brinnande shots/sprit överhuvudtaget.
hur hög måste alkoholhalten, eller vilka ämnen måste det, vara i en spritsort för att den ska fatta eld?
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
sök lite på sambuca på google t.ex så hittar du säkert nåt nice.. skål!
det mesta brinner ju om du syreblandar det, men jag har aldrig lyckats fått eld på "vanlig" sprit.. Cointreau och Sambucca vet jag brinner, men sen tar det stopp.. :P
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
sambuca IS THE SHIT! >tänd fyr>sätt handen på den så handen sugs fast>öppna handen lite och sug in ångorna, DAMN!!!!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja sambuca vet jag, brukar doppa fingrarna i sambuca och sätta eld på dom, perfekt partytrick! men vi sitter ett par st och krökar lite och började diskutera vad det egentligen är som brinner och så kom vi på att vi har sambuca, absinthe och stroh rom bland annat, alla dom 3 brinner men t.ex. vodka brinner inte, så vi började diskutera men till slut så vände jag mig till the almighty whoa, här brukar finnas svar till allt.. så, är det någon som vet hur hög alkoholhalt (min sambuca som jag har framför mig har 38% men brinner ändå) eller vad man måste ha i en spritflaska för att det ska brinna?
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma
Flaming Lamborghini: ingredienser: 4 cl baileys i ett "svängare" glas 2cl sambouca + 2cl cointreau i varsitt shotglas tänd eld på samboucan och cointreaun samtidigt häll dom ca 20-40 cm ovanför bailys glaset i en gemensam (brinnande!) stråle medan din kompis/fiende suger i sig alltsammans genom ett sugrör ganska meningslöst men rätt kul att kolla på.
Mabuhay!
Vafan bränner ni Sambuca för? Sinnessjukt gott ju.
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Folk som tycker att det är häftigt att få sprit att börja brinna, brukar vara samma människor som gillar tv4-buskis, sibyllakiosker eller e-type. Vet du inte hur du ska tolka föregående mening är du med all säkert en av personerna jag refererar till. Jag bjuder hur som helst på en bild av spektaklet. Med lite tur inser du hur fel och ologiskt det är att tycka att detta är häftigt..
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
It's only gay if balls are touching
Doktor_Humor: Klart vodka brinner.. iallafall Smirnoff Blue Label. Sen vad man nu ska få ut av det är en helt annan femma. Själv tycker jag sambucca får en lite sötare smak efter man har bränt på det.. kladdigt blir det också när man sätter handen över och skakar till.. inte direkt något man får för sig i början av kvällen, men andra ord..
www.myspace.com/cedermusik
50% vol. är den (Blue Label:n) på..
www.myspace.com/cedermusik
+50% ser alltid bättre ut än 40%, punkt. Hörrö Phleggan, nu utmålar du Sibylla som lowlifehak. Ligger deras besökare under McDonalds-zombiesen i status nu helt plötsligt eller åsyftar du att Solna Korv är da shiznitzzle? .)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
spriten moste va på minst 40% för att det ska burja brinna
Amfettan Ska man nu ranka snabbmatshak, och det ska man givetvis nästan aldrig göra, ser listan ut så här: 1. Solna 2. Sibylla 3. Donken Min poäng var mer att de tycker om sibyllakiosker på samma sätt som du och jag gillar frisk luft, pengar för arbete och moderlig kärlek. De rankar skiten, tok för högt, och det kan aldrig vara bra, iom att skiten är just en byggnad, ett snabbhak.
Denna användare saknar häftigt citat samt förmågorna; att tänka, att stava samt förmågan att skriva begripliga inlägg.
phlegm P23 Donken? Skämtar du eller? Finns ju tusentals saker som kommer före. Max exempelvis. Sen tcker jag att du ska vidga dina vyer lite och inkludera annat än sliskiga burgare. Skämmes ta mig fan!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.
Alltså, att gilla brinnande sprit är inte samma sak som att vara sunkig., det är mer som att vara kass. Att gilla brinnande sprit är att gilla Jäger-reklamerna på TV. Alltså mer kiosk än burgarhak.
candide P25 Jag vet inte vad du pratar om, vad vill med ditt inlägg eller om du blev ammad som liten. Exakt vart vill du att Max ska få plats på listan över tre specifika snabbmatshak? Jag och amfan pratade om sibylla, donken och solna grillen och därför var de med på listan. Som jag sa i mitt inlägg,
"ska man nu ranka snabbmatshak, och det ska man givetvis nästan aldrig göra"...
candide 1. man ska inte ranka snabbmatshak. 2. enbart 3 spelare var nämnda i matchen. 3. eventuella placeringar handlar inte om hamburgarna på något av de nämnda haken. (JA, det ekar här inne).
körde nåt som kallas sniffing heroin i bulgarien. Orkar inte förklara hur det gick till men man sätter eld på absinth o drar tillslut upp det.
spolatillbaka P1 Upp det? Dvs nasalt? Låter ruskigt ont/förödande. Ingen som har den där gif-bilden, eller om den finns som flashfilm kanske, när någon börjar brinna efter en sambuca-shot? :D
Det är alltid poppis att snorta alkohol när man siktar på kemisk lunginflammation eller bara jagar härlig smärta kombinerat med hallucinationer.
nilsL, inte hela dårå..låt mej förklara processen... bredvid shotten med absinth ställer man två glas med bottnarna mot varandra, dvs det undra glaset med botten upp o de övre glaset står på de. Mellan glasen lägger man en sked med socker i som man häller lite absinth på och sätter eld på när shotten e under skeden. Lyft på det övre glaset så det brinnande sockret faller ner i absinthen som ska ta eld. Drick upp nästan allt med ett sugrör häll resten på botten av glset som står upponer o dra upp det i sugröret o voila!
hör kanske inte till topicen men varm sprit suger man förångar ju alkoholen rätt friskt. men om man ska köra brinnandes ändå kan du ju hooka 60% vodka på nästa tallin kryssning (dom säljer även 80% vodka på båten) sen kan du ju leka med elden bäst fan du vill :-D. nu ska det drickas
Kärlek och respekt...
phlegm ..och folk som måste gå in i olika forum och försöka dissa folk som skriver där är ofta såna som är mobbade som små men blev sen stora och starka/snygga/rika (fin liten historia a la Den Fula Ankungen), lyssnar endast på underground musik och är självklart straight edge för något annat skulle ju vara sjukt!
40% va?
mickelito - en Nalle Puh figur?
Doktor_Humor P20 Det var inget personligt påhopp mot dig, utan jag presenterade mer en allmän tes om "brinnande shots"-människor utfrån egna observationer. Tog du illa upp, kan jag bara beklaga och be lite halvt om ursäkt.
Jag vill dessutom avsluta med ett tips. Ska du nu försöka ge tillbaka för gammal ost, sätta hårt mot hårt och dissa mig (och därmed göra det du kritiserar mig för, för övrigt) försök att inte ge mig alltför många komplimanger. Stark? Snygg? Raggar du eller försöker du håna mig? Du måste bestämma dig, det blir konstigt annars.
ja alltså, du är ju ganska snygg.. what to do?
Chaplyn För att det är koolt med partytrick, dessutom är den minst lika god ändå :-)
Mikael Söderlund was here!
Vet man inte varför man sätter fyr på spriten ska man inte göra det. Att elda sprit för att det är coolt är lika idiotiskt som att laga god mat och sedan äta den med ketchup. Sambuca och en tändare är annars ett klassiskt knep för att bli av med kackerlackor hemma hos bartenders (A)
Varför är folk så dumma?