I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-11-12 18:11

Missfall

Det gäller en kompis. Av det hon berättade för mig tror jag att det är missfall.
Hon sa att hon kände att det kom ut ngt ganska stort. Men hon brydde sig inte om att gå på en gång och kolla, hon trodde att det var mens (hon skulle få den dagen och hon hade binda). Senare kollade hon och då var det som en påse. Det var inte blodigt utan det var som genomskinlig hud med lila/blå trådar och sånt. Hon hade ont i ryggen dagen innan (lördag) och hela dagen när det hände (söndag) och hon har fortfarande ont i ryggen.
Jag tror inte det kan vara något annat än missfall. Men hon käkar p-piller nu i ett år och har alltid haft mens regelbundet och bla bla

Tänkte att det kanske finns någon som varit med om det, och kan berätta lite.

Påverkas graviditeten sen i framtiden om man har haft missfall?
Är det vanligt att grejerna kommer ut jättetidigt?
Borde hon göra undersökning?

help a nigga out. puss!

REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!

http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2007-11-12 18:17
Shit va äckligt. Gå till en läkare, tror knappast Whoa är bästa stället att fråga om sånt på ...

Hoppas hon mår bra förresten

2007-11-12 18:22
anledningen till att jag skriver här är att jag tror att det finns tillräckligt många tjejer så att jag kan få åtminstone några svar på mina frågor
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign
Toastare

2007-11-12 18:23
säg till henne att gå och kolla upp det. en gynekolog kan fastställa om hon varit gravid.
Jag skyller allt på Emma!

2007-11-12 18:24
om din kompis har ätit p-piller i ett år och skulle få mens runt den här tiden tror jag ni kan vara lugna: det är koagulerat blod. det kan komma ut i klumpar om det koagulerat inuti kroppen. det är ingenting farligt, i regel.
men man kan kolla upp sånt här iaf: om det kommer väldigt mycket koagulerat blod kan någonting vara skumt.

vid ett missfall blöder man vanligen, olika mängder. det kommer inte ut en klump, som i ett foster. det finns en rätt skön flora av skrönor kring missfall, typ en tjej som såg en liten hand i en blodklump som vinkade till henne, men i själva verket var hon bara en hippie som blött en koagel.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2007-11-12 18:27

Sen när är koagulerat blod genomskinligt med ådror i ?

2007-11-12 18:30
det är 100 % inte koagulerat blod . det är skillnad på stelnat blod och tunnt hudlager som är genomskinligt
REJECT THE INDEPENDENCE OF KOSOVO!<br><br>http://www.thepetitionsite.com/takeaction/905791187/sign

2007-11-12 18:41
Om det kommer ut ett foster är det inte "tidigt", t ex i vecka 11 är  fostret 44-60mm långt från huvud till röv.

Kan ögonmåtta med fingrarna och se själv.
Har det gått ännu längre än då, säg 15-16v borde hon ju märkt lite icke befintlig mens, illamående eller whatever.
Rock out with your cock out!
Toastare

2007-11-12 18:46
precis skulle det vara ett foster hade hon varit längre gången.
Jag skyller allt på Emma!

2007-11-12 18:55
Hazn_ P0

koagulerat blod kan ha strängar på sig. alltså, jag har sett koagulerade blodklumpar stora som knytnävar på mitt jobb på bb, jag har sett typ en miljon -  de kan verkligen se lite funky ut. tänk dig blodiglar i olika färger och former. ursäkta bildspråket.

jovana X1

jag tror iofs inte du vet vad jag menar med koagel.
men om din kompis nu har blött ut ett foster, vilket jag verkligen betvivlar, så vore det kanske bäst om hon gick och skrapade sig eller något. om din vän har regelbunden mens, kan hon inte ha varit gravid särskilt länge. alltså kan det inte ha varit ett foster hon såg iaf.

2007-11-12 18:56
det var inte stort. kanske 2-3 cm. hon kände ju på det såklart och det var typ som en hinna, fast dubbelt

2007-11-12 19:01
äh jag orkar inte.
kan det vara någon typ av parasit som lagt ägg i henne kanske?

2007-11-12 19:03

ohh fyfan. detdär är typ min största skräck att det ska hända. :X
mjao!

2007-11-12 19:15
Parasit låter troligt.

Kanske har missuppfattat dej totalt nu, snorty, men kan det inte vara ren plasma som kommit ut också ? Det är väl genomskinligt ?

Aningen långsökt kanske...

2007-11-12 19:15
Tråden rensad för tolfte gången. Håll er till ämnet, tycker du att det är äckligt? Blogga om det och låt bli att skriva här.

Innan du trycker skicka!
Säger du verkligen något vettigt i ditt meddelande. Det är INTE en regel på whoa att man måste skriva nåt i alla trådar man läser. Så skriv inte inlägg i stil med "Ok", "Cleant", "Ball", "Dra åt helvete", "Du suger", osv osv. Utan har du inte något vettigt att säga som tillför diskussionen något så låt bli att skriva nåt.

2007-11-12 19:55
Var med om en sak för nåt år sen o besökte gynekologen. Hon sa att när det är i ett tidigt skede och man får t.ex en blödning som är ganska kraftig. Den kommer bara en gång och det kan vara ett missfall. Så det är bara vanligt blod om det är i ett tidigt skede. Bara lite mer o lite tjockare eller vad man ska säga.

2007-11-12 20:03
Såhär är det.

Ja, det kan vara ett missfall.

Nej, det behöver inte vara ett missfall.

Ja, för sin egen hälsas skull borde hon gå och kolla det.

Och slutligen, nej, det är inte så smart om hon låter bli att ta det på allvar.

2007-11-13 19:47

vid missfall har man ont i ryggen och magen. Man blöder igenom tre- fyra bindor. det är den infon jag fått angående missfall i alla fall.

Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2007-11-13 22:30

abortpiller som framkallar missfall brukar oftast ge klumpar i olika storlekar, former och varierande färger. man blöder ganska olika, men jag blödde i 1,5 vecka. ingen mindre mängd blod kan jag säga er, om jag bytte binda(får ju inte ha tampong) så hade jag blött igenom den på mindre än 45 minuter. hade ont i mage och rygg. tyvärr var jag sån chicken och vågade inte studera det som stötts ur min kropp.

"if you cant beat them, join them"