I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är jag en hycklare? och är du?

Övrigt - Blandat

   

2007-05-21 20:12

Är jag en hycklare? och är du?

Länge sedan jag skrev nått i det här forumet, men jag har funderat ganska länge på det här och vart ska man annars vända sig när man har konstiga funderingar än till Whoa?

Först och främst är jag emot otrohet, väldigt mycket. Jag ger inte polarna en highfive och gratulerar dem när de lyckats välta en snygg brud om det är så att han har flickvän. Jag skulle aldrig (höhö, hört den förut?) vara otrogen själv och skulle bli helt förkrossad om min flickvän var otrogen mot mig, men här kommer själva funderingen:

Jag har vid några tillfällen varit med tjejer som varit otrogna när de varit med mig (dels träffade jag mitt ex när hon hade pojkvän och sedan blev hon min) men även one nighters och jag mår inte dåligt av det, varken när det händer eller dagen efter.

Därav frågan, är jag en hycklare?

Kan man säga att man är emot, rent av hatar otrohet och sen inte bry sig om man är den ena parten i en otrohetsakt? Jag tycker helt enkelt det är upp till var och en, vill hon vara otrogen tänker inte jag tala henne ur det om det är jag som är måltavlan. Den konstigaste händelsen är nog en tjej jag var med i vintras, hon är 23, förlovad och har ett barn tillsammans med sin kille och jag träffade henne (och hennes kompis) på krogen sen följde dem med mig i taxin och ja, hon var otrogen helt enkelt. Jag känner ingenting varken för henne eller det vi gjorde, men jag har mött henne några gånger efter det och hon ser ut att må skitdåligt över det hon gjort (med all rätt) men jag anser fortfarande inte att jag gjorde nått fel.

Om det är någon som läst Neil Strauss bok The Game eller Spelet som den heter nu när den kommit på svenska så står det i princip att alla är med i "spelet" oavsett om man vill eller inte och att man själv får stå för det man gör, alltså ungefär som jag sa tidigare, det är helt enkelt upp till var och en.

Vad tycker du? Diskutera.

//TenFingers.

"TenFingers ser ut som den cp-jobbiga dokusåpasnubben med piercing under läppen." //maja