I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Söker du jobb i Stockholm? Har du allmän datorvana?

Övrigt - Blandat

   

2008-01-17 17:44

Söker du jobb i Stockholm? Har du allmän datorvana?

Under mina mer än 6 år på Whoa så har jag noterat många trådar som relaterar till att söka och få jobb; oftast i negativa sammanhang, där det har handlat om att det inte finns några jobb, att jobben som finns är värdelösa och underbetalda, och att alla godtagbara jobb är omöjliga att få.

Jag har jobbat i IT-branschen i ca 3 år nu, och har på mitt nuvarande (och föregående jobb) haft rekrytering som en av mina uppgifter. Det kan vara svårt att hitta rätt personer till smalare nicher som det inte fordras specifik erfarenhet eller utbildning för - utan snarare specifika personlighetsdrag och egenskaper. Just nu arbetar jag med projekt där jag vet att målgruppen förmodligen inte nås via en platsannons på AMS (eller andra traditionella tillvägagångsätt).

Whoa kanske, eller kanske inte, är en plats att finna den här typen av person(er). Vi får se.

Vi tror att du...
... förmodligen är mellan 18 och 23 år gammal.
... är duktig på engelska, framförallt skriftligt.
... har en gedigen datorvana (oavsett om det rör sig om webbutveckling eller att ha spelat datorspel)
... har hög arbetsmoral och ser dig som ihärdig (då uppgifterna kan upplevas som repetitiva)

Det är dessutom en fördel (men inte ett krav) om du...
... har läst ett natur/teknik-inriktat program på gymnasiet.
... gick ut gymnasiet med goda betyg.

Vi kan erbjuda:
- En ung och ambitiös kontorsmiljö
- En heltidstjänst (initialt provanställning i 6 månader, följt av eventuell tillsvidareanställning)
- En grundlön på 18 000 per månad (+ eventuell bonus på upp till 10 000 per månad)

Arbetsuppgifterna består, i korthet, av att leta efter olika typer av webbplatser (beroende på projekt), utvärdera dessa efter olika fördefinierade kriterier och eventuellt kontakta ägarna via e-mail.

Kontoret är beläget i centrala Stockholm och inhyser i dagsläget närmare 100 personer.

Personligen så skulle jag beskriva det som en relativt enkel tjänst, med enformiga uppgifter, men med klart acceptabel ersättning (och framförallt ingen försäljning).

Låter det intressant? Skicka ett kort PM till mig med lite information om dig själv (du kan skippa ett CV på 10 sidor och din kompletta livshistoria), så kan vi prata mer.

Allmänna Idrottsklubben