I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

lunchställen i Göteborg?

Övrigt - Blandat

2007-04-17 16:49

lunchställen i Göteborg?

rekomendera ert favorit lunchställe, ska gärna vara beläget i centrum och inte i typ majorna eller frölunda. mitt favoritställe är kg's hörna i saluhallen, fett god mat, stora portioner, billigt. kan va lite stressigt att sitta där men förövrigt är det klockrent. ett annat ställe är sjöbaren på haga nygatan. riktigt nice ställe.

Skivsamlare

2007-04-17 16:54
dra till wild'n'fresh! fast dom har ju sålt nu iofs..
fair enough..

2007-04-17 17:10
Julienne (?) uppe på götaplatsen bredvid Siba.
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow

2007-04-17 17:20
Warehouse heter det ja, fett god mat! annars så är Thai restaurangerna på andra långgatan fett goda :)
"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."

2007-04-17 17:26
stilpoäng 

Jag har inte ätit där men har sett lite utav vad folk ätit och det ser riktigt gott ut :) ett utav ställerna är "Taj Mahal" ska dra dit någon gång och testa

2007-04-17 17:48
skriv gärna var ställena ni listar ligger!

2007-04-17 18:57
ingen som kan fler ställen i lite mer centrala stan. är så uttjatad på de flesta.

2007-04-17 18:58
läffe P70

Du menar "Bamboo"

Nära centrum, äter aldrig där så vet faktist inte..

2007-04-17 18:59
Jensens böfhus? Dyrt men gott.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-17 19:45

Paprika i nordstan, deras kyckling/vitlöks baguette assåå... Ahhh

2007-04-17 20:12
Fatcaesar P20

han menar kanske mongolian bq..

Sen.. hur i helvete kan man nämna sjöbaren? Det e pissigt dyrt, fjuttiga portioner o verkligen ofräsh mat. Helt värdelöst ställe.

Själv gillar jag chingpalace, gött o käka buffe o bara blanda all kinesmat på en tallrik o sleva i sig tills man spyr=)

Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!

2007-04-17 20:23
Andrum måste jag nog säga, även om jag aldrig lunchar där eller någon annanstans i Göteborg.. Ligger på Östra Hamngatan, mellan Lilla Bommen och Brunnsparken.
Göteborg på låtsas.

2007-04-17 20:24
kville mat & cafe.

riktigt flöötigt knegar ställe... ät husmanskost tills du blir propp mätt.
alltid 5-6 olika rätter
finaly... ZOIDBERG is the popular one!!!

2007-04-17 21:22
Jag gillar:

thaistället på hörnet efter blenda (varning för restaurang hong kong mitt emot)
sushi kansai på kungsgatan
golden days
coffee time's salladsbar i vasastan (tips till alla iranier, dom har lite rätter i salladsbaren typ zereshk polo, baghali polo, koko sabzi och dolme)
bombay på andra långgatan
restaurang Agora vid Palladium ska ha lunch, har själv bara ätit på kvällstid där och är alltid lika nöjd

andra favoriter utan lunch:
restaurang prinsen på linnégatan
lai wa mittemot gamla ici som har stans bästa kinesiska mat

Jag är i stort behov av nya stammisställen. lunchkrubb som övrig mattid, tipsa!!

2007-04-17 23:11
^^bombay är blytungt.

2007-04-17 23:45
ninosh
testa silvey's vid andra långgatan, typ vid parkeringshuset där. libanesisk mat, sjukt gott! vet dock inte hur det är med lunchen där..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Breakare

2007-04-18 12:54
warehouse bitches
HERB, bust a cap in yo ass

2007-04-18 12:58
Sandberg & Månsson på Magasinsgatan, Stallgården på Södra Larmgatan, Sense på Kungsportsplatsen och Tranquilo på Kungstorget är några av mina favoriter i centrum. SoHo har rätt ok buffé
Ancora silenzio pezzi di merda...

2007-04-18 15:53
Ratbastard P25: Vad har Tranquilo för mat?

2007-04-18 16:06
^^de kör blandat, fisk, kött, lite allt möjligt. i alla fall alla de gånger jag vart där. men det är trevligt och maten är inte så dum.

2007-04-18 16:22
finns ett ställe på andra långgatan som heter Thai Spice men det utläses ju tajsbajs. FNISS
Nu har jag bytt forumsignatur till denna.