I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lagar angående slangbellor

Övrigt - Blandat

2007-02-08 11:40

lagar angående slangbellor

Är sugen på handla en slangbella.Men vet att inte slangbellor får säljas i sverige. Så tänkte ju beställa en från nätet. Hur är lagen för innehav av slangbella i fredligt syfte och öva prickskjytte med.

Bara för att du är paranoid, ska du inte tro att de inte är efter dig

2007-02-08 11:44
ut o sup som alla andra tjurar
"du är inte en stor hund, du är mer som Toto, du har inga pengar"

2007-02-08 12:14
ja det är olagligt. Min farsa hade en satsig slangbella köpt i portugal för länge sedan. En gång för måga år sedan när farbror blå var och hälsade på (inbjuden) så gömde farsan slangbellan å sa åt mig att knipa käfft.

Farsan är jägare, bodde i skogen på den tiden och roade sig me att skjuta prick på saker me den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-08 12:17
en kopp kaffe och en muffins
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-08 12:31
Paeppe P0
Bra svar, men fel tråd.

2007-02-08 12:31
haha såg det^_^ skulle vara i zlatantråden..

2007-02-08 14:22
Slangbellor är inte olagliga, var har ni fått det ifrån?

Här finns ett gäng svenska försäljare:
http://sesam.se/search/?q=slangbellor&c=d

2007-02-08 16:25
Johnny_K_Ståhl

OBS!
Enligt krav från KO är det inte tillåtet att sälja slangbellor till privatpersoner. Försäljning får endast ske till företag, föreningar/org som sysslar med aktivitetsverksamhet. Detta ska styrkas med kopia på reg.bevis.

från hobbykompaniet..

2007-02-08 16:36
Nolve
Såg det också, men vad jag förstår så är KO konsumentombudsmannen, som inte bestämmer ett skit över någon. Det är en rekommendation, ingen lag.

2007-02-08 16:50
Finns bl.a. på Garderoben/Knivnet däremot har jag inte införskaffat någon eftersom jag tvekade inför styrkan på dem. Man släpade ju hem alla kul från england när man var liten - fast
såhär i efterhand kanske det var för att man var 13 bast - inte för att det inte fanns vettiga att tillgå i Sverige ./

2007-02-08 17:16
Jag köpta en Baracuda Slangbella i Bulgarien, så om ni är där köp en :) fyfan va kraft det är i den !

2007-02-08 17:52
Garderoben har ju Baracuda, kanske får ta en titt på den ändå .D Projektilvapen är alltid kul.

2007-02-09 00:41
tack för svaren så den borde inte vara några problem o få igenom tullen om man beställer från nån utlänsk sida? http://www.keepshooting.com/slingshots/slingshots/trumarkbat.htm 
hade tänkt nått i den stilen

2007-02-09 00:44

vafan,dedär som är på dom sidorna är inte slangbellor?
dom såg värsta komplicerade ut,dom ska ju vara hemagjorda

AayFukYuuuu :@

2007-02-09 00:48
som i kådisbellan eller? oldschool och äkta men knappast nå kul drag i dem

2007-02-09 00:48
förbjudet att sälja till privatpersoner? inte om man är i sportfiskebranschen iaf. det är ju bara att gå in i valfri sportfiskebutik och köpa en slangbella... hela metarkåren använder ju slangbellor till sitt mäskande.
om någon behöver är det typ bara att hojta till. :)

2012-12-19 09:27
Gammal tråd, men jag svarar ändå. KO har gått ut med en rekomendation att slangbellor inte ska säljas till privatpersoner. De har inga befogenheter att stifta lagar.
Där finns ett par ställen där man kan köpa i Sverige, men import är inga problem.
Every man is a born loser. Not every man is a born winner.

2012-12-20 10:34
Jag saknar Johnny_K_Ståhl.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.