I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Abstinens besvär

Övrigt - Blandat

2007-01-31 19:00

Abstinens besvär

Halloj.

Nu sitter man här med jordens abstinens,bara för att man skaffat sig en last man nu vill bli av med.

Just nu så känns det ganska svårt och jag undrar om någon har några bra tips på vad man kan göra för att få det att kännas lättare(utöver att stoppa i sig utav lasten)?

Att sitta vid datorn hjälper föga och tuggar jag mer tuggummi hoppar käken antagligen ur led.

Mvh.

Reputation is the cornerstone of power.

2007-01-31 19:00
okej vad är lasten?
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-01-31 19:13
röka massa cigg men det kanske är den lasten du har

2007-01-31 19:14
Ja,det är bla nikotin jag inte vill ha..
Det hjälpte med mat kan jag för övrigt tillägga,men den är ju inte speciellt långvarig på tallriken.
Poet

2007-01-31 19:14

röka massa cigg?
bli av med ett beroende genom att skapa ett nytt?
såvida inte trådskaparen är en rökare dvs.
What I said, yo!
Poet

2007-01-31 19:15

du försöker bli av med flera laster? glhf :D
What I said, yo!

2007-01-31 19:15
men berätta vad du har för laster pojk.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-01-31 19:19
Du måste ju berätta vad det är för laster du har!
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2007-01-31 19:28
Ok,så här ligger det till;

Jag har snusat i 10 år och kännde att det var dags att lägga det på hyllan.
Jag gillar att snusa,men jag gillar inte att jag mår dåligt när jag inte får det.Så där av beslutet.

Samtidigt så infaller katastrofen att min cannabis är slut,så jag tänkte att jag tar två flugor i en smäll.

Och nu mår jag väl som man förtjänar,men jag tänkte lindra det.
Nu vet alla om omständigheterna.Några bra tips?

2007-01-31 19:30
Varför sluta med cannabis? Köp nytt ist. Snuset kan jag förstå att du vill lägga av med men varför ge upp sen så nice och possetiv sak som smoke?
Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2007-01-31 19:35
Ja varför inte röka,dricka och ta droger hela dagarna resten av livet?

Jag menar inte att jag aldrig mer kommer röka(för det kommer f.ö inte funka),men jag vill inte ha beroendet..

Jag känner likadant med socker,men det går fan inte undvika,för det finns fan i allt nu mera..

2007-01-31 19:36
MangeMannen2 

Tack,det har jag faktiskt inte tänkt på.Helt klart en bra ideé!

2007-01-31 19:36
Håll dej sysselsatt, typ gå ut o gå, träna etc.. tänk på annat.

2007-01-31 19:37
ja träna- långpromenader- ät lakris

2007-01-31 19:39
ylyone asså det enda du kan göra e ju att acceptera att det e så du vill göra å sen bara ta tag i det, absen kommer ju alltid så är det ju...handlar ju bara om hur starkt psyke man har å ignorera eller hålla ut...
asså såna där klyschor som att man ska gå ut å gå å tugga tuggummi suger ju, det får dig ju bara å tänka mer på det...
så försök glömma det, häng med polare som inte röker... ;)

2007-01-31 19:40
eller häng med någon som du kan klaga fett hos, sånt hjälper ;)

2007-01-31 19:43
Varför besvära polarna när jag har whoa.;)
Dom skulle dessutom antagligen bara skratta åt mig,det är nämligen inte första gången jag slutar.

2007-01-31 19:44
haha ja så det brukar vara :)
det är alltid enklare å sluta om man gör det med någon, så då får du la lura över nån på din sida? ;)

2007-01-31 19:45
Läs, kolla filmer, gå ut med hunden, bada bastu, börja skriva, gå med i en schackklubb, ha sex, vad som helst. Huvudsaken är att du håller dig sysselsatt och tvingar dina tankar på andra spår.
I belong with all the glamorous trash, sex punkettes, bruised faeries, kinderwhores and art sluts. And cause rehab is for quitters. Awright?<br>

2007-01-31 19:45

Den här GI grejen är inte det mat utan socker och mjöl typ?
Om du vill lägga av me sockret så borde du kanske pröva den?

Men onödigt att lägga av med cannabis. :)

Ta mig inte seriöst
Jag är inte på riktigt

2007-01-31 19:47
heheeh

2007-01-31 20:02
Gör saker! träna, städa, laga något, bygg något, starta ett projekt av ngt slag..
Sitt inte bara för då börjar du tänka på det hela tiden.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-01-31 20:40
Jag lider med dig!

2007-01-31 20:47
Träna, var med flickvän/vänner, gör saker hela tiden är mitt tipps

2007-01-31 20:50
håller med ovanstående, träning och flickvän är det bästa när det kommer till detta.
Speciellt om du ska sluta röka så kanske inte det bästa är att hänga med polarna dom första dagarna.

2007-01-31 22:42
Sluta med en sak i taget, blir betydligt enklare då...
fisk fisk
banan banan

2007-01-31 22:54

ÖL!  drick mer öl, cannabis suget kanske ökar, men du kan ju njuta av alkohol-ruset som är lagligt iaf hahaha
annars så rekommenderar jag dig att börja träna om du ska ta uppbehåll från di sess!...om du inte redan tränar förståss

angående sluta snusa vet jag inte, har aldrig försök sluta snusa, men jag skulle pröva köra på nikotin tuggummin!

lycka till

// be the change you wanna see in the world