I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ringde Leifi mej nyss? Haha.

Övrigt - Blandat

   

2007-09-14 13:59

Ringde Leifi mej nyss? Haha.

God afton.

Nu är jag lite förbryllad, för 30sek sedan (från när jag skrev ut just den här meningen) så ringde en man till mej och frågade mej om vi kvar bilen som min farsa la upp på annons häromdagen.

Brytningen var klockren finlandssvenska, alldeles lagom brölig och rasslig, för att inte tala om ordvalen - och så många gånger so mjag garvat mej fördärvad åt gamla Leifi-inspelningar så kunde jag inte ta fel. Och det hela lät såhär...

- Söderqvist... ?
- Hejsan, harr dy pilen?
- Bilen? Syftar du på annonsen vi la upp angående Volvon?
- Jahdy...
- Tyvärr asså, vi sålde den igår, så... aa...
- Men vaff... jeffl... va gick den på?!
- Den gick på fem tusen.
- Mäh vaff...
*suckanden och tunga andningar hörs från honom ett par stillastående sekunder*
- ...så, ja, tyvärr, den är inte kvar - som sagt. (Trodde han i det här läget skulle tacka för sej och lägga på, tydligen inte.)
- Mähnääää... dy harr inga polarä som harr fina pilar?
- Hehe, nnnnnjaaa... ingen som är till salu så vitt jag vet.
- Asså, det här jeffla sii... aa, men då jag prova nån annan...
- Görså! Hejdå!
- Mmm...
*klick*

Någon som vet om den här Leifi fortfarande roar sej med att ringa folk? För isåfall kan jag "skryta" med att han ringt mej, haha :) Satt för övrigt å vänta på om han skulle börja kalla mej saker, synd att han aldrig gjorde det, fan vad jag hade garvat ihjäl mej då.

Ville bara dela med mej, haha :D

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.