I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett fall av diskriminering?

Övrigt - Blandat

   

2007-04-08 22:07

Ett fall av diskriminering?

Det är aldrig lätt att avgöra vad som är diskriminering men på detta sätt borde väl ändå inte arbetsgivare bete sig på.

Följande utspelar sig efter jag har ansökt till ett jobb som servicekonsulent för bland annat för kaffeautomater och godisautomater (typ selecta).

Ett par dagar efter jag har ansökt om jobbet blir jag kallad till intervju vilket jag såklart blir glad över då jag anser att jobbet skulle sitta riktigt bra.

Allt är frid och fröjd till jag kommer dit. Jag får hälsa på en kvinna som ska ta mig till den platsen där intervjun ska ske.
Då utspelar sig följande konversation:
Kvinna:
Vad är ditt favorit kaffe?
Jag: Jag dricker inte kaffe för att jag mest förederar the
Kvinna: Tack, där borta är dörren.
Jag: Va?
Kvinna: Vår första prioterings är att man dricker kaffe, så tyvärr finns det inge att göra mer här för dig. Hejdå

Chokad som jag är går därifrån, tvärsäker på att det inte står något i deras platsannons at man måste vara en kaffedrickare. En annan sak som är värd att notera är att inte var HON som bokade mig utan någon annan snubbe på deras kontor.

Aja, skulle vilja ha lite synpunkter om vad man kan göra nu , känner mig bra chokad och förnedrad.

Tack på förhand.

HTTP://SANANA.BLOGG.SE