I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Griskebab

Övrigt - Blandat

2007-10-30 13:54

Griskebab

Ok, det är dags att sätta en pinne i leran för vad som är kebab. Jag har min flickvän i gbg och varje gång jag vill ha en kebab i bröd så börjar jag gråta inombords. Jag frågade till och med här om dagen, vad de gjorde kebaben av och jag fick ett svar jag alldrig kommer glömma. "Det e la strimmlad fläskkarré, som vi marinerar själva."
Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Kebab som ni alla vet härstammar från mellanöstern, turkiet osv och inte fan går man ens i närheten av någon gris och än mindre en fläskkarré.

Är det ok att servera strimmlat äkligt griskött och kalla det för kebab?

2007-10-30 13:57
Lika ok som halal-slaktad polkagris typ...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-30 13:58
en pinne i leran e ju ganska mkt va kebab ser ut som när den snurrar å svettas :)
vart i gbg äter du den låstaskebaben ? det finns ärofyllda kebabhak här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-10-30 14:01
E väl iof sällan man frågar vad som verkligen finns i snabbmaten man proppar i sig. Brukar vara bäst så. Vart man än är..

2007-10-30 14:08
erorone P20

Då behöver jag pronto få veta var jag får tag på en riktig kebab (Jag menar långa köttbruna remsor som serveras med sallad, bröd, stark och vit sås.) Det kan gå illa om det inte finns i gbg.

2007-10-30 14:08
Så du tror helt seriöst att det inte finns riktig kebab i Göteborg?.. Stockholm har allt va?

2007-10-30 14:10
Jag har då inte hittat nåt kebabhak i gbg än. Bara pizzerior där man alltid får hår i pizzan.
njut

2007-10-30 14:22

ModernDrunkard P22

Men kristus, du får mig att låta som en dryg Stockholmare. Men helt allvarligt jag har inte hittat något riktigt kebabhak och jag har ändå varit här sen i Mars. Är det inte köttet så är det såsen och är både såsen och köttet ätbart då kan man ge sig fan på att salladen har varit helt åt nordmärsta.

2007-10-30 14:51
hänger du på hisingen eller va e de frågan om ??
åk 11an till hagen å gå till Kungs !!

2007-10-30 14:55

erorone P20

Langa på eniro karta!

Det känns verkligen som den där strimmlade grisen förföljer mig var jag än tar mig häromkring!

2007-10-30 17:43
palmyra har så stööört god kebab. inga små portioner heller :D

2007-10-30 18:53
jag har för mig att kebab ursprungligen består av fårkött... fårkebab är lixom the original... däremot är det nog få kebaber i sverige som har annat kött än nöt i sig...
What would macgyver do?

2007-10-30 19:06
griskött = giros/gyros = grekiska motsvarigheten till kebab
kebab innehåller lammkött

Producent

2007-10-30 20:27
Palmyra är nordens bästa kebab. Själv tycker jag nog att Gyros är bättre än kebab, i alla fall Gyrella vid Skanstull i Stockholm. Den är nog bättre än alla kebaber jag har ätit.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.

2007-10-31 15:44
Palmyra är det bästa och så är det med det, men här nere i gbg går det knappt att få något i klass med kebabhouse. =(

länka eniro kartor! Tiden är knapp

//Starving_boy89

2007-10-31 17:23
jag föredrar faktiskt fläsk när det gäller kebab
SMÅLAND!