I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Det finns sjukt många osynliga användare på whoa

Övrigt - Blandat

   

2007-09-22 15:53

Det finns sjukt många osynliga användare på whoa

Jag vet inte om ni lagt märke till det, men vissa trådar, vissa specifika ämnen har en påverkan på whoas användare som inte liknar nått annat. Det senaste och det mest talande exemplet jag kan komma på, på rak arm är tråden "Ditt whoanick, vad fan betyder det och var fick du idéen ifrån?".

Det som hände var att en uppsjö av användare som man aldrig tidigare lagt märke till, men som varit medlemar sen typ 93, helt plötsligt dök upp och lämnade ett litet bidrag. Likt ljusskygga råttor kröp de ut ur sina hål, skrev två meningar och kravlade sedan lugnt och sansat tillbaka till sina små undangömda skrymslen.

Givetvis finns det i sådana här sammanhang två faktorer man måste ta med i beräkningen. En del av dessa ljusskygga användare är inne på whoa extremt sällan, och deras medverkan blir därefter. Andra användare (de som vi ska tala om idag) kan sitta på whoa, dag ut och dag in, och bara observera. De finner inget intresse i att delta i diskussioner, de behöver och vill inte skaffa "internetkompisar" utan chillar mest vid åskadarplatsen och övervakar spektaklet metodiskt.

Den andra faktorn är att detta bara kan vara dumma spekulationer. Att det hela är en vild chansing, en missbildad hypotes och att jag gissar sämre än jag skriver..

Anledningen till att jag vet hur det ligger till är för att jag själv en gång i tiden tillhörde detta hemliga och tystlåtna sällskap. Jag var extremt lågmäld, yttrade inte ett pip och trivdes jävligt bra med det.
Till slut blev jag dock så pass varm i kläderna att jag sket i att hålla en låg profil och började bajsa ur mig trådar på löpande band.


Tanken med denna tråd är att Ni tillbakadragna lurifaxar ska steppa fram i strålkastarljuset och en gång för alla förklara ert beteende.

Funkar inte det, och ingen vill röja sin identitet får vi förlita oss på spekulationer från övriga medlemmar om huruvida teorin är korrekt eller ej. Några anekdoter från tidigare tysta, men nu högljudda medlemmar kan också fungera.


Kom så. Kom så. Fram ur hålorna och förklara er nu!

Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.