I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Socialt experiment - Cash is King!

Övrigt - Blandat

   

2007-09-12 05:55

Socialt experiment - Cash is King!

Såhär i pengakrisens tidsepok så har jag tänkt mycket på människor och varför vissa är mer godtrogna än andra.. Därför tänkte jag utföra ett litet expirement här på whoa, och se om folk verkligen är så godtrogna som de ibland tycks vara :)

Situationen är som följer att jag måste fixa 2209kr inom de närmaste 24 timmarna, därför tänkte av nyfikenhet se om det gick att "kollektivt" låna denna summan, då chansen bör vara större att någon lånar ut ett belopp, om detta belopp är förhållandevis litet.

Målsättningen är alltså att innan 13/9 ha lånat ihop denna summa pengar, och försöka bringa klarhet i vart smärtgränsen för vad folk kan låna ut till totala främlingar utan vidare.

Detta är alltså min anledning till detta,
bortsett från det uppenbara att jag får fogden på mig om jag inte betalar inom ~20timmar. Ni har ingen annan anledning än att hjälpa mig ur denna situation som jag tyvärr hamnat i! :)

jag garanterar självklart pengarna tillbaka till alla som deltar i detta experiment, och ni väljer självklart också själva det belopp ni väljer att låna ut, då det är genom detta jag kan upptäcka denna smärtgräns ;)

Hehe, ett fint sätt att "tigga" pengar på, men kunde fan inte fråga rakt ut, lika bra att göra en grej av det hela och se om någon nappar.

---

Personligen kan ja säga att jag utan tvekan både har gjort det och hade gjort det nu med, även om man riskerar att bli lurad, så är det soimsagt ni själva som sätter gränsen för vad ni vågar riskera.. Tror säkert att det finns någon liten summa som de flesta av er vågar skicka iväg.

Så step up gott folk, och ta chansen att vara med i detta experiment, ni kommer inte att ångra er! =)


cry me a river!
--> thcrew