Slutat röka
Jo.. jag har gått och gjort det svennigaste man kan göra. Slutat röka som nyårslöfte. Och har jag hållit upp såhär långt kan jag väl lika gärna sluta på riktigt. Det har gått bra sen i förrigår. Har bara haft ett tillfälle när jag verkligen ville ha en cigg, men det vara bara att halsa ölen fort som fan och försöka tänka på annat. Nu har jag gått över till att sitta och gnaga på tandpetare och tugga tuggummi om vartannat. So... ni som slutat, och eventuellt hållit upp längre än 2 dagar, vad har ni för tricks? Och säg inte nikotin-plåster/tuggummi. Det känns ju ganska meningslöst att sluta röka om man ända ska få i sig nikotin.
godis? nåt gott att tänka på när man e sugen på cigg?
Uppehåll dig med annat, umgås med folk. Sitter man ensam så blir man uttråkad och funderar på att gå ut och röka. Jag slutade röka eftersom jag helt enkelt glömde av att röka. Kom på det efter 2 veckor efter att ha rökt kontinuerligt i 2 år.
My heart lives in my vagina.
det sämsta du kan göra är att ge nyårslöfte till dina nära om en sån här grej. sluta för din egen skull när det känns rätt och ge fan i att göra det för att dina vänner vill det. Jag är ingen attentionwhore och jag slutar röka för att jag själv vill. Vill inte ha folk som står med pekpinnnar varje gång jag tagit en cigg
Har bara haft ett tillfälle när jag verkligen ville ha en cigg, men det vara bara att halsa ölen fort som fan och försöka tänka på annat. Haha, dricka bort nikotinsuget
och godis hjälper. du blir fet och får hål i tänderna men du slipper dö i lungcancer och hosta sönder dig på vägen dit. andas är skönt och det e väl förfan 99% till att vi lever
Tänk inte att du ALDRIG ska få ta en till cigg. Tänk istället hur skönt det är att ALDRIG behöva gå ut och suga i dig skiten när du inte ens vill.
honses X0 Det sämsta du kan göra är att ge nyårslöfte till dina nära om en sån här grej. sluta för din egen skull när det känns rätt och ge fan i att göra det för att dina vänner vill det. Men jag skiter ju i vilket. Men vafan, har jag ändå bestämt mig för att sluta kan jag ju lika gärna göra det.
Jag är faktiskt lite rädd för att börja hänga med folk igen. Jag älskade att kunna smyga ut när jag ville och inte hänga med folk i 5 minuter.
Haemoglobin is the key, to a healthy heartbeat - Placebo Som vanligt, bara man verkligen vill, så bör det väl gå... Personligen tycker jag inte att trappa ner är det som funkar, utan snarare bara klippa helt och ta den smäll som följer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag slutade i juni och det berodde mest på att min dåvarande pojkvän hatade det. Gick skitbra! Var inte sugen på en cigg förän i september och sen dumpade jag honom i oktober och då sket det sig... Så mitt tips är att hitta någon som hatar det :S I övrigt behöver jag också förslag för jag slutade nu på nyår igen...
What we do in life echos in eternity.
sluta inte rök så slipper du obehagen
Jag fiser THC !
woh jag har samma nyårslöfte. hade att sluta dricka läsk med, but hey! guess what im doin' right now?! har hållt i 2 dagar nu också. känns jävligt skönt & inte tänkt på cigg faktiskt :) jag gör samma som dig tuggar tuggummi & har tandpetar i munnen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
börja snusa xD
Vi finns i varje hörn
vi icke-rökare får checka in här då och då för att se om det fortfarande går. deal?
Jaja du har inte slutat än. Tänk sen att du ska belöna dig själv med en semester till Brasilien eller en hora i Berlin eller en hel tårta (men aldrig en cigg eller dylikt) om du klarar av att vara rökfri i 2 år, så sätter du igång ditt lustcentra lite iaf. Det kan du lätt också göra om du nu sparar 100kr i veckan. När du sen blir sjukt röksugen ska du gå sånna mongopromenader på 1,5 timmar i rask takt eller jogga. Styrketräning funkar inte, det ska vara lungaktivitet. Efter det är du inte så sugen på cigg. Blir du sugen sen igen när du återhämtat dig från löpturen, öppna word och skriv 100 ggr "jag ska inte röka" så snabbt du kan à la Bart. Det kommer gå lite skönare sen när du märker att du lever sundare, tränar mer och har en finare hy... Good luck!
Tricket är att inte bli beroende på nåt annat, a la tuggummi, godis, öl, snus för då är du fortfarande inne i belöningssystemet och ditt lustcentra vill hela tiden stimuleras. Du har bara ersatt cigg med något annat onyttigt.
kaladze X1 Jag tror du har rätt. Nyårslöftet får gå hand i hand med hela den här gå-ner-och-börja-träna-hypen.
efter man har klarat 2dager, tycker jag inte att man kan säga att man har slutat, när du inte har gjort det på 2 veckor är en annan sak, men 2dagar e ju fan ingenting
B
Det är ju som att en pedofil skulle säga, - ja jag har inte satt på några barn på 3 dagar så jag är ingen pedofil..
Själv har jag varit inbiten rökare i flera år men nu mera rökfri sedan juni. Tips för att dämpa abstinensattacker: 1. Drick mycket vatten - dämpar nikotinsuget 2. Undvik sprit, framförallt till en början - därför att sprit är både kopplat till nikotinsug och sviktande karaktär 3. Träna eller bara ta en promenad - därför att fysisk träning leder till avslappning som gör nikotinet mindre attraktivt Men faktum är att ovannämda metoder inte räcker långt för att göra dig rökfri - det är viljan mot smärtan - så enkelt är det. När jag slutade var tillvaron odräglig men nu är det en befrielse. Jag kan hinka öl och kaffe utan att ens tänka på cigg - så de här "livskvalitets-uppoffringarna" som man gör för hälsans skull är inget annat än nikotinets våldtäkt på ditt förnuft. Lycka till.
Exakt blackteeth. Det är samma sak. Har varit pedofilfri,oj menar rökfri nu i två dagar. Ska inte börja röka,redan motstått x antal tillfällen. Peace, a-town
fuck you guys! Jag är rökfri tills vidare Jag tillskriver väldigt stort värde till denna rue de passage. Det gör att det vore väldigt pinsamt att falla tillbaka. Jag litar på att min drivkraft att inte skämma ut mig är större än mitt nikotinsug.
Tänk på hur "rökare" ses på idag. Ingen annan än jag som märkt att rökare allt oftare får sneda blickar från människor i omgivningen som inte röker? Ialf när du väl vill sluta röka så kommer det gå. Som någon sa tidigare bara för att andra vill så klarar man det inte men inserman själv att man ska sluta så gåre nog betydligt lättare
..!.._{-,..,-}_..!..
när min morsa va ung och rökte så slutade hon när hon blev gravid, de va jävligt svårt för henne men hon klara de,mamma gjorde så att hon alltid hade de där suger att "hålla en cigg i handen" så hon tog en vanlig penna gick runt lite med den i huset stopp in den i munen då och då, jag vet de liter lite wierd men de funka, sen tugga hon tuggumi och inte nikotin vanligt asså.. sen höll hon på så ett par veckor och när de plötsligt hade gått 4-5 veckor så kände hon inget sug alls
vilken otroligt ovanlig och egen historia din mamma hade
Matttan P3 det är iof en anledning till att inte sluta.... att idioter ser ner på folk som röker e fan det dummaste av det dummaste
säkert den enda mamman som gjorde så, hmm..
min morsa är polack så de är vell någon balkan grej
Min morfar slutade snusa/röka genom att han tuggade VANLIGA tuggummin. Det funkade för honom iaf. Så fort han kände suget efter nikotin så stoppade han in ett tuggummi.
Live Hard, Die Young
jag blev sjuk en helg.. rökte inte på hela helgen. sen på måndagen kände jag inget sug eller nåt. men jag fortsatte ändå, fattar inte varför egentligen, ångrar det
3 dagar in och jag mår helt ok. Blev lite röksugen när jag satt och drack kaffe brevid en brud som satt och storbolmade, men jag bet mig i läppen och sen gick det värsta över.
Lilmofosho Jag gjorde en liknande grej. Jag hade trappat ner som fan nu innan december. Sen åkte jag utomlands och här kostar ciggen 10 spänn paketet så det vore ju dumt att inte börja storröka igen tänkte jag... och ja.. så blev det.
Men vafan. Jag har helt enkelt inte råd att röka i Sverige längre. Det är fan motsvarande två mål mat om dagen som et paket kostar nu. Så jävla löjligt.
Luncancer har blivit en klassfråga.
otur att det inte finns något nikotinfritt alternativ som det finns till snus slutade faktiskt också vid nyår fast jag slutade snusa och onico funkar faktiskt helt okej
Allt är lagligt tills man torskar
hade som nöjårslöfte, köpte cigg idag ändån hade nog dödat någon annars var bara riktigt pissed hela tiden och kunde inte sova så vafan fuck it
Yo,i got a slight problem
hahahaha losers! det bästa med att sluta röka är den sista ciggen, testa den, den är såååå god, jag har tagit minst 100 sånna. en gång slutade jag röka cigg och höll det i ett halvår, problemet var att jag istället rökte holk varje dag, men jag stoltserade ändå med "jag har slutat röka cigg" det är svårt det där...
haha sopor! Idag har jag både druckit kaffe öl och vin. Jag tror det här med att ersätta nikotin med alkohol fungerar ganska bra för mig. Känslan av att jag är bättre än er överskuggar känslan av att jag vill röka.
att inte röka är som att inte ha på sig kläder. det funkar inte i längden.
Jo men efter ett tag vänjer man sig vid sin kropp. Efter ännu ett tag inser man dess skönhet och efter ännu ett tag vill alla brudar ha dig för du är så jävla mycket sexigare sådär naken.
kaladze Det är ju det som är problemet. Det är ju fortfarande coolt att röka...
men grejen är att alla inte har en attraktiv kropp. när folk ser min kropp brukar dom få kväljningar, och det funkar inte, som rökning. livet leker när du är ung, men när du är gammal så har du inget annat än din mobil och din mp3.
haha, som horan med extrapris sa, "come again?"
jag håller med, horan försöker ju alltid sälja sig själv, och det är på samma sätt man säljer sig själv för cigg. boy better know, life is only a life on the go-go!
Ja men det är också coolt att ha Adidas Superstars, köp fem par sånna och spring runt och knapra på jordgubbar (alltså riktiga jordgubbar, svårt att få tag på vintertid) så är du minst lika cool som rökarna, om inte coolare. Men om du helt ärligt är fast i teorin att det är coolt att röka så får du nog problem med att hålla dig. Eller så kan ni börja hänga med ett släkte som tycker det är otroligt icke-coolt att röka: medicinstudenter. Ni ska se att ni får en attraktivare kropp, speciellt huden, om ni slutar röka. Tro mig, jag vet vad jag pratar om. Funkar det synligt på folk som är 70+ så är effekten i högsta grad synlig när du är 20+.
folk som inte röker, är som sjöjungfrur som inte har fiskdelar. dom simmar omkring, men essensen fattas, och det är essensen som gör människan, eller sjöjungfrun.
haha. någon har hittat the wackie tobacci.. klart det är coolt att röka... men vafan, hellre ocool än utfattig och cancersjuk. kanske. Fast det är klart.. det vore coolt att ha en massa medecinstuderande polare.
Jag har inga planer på å sluta röka iaf. Får mina cpryck varannan timme så det är ingen ide att försöka. blir irriterad på det minsta lilla när man inte har rökt.
att ha vatten i örat gör en bra i magen..
Grejen är att jag vet att jag borde sluta röka, det skulle löna sig så himla mycket, skulle ha råd med så mycket mer, jag skulle må så mycket bättre och det finns bara fördelar med att inte röka.. men när det kommer ner till kritan så vill jag inte. Det är jättejobbigt för jag vill, men ändå inte. Och det är inte för att jag tycker det är coolt jag menar konstant slemhosta är inte coolt. Jag ser ner på andra som röker och skäller på dem som nyss börjat osv men är liksom inte bättre själv. Men jag vill inte.. Har rökt i 10 år nu och det är inte okej. Dessutom om jag slutar nu när jag är så ung är det mycket mycket bättre än att paniksluta när jag har cancer. fan
Läste Allen Carr's "Äntligen Icke-Rökare". Varit rökfri nu i mer än två månader. Så, that's the trick for me hehe
At the gates of Eternity...
Haha BC, självhjälpsböcker, det trodde jag inte om dig! Mellon, men sluta whina och gör något då?