I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Superman vs Batman

Övrigt - Blandat

2007-04-30 00:50

Superman vs Batman

Japp, precis som rubriken säger mina damer o herrar.

Vem är bäst, har coolast prylar, egenskaper osv. Superman eller Batman? Håll er till ämnet och motivera varför den ena är bättre än den andra! Själv vet jag inte riktigt, därför måste jag bli övertalad av någon!

2007-04-30 00:53
batman rakt av
superman e bara för mkt enligt mig + att han e nörd när han inte e sitt hårda jag.
bruce wayne är ändå en iskall baller som fördriver tiden genom att gå ut å slåss för den lilla människan tillsamans med den lilla människa robin.
mm batman e ILL!

Ironman e ju min favorit men de hör inte till
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-30 00:53
Jag gillar båda som fan
Men kanske Superman mest eftersom han har så jävla balla krafter! Han är från en annan planet och hans alter ego är ju Clark Kent inte vice versa Det tycker jag är asfränt!
Vem vill inte ha röntgen syn och vara skitsnabb? Då skulle man slippa missa buss osv.Vara skitstark och knäcka alla i armbrytning? Superman is the shit! Men jag gillar Läderlappen också
Wa wa wee wa!

2007-04-30 00:59

väntar bara på att dom där jävla "superhjältarna" ska gå och dö så onskan kan ta över världen! kommer hända förr eller senare bara idioter som kommit på dom dära fillidutterna!

2007-04-30 01:04

Batman! För han hade Robin också,så man kunde leka dom.
Och så hade han en ball bil också.

"-It´s 106 miles to Chicago. We´ve got a full tank of gas, half pack of cigarettes, it´s dark, and we´re wearing sunglasses.
- Hit it."

2007-04-30 01:06
får säga batman för hans coola bil.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-04-30 01:07
Alltså.. Batman är totalt överlägsen här. Visst, Superman skulle slakta batboy i en fight 1on1 men Batman är ändå tungast.

Mest för att han bara en vanlig snubbe som har helt sjuka idéer och mycket pengar. Han har inga superkrafter, har inte blivit biten av någon radioaktiv spindel eller whatever, här är bara en människa med ett helt fuckat huvud och en förmögenhet stor nog för att kunna fixa allt som krävs för att leva dubbelliv som Batman.
Batman är precis sådär mörk och "ond" som man bör vara, Superman är en ybenörd med vattenkammad sidbena.

Sen har vi såklart The Batmobile! Den borde ensam va anledning nog för att bevisa att Batman är så mycket mer än Superman. Jag menar, Superman har en käp och inget annat, Batman har bilarnas bil.

Sen har Superman den lilla svagheten att han blir mänsklig i närheten av kryptonit. Och när han är mänsklig så är han inte så jävla tuff.
Batmans största svaghet är att han är mänsklig.. Men liksom, sätt Batman och Superman i en fight och låta Batman har lite kryptonit i sitt utility-belt så kommer det bli roligt..

euhm. Batman!

2007-04-30 01:25
Superman, s-man ;););););)
Not all drugs are good. Some... are great!

2007-04-30 01:27
Batman! Han är bara så jävla cool! Han har sin Batmanbil, båt och flygplan och han är smart!,

Superman är stark men riktigt ful och dessutom inte ens en människa alltså är batman kung!

Big uppppps fooor my Batman
..!.._{-,..,-}_..!..

2007-04-30 03:11
superman flyttar planeter. hur tufft är inte det?
Jag har Focus mot toppen som Colin McRae i VM-rallyt!

2007-04-30 03:16
Jag tycker Super man för han dör aldrig

2007-04-30 03:36
Jag röstar på Bateman
Vatten är ett farligt gift, vilket omger Visby stift

2007-04-30 04:11

batman har inte en suck mot superman, tyvärr för han är mkt coolare men kolla hur stark han är :(

Procreate, receive compensation.

2007-04-30 06:58

Va fan javla skit! Hade skrivit ett inlagg men sa loggades jag ut!! Iaf batman har redan vunnit en fight mellan dem plus att han ar coolare sa klart batman, laderlappen is tha shizznit!!!

Japp! jag är en trollkarl!

2007-04-30 07:14
superman skulle vinna no doubt!
Batman är en vanlig människa med wanna-be macgyver prylar medans superman har övernaturliga krafter och skulle smiska batman 100 ggr om
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-04-30 08:49
superman känns lite gay, vet ej varför men tycker iaf de. så min röst går lätt till batman.

2007-04-30 09:01
Batman är roligare eftersom han inte har cheatmode på.

2007-04-30 09:25
Han flyger - tro det eller inte.

Jag tror det inte. Batman whoppar Supermannens ass på alla plan. Stålmannen har töntiga trikåer, Batmans dräkt är cool. Stålmannen har ingen bil och säkert inte ens körkort, Batman har Batmobilen, plus ett gäng andra fordon. Stålmannens alter ego är den töntige journalisten Clark Kent, Batman är en slick miljardär privat. Stålmannen har ingen betjänt, Batman har Alfred. Stålmannen slåss mot töntar som Lex Luthor och Brainiac, Batman möter läskiga psykopater som Jokern, Ras Al Ghul och Scarecrow. Stålmannen har ett gäng fjantiga superkrafter som gör honom helt osårbar om det inte hade varit för kryptoniten, Batman är visserligen sjukt vältränad, men det går ändå att köpa på något vis. I could go on and on...

Dessutom fattar jag inte att folk inte känner igen Clark Kent som Stålmannen... Vad består hans förklädnad i? Ett par glasögon... Kom igen, för fan...
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul

2007-04-30 11:16
Jag tror Batman är en mer intellektuell snubbe han har hjärnan men inte superkrafterna liksom, sen har vi stålmannen som är jävligt stark och har massa sköna powers men han vet inte riktigt hur han ska använda dom till sin fördel.

Det skulle bli en jämn fight men jag säger att Batman tar stålmannen.

+ Batman hinner säkert ta reda på att Stålmannen är rädd för kryptonit på sin feta dator som han har i grottan, där hittar man all info!!!
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2007-04-30 11:44
Varje gång de har fajtats har batman vunnit.
En gång hade han iofs. hjälp av massor av andr hjältar, typ gröna pilen och blixten och några till, men då handlade det om att visa stålis att de faktiskt kundde döda honom , till skilnad från alla inkompetente skurkar.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-04-30 11:50
Batman har en Batmobil. Det slår ju det mesta.
My heart lives in my vagina.

2007-04-30 12:05
som sagt batman har alltid vunnit mot stålmannen...
Omae wa jowai

2007-04-30 12:33
har både varit superman fan å batman fan, kommer ihåg att jag hade en batman pyjamas när jag va liten (mindre). därför lägger jag min röst på BATMAN!!!!

2007-04-30 12:36
Grejjen är att Stålmannen egentligen är en värdelös karaktär. För om man ska se till hans egenskaper så är han ju helt osårbar, med undantag för två saker. Dels så är det kryptonit, dels så är det hans svaghet för Lois Lane och allmäna medmänsklighet.

Så i princip så kan stålmannen plots bara gå ut på 1) nån har kryptonit och ska göra något överjävligt hemsk, vilket nästan går hem för att de har kryptonit, men stålis klarar biffen ändå 2) nån har bundit fast Lois Lane på ett järnvägsspår och stålis måste välja mellan att rädda världen eller att rädda henne, men ja stålis fixar biffen ändå.....

utöver detta kan i princip bara variationer på dessa teman fungera

kort och gott, en pissig hjälte att göra film om

Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2007-04-30 12:47
Jo, att Batman brukar vinna handlar till stor del om Stålmannens personlighet. Skulle man ta Stålmannens förmågor och slänga in dem i någon mindre nogräknad så skulle nog statistiken se annorlunda ut.

2007-04-30 13:42
Batman är ju skitcool och superman är ju en stor nörd egentligen som jobbar på en tidning...

2007-04-30 13:50
amfetaminpsykos

Batman vinner mot stålmannen för att stålmannen inte har någon egentlig träning i strid...
Omae wa jowai

2007-04-30 13:55
Batman: Look at this pair of joking riddles.
Chief O'Hara: What does a turkey do when he flies upside down?
Robin: He gobbles up!
Chief O'Hara: Of course.
Batman: And, number two...
Commissioner Gordon: What weighs six ounces, sits in a tree and is very dangerous?
Robin: A sparrow with a machine gun!
Commissioner Gordon: Yes, of course.

Batman från 60-talet ägde allt :)

2007-04-30 14:10
de som ar grymma ar ju superskurkarna, sarskillt jokern. mmm jokern, han ar min idol.
tåg, tåg och...tåg!

2007-04-30 14:12
jokern e hetast ^^
Omae wa jowai

2007-04-30 14:20
Haha! Batman från 60-talet ...ditmålade ögonbryn, lila tights och begynnande ölmage, så jävla bra :D

Nu när man är äldre inser man vilken stor jävla moralkaka hela serien var.
Bara en sån sak som när han filat bort något jävla galler för ett fönster typ 3 våningar upp. Då satte han upp en specialdesignad "batman-krok" för att hänga upp gallret på, så att ingen skulle skada sig om han kastade ner det på gatan. :D

2007-04-30 14:24
Batman helt klart. För han är ju bara människa i grund och botten. Superman ain't shit utan sina powers. Så i en fistfight utan krafter eller vapen hade Batman gjort slarvsylta av honom.

LÄDERLAPP FOR THE WIN!
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2007-04-30 14:35
Batman ÄR coolare, men han är ju inget förutom hårda pungkulor och tuffa prylar...

Stålmannen däremot kan flyga och skjuta laser och massa coola grejer...

Jag skulle också kunna vara Batman om jag hade tillgång till en fräsig grotta och hans super prylar...

2007-04-30 14:36
Kom igen!

Batman har ju inget att satta emot superman om det skulle bli nodvandigt.

Om man frantar Batman fran alla hans gadgets sa ar han ju inget alls. Superman ar ju man nog att inte ta till hjalp fran tekniken.

"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2007-04-30 14:41
Men shiiiiet! Självklart skulle Superman spöa söönder Batman om det kom till kritan. Men sett till det stora hela så är Batman tyngre.

1. Han har läderdräkt
2. Han är bara människa
3. Han är ett mycket coolare märke

Om man frantar Batman fran alla hans gadgets sa ar han ju inget alls. Superman ar ju man nog att inte ta till hjalp fran tekniken.

Men shiiiiiet! Om du fråntar Batman hans gadgets så har han ju ändå blivit upplärd i ett fuckin' ninjatempel liksom. Vad är superman utan sina krafter?

;D
I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!

2007-04-30 14:48
...batman har ju iofs. redan vunnit några gånger mot le superman :D
Rappare

2007-04-30 15:13
Batman är en ninja! Han använder sin list och ninjaskills till att besegra sina fiender!

2007-04-30 15:48
Batman

Varför?

Främst för att han är en bra mkt grymmare hjälte än Stålis. Först och främst är han smartare. Sen har han bättre stridsteknik (upplärd av ninjas), sociala maktmedel i form av pengar plus att han redan har slagit stålmannen sönder och samman förut. Stålmannen är känslig mot kryptonit och har annars otroliga krafter. Men hans akilleshäl är bara FÖR stor, minsta lilla kryptonit och han är fucked. Gillar inte heller hans mesiga attityd och ovilja att dela ut konsekvenser till de som förtjänar det. Bruce Wayne är hårdare och mer realistisk. Det är ju bara att lyssna på vad Clark Kents styvmor Martha säger till Clark i The Animated Series.

"I don't want people thinking you're like that nut in Gotham City"

Vilka svenssons de är typ, haha.. Batman är mer mänsklig också och tillåter sig att känna vrede, vi kan lättare identifiera oss med honom. Han är inte så perfekt som Clark Kent ofta framstår som. Sen tar sig Wayne ofta an riktigt sjuka och bizarra skurkar jämfört med Kent. Men Gotham City är bra mkt mer mörkt och cyniskt än sin rika granne Metropolis.

Gothams mörka hämnare

Metropolis nobla riddare

//Pz

2007-04-30 15:51
Ja, jag läste mkt när jag var yngre, :P

2007-04-30 15:56
Jag längtar till "The Dark Knight".
Bale övertygade mig i "Batman Begins".

2007-04-30 16:01
Så jävla fittigt bara att Holmes inte är med (säkert hennes fanatiska äckliga dvärgmake Tom Cruise's fel, de har väl hjärntvättat henne, ;)

Gillar inte när de byter ut kända ansikten om det går att undvika, som om Tobey Maguire i sista spider man skulle bytas ut mot Heath Ledger typ, hah..

Fick samma feeling när Hannibal gick på bio med Foster borta som Clarice..

Sen är det klart man byter per decennium osv, ny tid, de tidigare skådisarna är för gamla, nya tittare osv, James Bond är bästa exemplet på det..

2007-04-30 16:07
Superman äger batman för batman är bara jävligt rik...

2007-04-30 16:13
Nja, han har ju trots allt en grotta full med supertekniska prylar och vapen, han är extremt atletisk och stark för en människa och behärskar flera stridskonster.

2007-04-30 16:25
Tobbe__11

Snacka om att kasta sten i glashus.

2007-04-30 16:26
Det är väl EXAKT därför vi kan ngt om det? ;)

Vad kan småbarn som du egentligen? Pokémon?

2007-04-30 16:27
Tobbe__11 P16

när vi var små fans inte internet, med cs och wow och porr och allt vad det innebär. Serietidningar var det billigaste nöjet man kunde ägna sig åt.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-04-30 16:28
Hehe, fantomen, spindelmannen och batman var det mest av, har flera fulla årgångar på vinden i kanske 6 flyttlådor, ska ge dem till barnbarn eller så nån dag, kan säkert vara lite kul och fascinerande..

2007-04-30 16:37
Men jag gillade aldrig typ "Läderlappen" som liten, den bögiga varianten som fanns i tidning och även med Adam West i teven. Sånt sög ju fan balle asså.. The good shit var de snyggt tecknade batmantidningarna där mkt grafiskt våld skildrades och storyn var typ den jävligaste horrorn. Som ngt avsnitt där en snubbe plockar upp lodisar och tar med dem hem till sin slaktkällare där han torterar dem svårt, slaktar dem levande och äter deras kroppsdelar, :)

2007-04-30 17:00
stålmannen kan inte bli full, tänk, vilken sugig kraft, BATMAN FTW!
PAO!

2007-04-30 17:15
Superman är mycket starkare än Batman, fast Batman är så smart, så han kunde spöa Superman ändå (i Dark Knight Returns).

2007-05-01 11:27
Haha jaså, som det ser ut i tråden finns det flest argument till att Batman skulle kick the shit out of Superman. Någon riktig Superman-fantast som har några grymma argument till varför Superman skulle käka Batman?