I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fullare med sugrör?

Övrigt - Blandat

2007-07-13 23:18

Fullare med sugrör?

Så jävla många som säger att man blir fullare snabbare om man dricker med sugrör, men det är väl bara ren jävla bull?

Eller....?

^ Smart sagt.

2007-07-13 23:18
Fyfan vad jag svär :\
^ Smart sagt.

2007-07-13 23:20

De kan nog stämma, vet inte riktigt men du använder ju mer muskler och då pumpar ju hjärtat mer + att du har näsan nere i skiten så du andas in ångerna också...

Rätta mej om jag har fel, (Men de är inte ofta de händer)

2007-07-13 23:21
Men som att man inte blir fullare snabbt om man sveper skiten...?
^ Smart sagt.

2007-07-13 23:22
Jag tror det bara är en myt.. eller?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent

2007-07-13 23:39
Klart som fan man inte blir...

2007-07-13 23:40
haha same shit!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-07-14 00:03
Shit va folk ätit dumglass och druckit dumläsk idag va.

2007-07-14 00:28
Dom hade uppe det här på Braniac och visst blir man fullare, exakt varför minns jag inte men det är rätt vetenskapligt. Någon får googla upp varför.

2007-07-14 00:30
dumglass och dumläsk, det borde jag prova för jag är så smart! jag skulle vilja prova på hur det är att vara osmart ngn gång.

så moderndrunkard, vart hiottar man sånt?
Producent

2007-07-14 00:31
Säger inte att du nödvändigtvis har fel. Men att kalla Brainiac ens för rätt vetenskapligt är löjligt ;)

2007-07-14 00:34
hehe instämmer men de gjorde tester med mätare och en del övningar, testade lite olika sätt att dricka alkohol och sen effekterna blev.

2007-07-14 00:36
dricker man inte snabbare med sugrör?
FuelDOg P23

har du aldrig halkat till, råkat greppa en öl som stog framme, öppnat den i fallet och landat på rygg med den i munnen? hände rmej varje helg..

2007-07-14 00:45
Minns nu jag varför man skulle bli fullare genom att dricka ur ett sugrör.  Tryck skapas som öppnar andningsvägen lite och på så sätt drar man ner små mängder i lungorna som sedan går ut i blodet.

Nått i den stilen i alla fall

2007-07-14 02:36
1998 ringde nyss. Dom ville ha tillbaka sin myt.
"Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat."

2007-07-14 02:48
Jag kan bara tala för mig själv men jag kan suga i mig en hel drink/öl/cider/vin bra mycket snabbare om jag använder sugrör än om jag dricker. Därför blir jag lättare full, men om man skulle jämföra med dom som kan dricka lika snabbt som jag kan suga via sugrör så är det nog ingen skillnad mellan fyllorna. Bara att den ena personer får i sig vätskan snabbare med en annan metod.

2007-07-14 03:09
Du blir snabbare full om du trycker upp spriten i arslet. Men jag föredrar att sitta med ett glas då jag dricker min whiskey och konverserar med mina vänner framför att trycka upp den där back eller sitta som en fruktkaka med ett rosa sugrör.
LEGEND (Musicproducer/Songwriter) 1999-2013

2007-07-14 03:20
kast P-1

År 2000 ringde nyss, dom vill ha tillbaka sitt uttryck

:P
Married to the money, fuck the world, that's adultery

2007-07-14 10:15
Hur kan få i sig en Öl snabbare med sugrör?

Nu kan ju iochförsig jag trycka i mig en halvliter, ur glas relativt fort. Men att snabbare få i sig vätska med sugrör känns ganska konstigt.

Är det för att du har svårare att ta "större portioner" för att du kanske inte gillar smaken? Du kan ha ett flow i hela drickandet?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2007-07-14 11:54
LEGENDEN

Det fungerar lika bra att snorta spriten (verkar om inte annat smidigare och så kan du känna dig lite mer manlig). Problemet som uppstår då är däremot risken för kemisk lunginflammation som inte är särskilt bra någonstans.

2007-07-14 11:59
det var en kille som dog här för några år sedan.. när han låg på sjukhuset så märkte dom att han bara blev fullare och fullare, utan ha någon förklaring. Efter att han hade dött hittade dom en trasa med sprit i röven på han..

2007-07-14 12:15
Ingen aning om sugrör, men har hört att om man vill få flaskan att räcka länge ska man ska dricka sprit med sked. Alkoholen sugs upp fortare  och mer effektivt under läpparna än i magsäcken. Aldrig provat själv, men det låter inte helt absurd i mina öron..
This is not a celebration of slipping through some crack.
This is sloth and devastation and we're the resulting trash.

2007-07-14 12:24
du blir säkert fullare då du med ett sugrör gör av med sån energi på alkoholen så det går snabbare upp i blodet lr ngt.

Dock vill man bli full snabbt så ska man koka vodka sen suga upp ångorna med sugrör farligt men snabbaste sättet!

2007-07-14 13:57

SUGRÖR?

Pröva drick en öl med sked..
Då jävlar ska du se på full :)

detta är sant..!

Highfive anyone, anyone?

2007-07-14 14:07
tufft att dricka sugrör...
ta fram ölbongen med lite rejälare rör så blir man nog en aning fullare än med ett töntigt litet brudigt sugrörbög

2007-07-14 14:27
men om det nu går att bli full med ångor, vad händer om man kör vodka i en vattenpipa? e utgången allvarlig eller?
, öl behöver inte ens nämnas, grunden till en välbalanserad kost.//whatone

2007-07-14 14:45
det finns ju pubar i england där man kan ånga i sig alkoholen?