I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sexuellt övergrepp?

Övrigt - Blandat

   

2007-05-02 20:24

sexuellt övergrepp?

Tjena.

Jag har en polare som inte är medlem på whoa, men som bett mig fråga denna fråga här och sitter bredvid mig nu.
Så jag skriver nu det han ber mig om.

Han var på fest för ett tag sen när han var tjugo år, där hade han sex med en brud som var 14. Men brudens polare hade tidigare sagt på kvällen att dom var 17, och 14 åringen ser verkligen inte ut att vara 14, då hon är ungefär 180 lång och mer utvecklad än en normal 14 åring. Så frågan är ifall någon vet om han skulle kunna bli dömd för typ "sexuellt övergrepp mot barn" eller liknande, trots att han trodde bruden var 17, och man inte direkt ber om leg. innan man har sex med någon.

Vill även förespråka paragrafen som lyder ungefär såhär "Ett brott skall endast anses som ett brott då det begås uppsåtligen, om inga andra särskilda skäl föreligger". För med stöd av den paragrafen borde han ju inte kunna dömas för det .. eller?!

Tack. 

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.