I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Din zombie-plan? (Klassiker)

Övrigt - Blandat

   

2007-11-27 10:30

Din zombie-plan? (Klassiker)

Har nog inte undgått någon vad en "zombie-plan" är. För er som missat handlar det helt enkelt om vad ni skulle göra om alla helt plötsligt blev till zombies - tänk 28 dagar senare.

Jag och min polare hade en livlig diskussion om detta, han var bestämd om att en oljeplattform vore det ultimata.
Detta dementerade jag ganska fort, först och främst skall du veta var det finns en oljeplattform. Dessa är rörliga och kräver såklart kunskap om skötsel.
Om man nu lyckats lokalisera en uppstår ett annat problem, att ta sig ut till plattformen. Går säkert jätteenkelt, om man har helikopter och kan flyga en sådan. Inte direkt så att man kan ta en liten jolle och ro ut till någon oljeplattform som oftast ligger i de värsta tänkbara positionerna ute på havet.
Säg att man lyckats fixa alla problem på något sätt och tagit sig ut till denna - då återstår det största problemet, hur länge varar maten?

Jag snackade om att ta sina chanser på t.ex. Gotland. Visst, det blir en rough båttur dit, men det är absolut inget omöjligt.
Väl på plats kommer man antagligen att få fightas lite, men då kommer esset i rockärmen. På Gotland finns det ett regemente. Om alla blivit zombies och inget övervakas kommer det antagligen inte vara så enormt svårt att komma över lite eldkraft.
Provantiera och sedan bege sig till gotska sandön - som är obebodd, men dock en fullvärdig ö. Sedan är det bara att besöka "fastlandet" Gotland då man behöver fixa mer mat och vad som nu än kan tänkas behövas. Sakta men säkert kommer man även avverka zombie efter zombie.

Finns garanterat tusen luckor i min plan, men hur som helst är det en början!

Vad är er plan, och är den realistisk?
D.v.s. att "ööh jag spränger allt med en nuke!" och "jag flyger runt i min apache och plockar alla med missiler!" håller inte direkt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.