I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Praoplats, psykhem rakt över gatan

Övrigt - Blandat

   

2007-10-12 10:40

Praoplats, psykhem rakt över gatan

Går andra året på industriprogrammet plåt och svets och är ute på praktik för andra gången. Första året var jag ute på praktik i en liten ort som heter Norrahammar, utanför Jönköping. Och som alla vet mördades en 8-årig kille av en psykiskt störd man helt oprovocerande mitt på gatan nära mitt jobb.

Nu har jag fått en praoplats i en ort några kilometer efter Norrahammar som heter Taberg. Då när jag gick där på morgonen på en väg klockan kvart i 7 för att komma till jobbet så ser jag en man  i 50-60 årsåldern gunga i en vägskylt och skratta och dräggla. Han hoppade ner när han såg mig gå förbi och han satte sig på knä och titta ner. Jag tänkte: WTF? men gick bara förbi. Så berättade jag det som hände då sa dom andra att det ligger ett psykhem tvärs över gatan där jag kliver på/av från bussen. och då berättade dom en massa "lustigheter" som hänt.

Sen måste jag tilägga att jag träffade den här mannen i onsdags, eller en man från psykhemmet som så riktigt jävla äcklig ut. Han stirrade på mig och jag väjde undan med blicken för man vet inte när hans gräns i huvvet brister elelr medicineringen funkat. Han går sakta mot mig och jag tänker: nu kommer kniven fram. Han ställer sig kanske inte ens en halvmeter ifrån mig och bara stirrar med hängande huvve och drägglandens och vidrig blick. Jag går tillbaka in i båset och kollar när bussen han kommer och han följer efter. Men sen kommer bussen så det slutar lyckligt.

Även denna man har mina arbetskamrater sett på konsum, han tog en näve lösgodis i handen och gick fram till kassan PÅ KNÄ! och frågade hur mycket det kostade. Kassörskan frågade om han hade pengar, han svarade nej, då sa hon: tyvärr, då får du inte lösgodiset. Han bara slängde de på henne och skrek: PLOCKA UPP DET SJÄLV DÅ! och gick ut ur konsum PÅ KNÄ! Även denna man hade sett en arbetskompis gå ute med sin bebis i barnvagnen, han hade stirrat in i den i kanske 10 sekunder sen brast det: Å FYFAN VILKEN FUL UNGE! wicked..

Några medelålders kvinnor från samma hem hade viljat gå med barnvagnen när min jobbarkompis var ute och gick. Hon sa nej eftersom hon inte känner dom och hon vet att dom sitter inne där. Dom började lipa skrika och hålla för öronen och började knyta upp skosnörna (haha wtf?). Nu är första veckan över och jag bävar för mitt liv vad som kommer hända. Dom får ju för fan komma och gå som dom vill.

!VARNING FÖR PSYKHEMMET TVÄRS ÖVER GATAN! 

att ha vatten i örat gör en bra i magen..