Dyrt med förhållande i utlandet.
Hej hej hemskt mycket hej! Jag har en go jenta i Norge. Det är svindyrt att ringa dit, kostar 4.50 kr/min till mobil och 50 öre/min till hemtelefon. Jag har abonnemang comviq kompis plus. Nu till min fråga. Vilket abonnemang eller kontantkort är billigast att ringa till norge med? någon som står eller sitter i samma sits som jag? lite goo info uppskattas. peace
- da locos crew -
man kan ringa via datorn/internet vet du?
BiggedyBaaaaaak Baaa BAKOM FLÖTET!
Skivsamlare
2007-05-09 13:11
Men tänk på alla pengar du tjänar in på att slippa bjuda ut henne hela tiden!
fair enough..
Skaffa skype. Min flickvan ar fran island. Just nu bor vi ihop, men vi har en del perioder dar jag ar i Sverige eller hon ar pa Island. Skype har funkat perfekt. Gratis.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Annars är freecall billigare än skype. Dock vet jag inte om det är lättare då jag bara använder freecall. Men jävligt lätt och bekvämt är det iaf.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Graffare
2007-05-09 14:24
Ladda ner ventrilo så kan ni snacka hela dagen gratis
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Skype ar ju gratis om den andra personen har skype, i datorn menar jag da.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
tack för era tips ... :) grejen med skype och ventrilo å freecall är ju att båda måste sitta vid en dator... det är inte så praktiskt alla gånger ... varken hon eller jag sitter framför datorer på fritiden så mycket ... man vill ju kunna ringa mobilt... men 3.45 kr/min är ju inte billigt ... måste finnas ett billigare alternativ för mobiltelefoni, det är ju inte usa man ringer till direkt ... :(
- da locos crew -
www.freecall.com ringer hemtelefoner nästan i hela världen gratis.. och vissa länder tillochmed mobil gratis.
fortsättning följer...
vet iaf att det finns norskt kontantkort som är billigt till sverige.. lebara heter det.
fortsättning följer...
devve P24 Varken skype eller freecall kräver att båda sitter vid datorn. Räcker med att den som ringer gör det. Och då är freecall billigare.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered
Hehe jepp, skype is the shit
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Som redan skrivit, skype är guld värt i sådana här situationer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
devve> vilken operatörs har du idag, så vi vet vad vi har att utgå ifrån..? Telenor har en tjänst till sina abonnemang som heter Global (29kr/mån); Norden Fastnät: 0:49 /min Norden Mobilnät: 3:49 /min
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Crill-Oh P24 "Jag har mobilabonnemang comviq kompis plus"
- da locos crew -
Det finns skype telefoner, så ni slipper sitta vid datorn.
devve> ah, jag letade faktiskt, men missade.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
som det skrevs.. finns kort som du köper for 100kr.. kan ringa för 4-10h beroende på vart i världen du ringer :)
annars har 3 ett abbonemang där uppkopplingsavgiften ligger på 5:- och sen kan ni snacka hur mycket ni vill. (enbart för utlandet..)
"angel headed hipsters burning for the ancient heavenly connection to the starry dynamo in the machinery of night,"
fick hem räkning från 3 idag.. fick med en liten broschyr om något som heter 3Global.. till norge kostar det 0,35 till hemtelefoner och 2,49 till mobiltelefoner..
fortsättning följer...
uppkopplingsavgift var 0,69 förresten!
fortsättning följer...
Köp de här korten som alla blattar har för att ringa till sina hemländer med. Eller snacka via MSN eller något :)
At the gates of Eternity...
Jag har en skypetelefon, kostade en hundring, fungerar hur bra som helst
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Toastare
2007-05-11 13:35
Min pojkvän skaffade tre, det är fan som att han bor i utlandet för det är så sjukt dyrt att ringa dit. Men han ringer iof gratis.. slutsats=han borde ringa upp mig mer ofta
Jag skyller allt på Emma!
devve :) du har det ju bra! jag ringer från sverige till beirut för 10 kr min utan kort till vanlig hemtele, men köp ett kort så får du massa samtalstid för 90 kronor. Unity kortet tror jag har bra taxa till Norge.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tele2 har nåt fastpris norden för 499:- i månaden o då har du runt 3000 minuter att ringa för varje månad..