us. There is a bit of envy." - Alessandro Nesta
katt_ Det är inte direkt hot.. Det är snarare "om inte jag skulle haft dej skulle jag vart död" stilen..
oscar_ Hennes familj är snälla (mot mig) men dom var jävligt nojjiga när hon var mindre.. Hon skulle alldrig palla att jag var ute med en annan tjej om vi separerade till vänner..
Fan, jag önskar bara att hon kunde bli "frisk" oh vi träffades igen när vi är ca 23 så jag kan leka ungdom!.. jag sa detta, men då sa hon, "Men vadå, vill du inte ha mig mer??!!"
Tycker definitivt att du ska dumpa henne. Du säger ju ändå att hon hade tagit livet av sig om hon inte träffat dig. Du har gjort ditt. Prata med hennes föräldrar om att du inte orkar och älskar henne längre och be dem vara extra stort stöd när du gör slut och se till att de ordnar psykologhjälp. Mer kan du inte göra.
http://www.twitter.com/michaelcrackson
Defa. Jävligt sur situation, hennes liv ska inte behöva ligga på dina axlar som någon sagt. Försök istället hjälpa henne. Proffesionell hjälp är inte att underskatta, även om det inte funkade med hennes förra sqrink så anser jag att det är värt ett försök Hon skulle alldrig palla att jag var ute med en annan tjej om vi separerade till vänner.. Tiden läker alla sår.
All makt åt Tengil, vår befriare<br>
YoL P17 Det har vart många psykologer.. allt för många..
allt de andra säger stämmer. du ska inte behöva leva med henne för att hålla henne vid liv. det kan ingen människa må bra av. du måste ju leva ditt liv, du kan ju inte vakna upp en dag och inse att du levt bara för henne. tiden läker verkligen alla sår. men du kanske alltid kan vara till hands för henne? att hon får känna att hon kan ringa 24/7 bara för att säga hej.
sånt är shit. jag vet. hadde en tjej som jag fortförande pratar med och fortförande älskar faktiskt. men hon har valt att inte vara med mig längre det är skitsamma. hon säger hela tiden att hon inte orkar länge , att hon vill dö osv osv, gör allt för att hjälpa henne för jag mår så jävla dåligt när hon mår dåligt.. men hon tar inte emot hjälpen:S
Whiskey & Cola !.
Att gå till psykolog utan att villa bli "frisk" igen ger inget.. Den hära damen måste ta sig i kragen och vakna upp! Antar att hon tycker syd om sig själv och tycker inte att hon är värd att leva.. Kanske låter hårt det jag säger.. Du är på ett sätt nu mendberoende och kommer inte kuna göra så mycket mer än att försöka och fösöka utan resultat.. Du måste ta ett steg ifrån det hära.. Kontakta hennes föräldrar och om du orkar så hjälp henne att ringa en ny psykolog.. Ställ dig utanfö så att du kan se problemet mera obejktivt.. annars kommer dinna känslor ta över.. Du måste stå fast vid vad du vill annars kommer du bara må dåligt! Sen fråga dig själv: Vill jag ha en relation med henne nu eller vill jag inte.. Jag tror att detta kommer kunna ge dig lite mera andrum och du kommer kunna ställa dig ordentlig för att sedan om du vill gå in i en NY relation med henne.. Jag menar det sista du ska göra är att gå tillbaka till det ni hade bara för at ni hade fina stunder förr... Säg till henne att du måste starta om och sluta tycka synd om dig själv! Hon får tycka du är orättvis och så men jag tror att hon kommer tacka dig om hon ställer sig upp själv sen!! Men som sagt fråga dig själv vill du ha mer med henne att göra nu eller inte?
Love Music And Dance
maary F19 Kan takla om för henne att hon kan prata med mig 24/7EVDB-LiGht Sympati Hon kommer bli fett sne om jag har en "ny" brud.. De känns kass att hon kommer att förbanna mig bara för att jag lever mitt liv om jag lämnar henne.. Cheers
va bra, men du måste göra någon åt detta!
prone, hållkäften.... det är inte rätt att ta livet av sig, har aldrig varit. och ska aldrig bli..
Whiskey & Cola !.
IceBerg Jävligt bra sakt.. Jag vill tipsa om låten Niprone Ft. Elin - Closed Eyes till den som vill höra nått bra..
prone Du var en äcklig jävel som löser problem totalt hänsynslöst utan att tänka på koncekvenser.. jag måste säga att du ska hålla käft när det gäller råd till folk..
prone Hörru.. ärligt talat.. jag tror inte att han vill ha världelösa svar som du ger.. passar likosm inte in just nu.. Klar han förstår det faktumet att hon kan göra det om hon så gärna vill det... men jag tror varken hon eller han vill det.. Livet är något vi fått i gåva och vi böra ta hand om.. Att ge upp pga av rädsla och självömkan är inte rätt... Men jag håller med om att man måste sätta hårt mot hårt... Fast att föreslå det kommer bara få henne att tycka mer synd om sig själv... Hon behöver en park in i rätt mål bara... Föreslå en resa till ett fattigt land där hon kan göra ett volentär jobb.. eller nått.. Det man man vill höra som rädd och deprimead person är att det kommer bli bra, att det är det som är sanningen! Hon kommer behöva fysisk tröst med, men om inte du orkar så är det hennes föräldrar som bör göra det!
Love Music And Dance
prone vem fan har sakt att hon är kroniker eller liknande? man behöver inte vara totalt psykiskt sjuk för att man är deprimerad..
tråden handlar om mej och henne.. så ska du diskutera självmordets vara eller icke vara så kan du dikutera det någon annan stans..
Defa Hur ska du göra nu då?
Love Music And Dance
jag ska få henne lugn.. säga att jag behöver starta om, ha tid med mig själv men att hon alltid kommer ha mig att prata med påde via tel och irl.. Då kommer hon börjag gråta.. men så frår de bli.. jag kommer att bli ignorerad för resten av helgen.. men hon måste ju förstå att jag är där för henne. jag kommer att lägga olika förslag på t ex psykolog eller nått och jag kommer stötta henne till 100%.. förhoppningsvis kommer vi sluta som vänner.. men man vet alldrig..
Defa du tar rätt beslut.. och om du sedan finns där för henne, så skall du nog se att det blir bra igen för er båda. lycka till, var stark!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Mmm verkligen var stark! För det antar jg du vet vad det betyder efter denna relation! Bli inte uppäten och ta gärna hjälp av omgivningen! Gå in inställningen att du vet ditt bästa, samt att det är bara du som vet vad du känner för henne. Inte hon!
Love Music And Dance
Defa: Det låter som ett klokt beslut. Du ska ju trots allt inte behöva kasta bort ditt eget liv för att hålla någon annans i någon sorts mellanläge, men se till att verkligen finnas där för henne ett tag i alla fall, för hon kommer behöva det.
Rehab is for quiters.
Hur mycket man än älskar en annan människa är man alltid sig själv närmast. Hon har ingen rätt att säga sådana saker till dig, hur sant det än är. Du behöver inte ha dåligt samvete om du gör slut med henne. Klart att du kan hjälpa henne till psyket eller till bup om ni är under arton, men mer ansvar än så har du inte. Hon har det yttersta ansvaret över sitt liv och du har det yttersta ansvaret över ditt. Du kan inte vara ihop med henne för hennes skull.
shake it!
Fint sagt kiddan :)
Love Music And Dance
Det finns inget du kan göra. Fortsätter du vara tillsammans med henne så kommer du hålla på som du gör nu, och då lär det ta slut i vilket fall som helst. Du kan ju inte vara tillsammans med en person resten av livet som du känner att du "måste" vara ihop med. Sen så kan jag tycka att det är jävligt elakt av henne att sätta sån press på dig, det är inte fresh.
We call them winerbrods.
jävla cp(no offense) som hotar med självmord om du gör slut. om man älskar en person ska man fan kunna respektera om den inte vill va med en längre, och hantera sin kris på ett sätt som inte förstör andras liv för att man själv har en klen karaktär
Not only am I not learning, I'm forgetting stuff I used to know
Det är på grund av scenarion som de här jag har bestämt mig för att orka på egen hand, istället för att hitta någon som "gör mig glad" - så slipper man bli beroende.
Hon är en fullblodsegoist som du nte ska behöva leva med om det inte gö dig lycklig. Vad hon gör med sitt liv är upp till henne, det kan inte du stå till svars för. Hon måste lära sig att ta hand om sig själv och se ljuspunkter i livet istället för allt jävla mörker. Ingen kan leva hennes liv åt henne. hon är inte 5 år! Jag kanske är oförstående men sånna här personer vinner ingen vidare empati från mig. Man måste rycka upp sig själv. Man kan inte hota andra och göra att andra känner sig, onda eller otillräckliga. Någon av hennes vänner borde verkligen slå näven i bordet i bordet och säga: Ryck upp dig för bövelen!
Som dröm var den vacker att få!
Dorotean F17 Hehe sant sant :)'
Men det är mysigt att gosa med någon man håller kärt med :)
Love Music And Dance
Har varit i exakt samma sits... jag gjorde slut, nu är hon lyckligare än någonsin, iallafall om man ska tro på henne...
IceBerg Jo, visst är det det.. Men om det innebär att man blir beroende av någon för att vara lycklig får man överväga ordentligt om det är värt det..
Dorotean F17 Mmm håller med dig
Folk gör så hastiga beslut och måste känna sig
hela Jag tror inte att det ät det som gör en relation. Syftet med en relation är att dela
helheten med någon
Love Music And Dance
Åhh älskar din liknelse"det skunkande skeppet" Kvinnor är som skepp ibland :)
Love Music And Dance
Hon verkar ha lagt någon sorts förbannelse över dig, du måste nog mörda henne, men först skicka tillbaks nån sorts anti-besvärjelse, och sedan påla henne genom hjärtat. Viktigt att hennes hjärna förstörs också, vi vill ju inte att någon planterar den i en ny kropp så hon fortsätter att försätta dig i depressions-förbanning.
Straight up Menace
Iceberg Jäpp, enligt mig är man totalt fel ute om man hittar en partner, för att hålla en glad eller ö.h.t vid liv.. Då har det liksom gått snett någonstans.
caterpillar F19 An what u know about that guuurl?
Dorotean F17 Mmm är med dig dära!
Sen får man ite glömma att allt tar sin tid, tror ingen föds ond.
Love Music And Dance
Iceberg Nej, det tror inte jag heller.. Och dessutom är det i vissa lägen rätt svårt att leva som man lär tyvärr..
Defa P0 the streets - dry your eyes mate
SKU - SKU - SKULASON!
Hon borde lyssna på Eyedea & Abilities - Paradise
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand