I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Schysst skumpa!

Övrigt - Blandat

2007-12-27 22:27

Schysst skumpa!

Vad ska ni skåla med på tolvslaget på nyårsnatten?
Ge mig tips!

"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2007-12-27 22:29
Gula Änkan (Veuve Cliquot). Grymt god halvtorr champange (är lite ont om sån).
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Moderator

2007-12-27 22:33
köpte en flaska piper heidsiek billig, jävligt god. lättdrucken med många minnen.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2007-12-27 22:40
Pommac blandad med koskenkorva fungerar utmärkt... alternativt att köra vitt vin i en sodastream!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-27 22:42
vitt vin si en sodastream. å låtsas att det e champange! ja jävlar.
"We were somewhere around Barstow on the edge of the desert when the drugs began to take hold."

2007-12-27 22:43
Vafan? Rockar man som mig så finns det inga smaklökar kvar tills tolvslaget!
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-12-27 23:18
^^

Word!
Vad är det du vägrar att berätta / Grabben jag ska nog få dig att berätta med hjälp av en stor jävla beretta - Organism 12

2007-12-28 00:27
Pommery, eller lanson rosé om man vill vill vara extra gay.. xD
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2007-12-28 00:50
sofiero

2007-12-28 01:51
Krug is the shiznit
eller gula änkan som någon tidigare sa
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
Graffare

2007-12-28 01:55
gör som bond och köp bollinger! typ 700 spänn flaskan, men vad gör man inte för att vara spion för en kväll?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2007-12-28 09:46
ska de vara champagne eller bara mousserande?
har massa billiga tips på mousserande
men i år har jag köpt marcs and spencer bubbly

ska väl dock kila ned senare idag o införskaffa chapel hills mousserande (56 kr), eller Codorniu (99 kr), mamma och tv4 snubben har tipsat om dem , så ska pröva.

ska iaf enbart vara bubbly  på nyår, ja , och min special, baileysmilkshake
(lättglass (choklad o vanilj), röd mjölk, baileys och vaniljvodka, vi körde med vispgrädde förra året, men var så mäktig att den knappt gick o få i sig, så blir rödmjölk o lättglass i år)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2007-12-28 12:58

Har en magnum moët som stått hemma ett tag nu, tror nyår blir ett bra tillfälle att öppna den

fair enough..

2007-12-28 13:19
moët är verkligen the nastiest of all champagner
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Skivsamlare

2007-12-28 14:17
Peppis F25

no like? har inte druckit den förut, vad jag kan minnas... hur illa är det
fair enough..

2007-12-28 14:23
jag gillar den inte alls. men alla har ju olika uppfattningar.
å andra sidan är jag fan av väldigt milda viner . tycker moët är alldeles för bitter.
but hey, jag är ingen expert.
Skivsamlare

2007-12-28 14:51
ok, är inte finsmakare när det gäller skumpa så den lär funka bra för mig.

väldigt tomt på whoa idag för övrigt..
fair enough..

2007-12-28 14:54
inloggade 55?
kan ju fan inte stämma?
(på startsidan står de så iaf)

2007-12-28 15:11
Men det är ju fel på inloggningsgrejjset.
går bara att logga in via : http://www.whoa.nu/community/index.aspx
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Skivsamlare

2007-12-28 15:13

jo, whoa verkar "ligga nere". Jag fick gå in på www.whoa.nu/community/index.aspx för att få det att funka, om jag loggar in så kommer jag bara till en tom sida.

fair enough..
Skivsamlare

2007-12-28 15:13
hmm... lillfrida hann före
fair enough..

2007-12-28 15:18
jasså. har iofs varit inloggad l'änge nu. kanske är därför inget är knas här.

2007-12-28 16:33
kostar inte riktig ca 500kr?

Köpte någon billig förut för typ 200 den var otroligt vidrig smakade surt som vin

2007-12-28 16:41
"riktig"
är champagne- champagne är ett distrikt
har inget med pris o göra.

2007-12-28 16:41
du går såklart efter torrhet och smak som med allt vin oavsett prisklass för övrigt.

2007-12-28 16:53
har inte råd att skåla med nåt annat än en flaska asti, hoppas på att bli bjuden istället

2007-12-28 16:54
Moet smakar piss!!! jag minns att jag drack moet och en liknande variant för 59kr ,och den för 59kr var mycket godare! moet smakar lika illa som den kostar
och vem fan är du?

2007-12-28 16:56
cinzano asti är ju grymt god.
vafan, allt handlar ju inte om pris alltid.

2007-12-28 16:57
kan ju informera att den godaste mousserande jag ngnsin druckit var ett ukrainskt rosé som var såååå gott. 10 kr i riga kostade den.

2007-12-28 16:59
Peppis

Jaaa exakt ! den är as good!
och vem fan är du?
Graffare

2007-12-28 17:02
moet var inte så jäkla dyrt som jag trode, 400-500~litern
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Groupie

2007-12-28 17:04

Är det ens någon idé att dra fram fin-skumpan vid 12-slaget? Känns som att oavsett om man är på finmiddag, om man käkar något med polarna eller har en flytande middag så bör man (om man nu måste dricka finskumpa) ska ta den först på kvällen innan man bedövat smaklökarna för att ge den rättvisa. Nu är jag visserligen ingen finsmakare men det känns ju ovärt att slösa bort en dyr champagne när man ändå inte kan känna skillnad på kolsyrat råttpiss och öl.

Men jag är ingen vinkännare så man vet ju aldrig.

Jag lär satsa på en chapell hill till tolvslaget, eller någon schysst öl!

Fick en Boilinger -96 av kusinerna när jag fyllde 18 men den lär få bli liggande ett tag till

Någon som vet hur länge man kan låta en champagne ligga btw?

2007-12-28 17:08
beror på champagnen.
den ukrainska drack jag upp efter ett år då jag inte trodde den skulle hålla i kvalité.
men ett lagrat vin kan ju lagras vidare så att säga.
ring systemet o kolla. de är jättebra på sin grej! brukar finnas speciella vinkännare o dylikt att fråga.
Toastare

2007-12-28 17:08
riktig champagne smakar (ursäkta min franska) fitta.. så det tänker jag aldrig kvälja i mig. Bollinger, Cristal, Moët, Gula änkan.. har alla gjort mig besvikna och min mage ledsen.

Blir nog en Asti Cinzano för härliga 69kr...sött mousserande vin från Italien, som smakar cider.. åt päronhållet.

eller hädar jag ännumer och tar nått mousserande rosé som andra pratat om..

Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2007-12-28 17:09
en bra champagne klarar sig rätt länge, men kom ihåg att den ska ligga ned och vridas ett kvarts varv i månaden... eller nått sånt.

2007-12-28 17:17
har ngn smakat rotari rose?
tv4snubben tipsade om den (fritiofsson?) men mamsen hade inte provat den.
hehe
hans tre tips är min lista inför morgondagens införskaffande av mousserande :-)
håller med bounty vad de gäller dyra mousserande och champagne. man får hitta de man gillar ist.
cinzano asti är som sagt guld.
hur är chapel hill i jämnförelse?
är svag för milda söta viner :-)

2007-12-28 17:21
zaranoff

Groupie

2007-12-28 19:00
BountyBoo: Haha damn, vridit den har jag inte gjort mycket, man kanske bör börja göra det. Men den ligger i farsans vinkyl så jag tror den är bra förvarad (bortsett från missen med vridningen d.v.s).

Håller förövrigt också med dig, riktig champagne är fan inte gott!

2007-12-28 19:27
Jag kan rekomendera en cava som är rosa och bubblig och god: Marques de Monistrol, 67 spänn, klart värt!
"en riktig vän slår en inte rakt i ögat"

2007-12-28 19:28
Jag har köpt hpnotiq, det ser fett coolt ut. Vad tycker ni vinskallar om det? Vad är det för sprit, det är nån sorts likör eller?

2007-12-28 19:39
heheh har du köpt ngt utan o ens veta om innehållet?

frida- hur är den i smaken? (skriver ned på sin lilla lista)

2007-12-28 19:53
hur vet champagnen att man vrider den ett kvarts varv och inte tex ett halvt? om inte annat verkar ju riktig champagne vara smartare än mousserande.

jag köpte en 1.5 liters Martini Asti idag, det duger jättebra. håller med flera föregående att Moët, gula änkan osv inte alls smakar gott. 
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Groupie

2007-12-28 20:07
Monsta!: Jag har för mig att det är någon sorts blandning av vodka, cognac och juice typ. Har hört att den ska vara god att blanda med skumpa, jag personligen har aldrig druckit det så jag kan inte uttala mig

2007-12-28 23:19
Peppis F25

Chapel Hill är ett torrt vin, Asti Cinzano är ett sött, så skillnaden sitter väl i käkmusklerna.. xD

annars kan jag tipsa er som inte har en miljon att lägga ut om Asti Araldica, 50:-  asncie..

själv köper jag nog en rotari rose och glömmer ta med den till festen så den blir liggande i kylen tills jag antingen har ett romantiskt bad eller till midsommar då jag bjuder bort den under middag med päronen.. xD
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2007-12-29 01:16
Frixinet är helt okey mouserande för 70 spänn..

Skumpa, Möet, piper och Gula Änkan är shyst för  sin prisklass, ( Moet är gott PUNKT)
Annars bollinger, eller taittinger
 http://www.youtube.com/watch?v=81y55k27dkU
Toastare

2007-12-29 01:40
Chrill-Oh, du svarde själv på det... den är smartare. Helt ärligt vet jag inte.. är väl nån gammal  grej..

asti cinzano heter det.. inte martini asti eller cinzano asti ...men det är martini ;)

2007-12-29 09:23
bounty- finns ju olika asti. eller hur menar du? cinzano och martini och sedan finns de ju även asti araldica

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7711&Butik=0&SokStrangar=

och
http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=7706&Butik=0&SokStrangar=

jag gillar cinzano, o min polare martini, så det där har kommit upp sedan innan för oss

Simba- bull, jag diggar inte torra viner, har du provat rotari innan? ska checka vad som är sött när jag kommer dit annars. får ju bli ngt från min lilla lista när jag gett mig fan på det :-)

2007-12-29 12:53
Bounty;

okej då, men Asti Martini heter det iaf :)

nu längtar jag efter nyårsafton faktiskt, jag är lite barnsligt förtjust i tolvslaget fortfarande.. haha
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2007-12-29 13:18
Moët är gott punkt, speciellt Brut Vintage '96! Enda alternativet utöver det är väl Dompa's Rosé anno '94 eller något sånt .)

Själv siktar jag på en flarra Sheridans, skumpa på nyår är för förutsägbart.

2007-12-29 13:27
Jag säger bara Törley, inte skumpa men ack så bra ändå!

2007-12-29 13:35
Det är bara kälkborgare som bälgar i sig sånt. Jag kanske beställer in en Carlsberg Hof på flaska för att lyxa till kvällen.