I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

vad tror ni om detta? [re-search]

Övrigt - Blandat

   
Hangaround

2008-01-21 05:16

vad tror ni om detta? [re-search]

Ursäktar om detta kan tyckas vara en onödig tråd. Den är menad i research-syfte (låter jävligt proffsigt huh?). Vill skapa lite arbetsflöde här i Formgivningsforumet, och för att se om det skulle funka så kollar jag helt enkelt om det är många som skulle hänga på.

Tanken är, att varje månad så kommer ett tema upp, och efter det temat skall man sedan skapa en serie som visar hur man tolkat det hela. Och i slutet av varje månad så lägger man upp sitt arbete här så att andra kan kommentera och granska.


*Månaden behöver givetvis inte vara en månad. Kan vara en vecka, två eller tre dagar. Dock så tycker jag att en månad verkar vara den bästa tiden innan "deadline". Man hinner med mera samt att om man har en längre tid så slipper man stressa och arbetet blir helt enkelt mer genomarbetat.

*Temat kan vara allt från "Gör ett skivomslag" till "svart/vitt", dock vill jag helst undvika teman som vanligtvis dyker upp, så som "kärlek" och "ensam".

*Det behöver inte vara en serie med bilder. Det kan handla om en enda bild. Sedan är det fritt om man vill arbeta i film, stillbildskamera, photoshop, illustrator eller 3D, vad som hellst som skapar bilder. Det är upp till var och en-




Så, om detta verkar vara något som kan funka så vore det riktigt roligt. Det är både bra för ens inspiration, att se andras alster och sedan så får man ett skäl till att vara kreativ (om man inte redan jobbar inom detta och vill ta ledigt från det kreativa). Det är alltså ingen tävling med priser.

Kom gärna med förslag och synpunkter. Och om detta verkar för pretto, så kan vi göra prettot coolt.