I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fryshuset

Övrigt - Blandat

   

2007-09-18 13:40

Fryshuset

jaaow, det är så att jag börjar bli lite intresserad av det där fryshuset i sthlm. kanske så mycket intresserad att jag funderar söka in, well tills nästa år dåra. har kollat deras hemsida, men hittar inga direkta svar på frågor som jag vill ha svar på. så ni, underbara människor på whoa kanske vill berätta lite :)

kan vara bra att veta kanske att om jag söker in blir det antingen på rap eller låtskrivarsaken.

nåra frågor jag främst vill ha svar på är; (men all info är bra!)

Hur svårt är det att komma in? (jag har läst att det går mycket på betygen från 9an oså, men om man har hyffsat bra betyg och typ rappar halvbra, har man nån chans att komma in då? eller måste allt vara på topp?)

Hitta inge om vilka ämnen man läser heller förutom musik osv. men jag antar att man läser grundämnena? det är väl som en vanlig gymnasieskola fast med typ roligare inviduella val? :)

Jag bor inte i sthlm. och det går absolut inte peddla varje dag (om jag kommer in alltså) eftersom det tar ungefär fyra timmar att åka härifrån dit upp. Hur blir det då med boende? fixar skolan nån typ av lägenheter? för det lär ju vara svårt sjukt att få boende i sthlm, lång kö och grejjer. men finns det typ nå sånt?

Och när man gått dom här tre åren, är det lätt att få jobb då? jag menar, är det många som anställer folk som har gått "raputbildning" ?
Jag går just nu på gymnasiet, läser samhäll. Kan det vara till en fördel att få jobb, om det står typ samhäll ett år och estetisktprogram tre år?


det är dom frågorna jag kommer på nu. men som sagt, all info om fryshuset är bra..så vet du nå, dela gärna med dig ;)