I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Starta hostel

Övrigt - Blandat

2008-01-18 01:36

Starta hostel

Jag och min vän funderar på att starta ett hostel i sydamerika. Vi snackar om Uruguay eller Argentina. Vad säger ni, kan detta vara ett seriöst projekt eller bara en grej vi snackar om på fyllan? gör gärna en för-och nackdel lista på vad man måste tänka på.

Fördel
Bo i ett varmt land
vara sin egen chef

Nackdel
Pengar
Byråkrati

Lo veo pero no lo creo

2008-01-18 01:49
om ni vill ha ebn rutti kock så är jag all in;)
And your fat friend, her nickname is Mini-van..
http://seanism.com/dlarea/?action=watch&id=120

2008-01-18 02:04
Kan ni flytande spanska?
"Den tjocka killen i Trippel Ett"

2008-01-18 04:47
jag pratar spanska, kanske inte flytande..
Lo veo pero no lo creo

2008-01-18 05:00
Äh, det behövs inte så mycket pengar som man tror. Fixa ett rum på ca 15 kvm, tryck sedan in ett tjugotal bäddar - tadaaaa!

2008-01-20 08:06
"Vad säger ni, kan detta vara ett seriöst projekt eller bara en grej vi snackar om på fyllan?"

Hur ska man kunna svara på den frågan när man varken känner dig eller din kompis?
Men är ju rätt stor skillnad på att prata om det och att göra det.

Jag förstår inte riktigt syftet med tråden; ska Vi göra en lista med för och nackdelar åt Er? det är ju också personligt....

2008-01-20 08:07
haha!

2008-01-20 13:01
nackdelar: israeler och amerikaner?
www.discotheque.se

2008-01-20 13:12
Inget fel på Israeler.

2008-01-20 14:05
blir det whoa-rabatt?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-20 15:31
Jag kom precis hem från Central- och sydamerika och den tanken slog mig också faktiskt...
Bättre spanska kommer du lära dig varje dag. Om du är intresserad av Costa Rica så har de ganska schyssta lagar för utländska investeringar o dyl, och dessutom lättnader om du anställer tikas eller ticos.

Sen kan jag inte direkt tänka mig att byråkratin är värre där än i Sverige.

Fördelen är att du får göra mycket olika grejer hela tiden. Att du träffar sjukt mkt folk. Om du själv har rest runt så kan du ju lära dig av andra hostels misstag och fixa ett schysstare place.
Why the fuck can't emcees emcee no more?

2008-01-20 19:45
Byggarebob X2

Förstår inte riktigt syftet med ditt inlägg.
Tillför nada.

seized kommer exempelvis med både schyssta fördelar och nackdelar.

Hmm. Vi måste göra det. Esperanza Hostel, självklart med whoa-rabatt..
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause

2008-01-20 19:56
Låt inte det här rinna ut i sanden nu....
work some magic

2008-01-20 23:29
problemet med israeler är bara att allt som är pk för resten av världen blir provocerande i deras öron. att umgås med dem är som att gå på nålar....
www.discotheque.se

2008-01-20 23:32
kolla upp exakt allt som behövs, exakt allt. sen kan ni kolla om det är värt att peppa eller ej.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2008-01-20 23:55
bli inte bara som agaren av hostel jarachick(stava) i san pedro.

han har bott i guate o ca 5 ar och kan nada spanska. bara umgas med andra turister och inte ens forsta var det ar man befinner sig. kandes lite surrealistiskt nar min som ar guate maya forsokte snacka med dem pa spanska och de  svarar no habla espagnol.

se bara till att visa respekt for landet och dess folk. anstall garna the locals och inte bara turister. ge garna tillbaka till samhallet ocksa.

tycker att det verkar vara en super bra ide.  satsa pa uruguay!

mycket hart jobb och tidskravande i borjan har jag forstatt. och sa den eviga hetsen efter att fa komma med i the rough guide o lonely planet.

lycka till
I´m with stupid--->

2008-01-20 23:59
komigen nu
work some magic

2008-01-21 00:00
men vadtusan, jag trodde vi snacka "hostel" som i hostel liksom.. nu var det inge kul längre.
work some magic