I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Trafikförseelser(heter det så?)

Övrigt - Blandat

2008-01-22 17:39

Trafikförseelser(heter det så?)

Vad är det som gäller för trafikrelaterade brott för att kortet ska ryka? Ska du åka fast 3 gånger inom 2 år för att kortet ska ryka för det finns väll något sådant system?

SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2008-01-22 17:42
dom vill väl införa nått system med prickar som jag tror finns i danmark..efter 5 "prickar" dvs trafikförseelser så ryker kortet
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2008-01-22 17:42
Ja jag har hört något om det men jag vill veta vad som gäller just för tillfället.

2008-01-22 17:43
tycker det som dom har i tyskland  låter bättre . efter 15 så ryker kortet

2008-01-22 17:50
finns inget sådant system. Du kan alltså ryka på fortkörning 20 gånger på ett år och ändå behålla körkortet. Det vill säga om du åkt under 30 km för fort på 50 70 90 eller 110 sträcka eller 20 km över på 30 sträcka. Hamnar du däremot i fyllecell upprepade gånger kan det vara dags att lämna leverprov och tar kongas dig på stan med thc i kroppen blir det att pissa, det för att bevisa ditt nyktra levnadsätt. Men parkeringsböter, mindre fortkörningar, övertejpade registreringsplåtar, struntat i stoppförbud, omkörning på heldragen linje osv är lugna brott. Betala i tid och lev nyktert så har du safe körkort.  

2008-01-22 18:13
Vart är tåget ? X0 exakt..därför så är yrkeschaufförer inte så glada i förslag om prickar o skit
Heretic ,Thou Art Cast Down!

2008-01-22 18:32
Är du heeeeelt 100% säker på att det inte finns något sådant system? Jag har hört från flera personer att det är 3 trafikrelaterade brott inom 2 år så ryker kortet i 3mån. Ligger alltså ingen sanning i det?

2008-01-22 23:49
upp!

2008-01-23 03:03
http://www.trafikjuristen.se/korkortingripande/aterkallelsepraxis/aterkallelsepraxis_start.htm

kolla in den sajten. vet inte om de står exakt. men mkt matnyttigt finns det!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-01-23 15:18
Tack för länken, tror jag fick ett hum om vad som gäller nu iaf. Verkar som om du vid 2 ringa och en värre fortkörning oftast får kortet indraget i 3mån och då ska det ha skett inom 2 år vad jag förstod det som. Vill hellre se det svart på vitt som där än att höra det från folk som spekulerar.