I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Hemsida] kommentera min Flash hemsida

Övrigt - Blandat

Promotor

2008-02-20 16:11

[Hemsida] kommentera min Flash hemsida

Jag håller på att bygga på min hemsida, sidan i sig är ju gott som klar, men det är innehållet som återstår...

Men nu vill jag veta vad folk tycker om den, varför ni tycker så om den, och vad som borde tas bort/läggas till...

Saker som kommer dyka upp på sidan dom kommande veckorna är:
kontakt formulär
mp3 spelare
galleri

och förhoppningsvis andra godsaker när inte den kreativa delen av hjärnan brister...

sidan är här
sidan är här
sidan är här
sidan är här
sidan är här
sidan är här

finns det även någon som kan bjuda på lite serverutrymme för låtar osv så skulle jag vara taksam! det handlar bara om kanske 20 mb...

tack på förhand!!

2008-02-20 18:03
lide gayiga färger om det nu ska va en sida för dem som är lite tuffare... annars var det jobbigt att den grejen ska gå in o ut hela tiden från menyn
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-02-20 20:19
Du visar att du är duktig på webdesign!

Men hemsidan är enligt mig inte särskilt funktionell.

För avancerad, svårt att hitta menyn hade velat se en enklare layout annars så var själva grafiken snygg.

En större o´ch tydligare meny skulle itne skada...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-20 21:31

Snabba upp allting och ha mer schvung. Jag ser vart du är på väg med animationerna, men du är inte framme ännu. Jobba mycket mer med easing och framåt- och bakåtrörelser.

Rent designmässigt så lämnar du alldeles för mycket tomyta. När du väl ska lägga in innehåll så kommer du ångra att du har en så liten ruta. Min rekommendation är att alltid jobba med lorem ipsum-text och mockupbilder.

2008-02-21 00:10
Lås menyn och höj framraten. Arbeta på dina tweens och typografin
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Promotor

2008-02-21 09:41
Industrigatan X0
gayiga :P ja det kanske dom är, men jag trivs med rosa haha :P det är lite "hemtrevligt" hehe...

Tompa_ X1
tack tack

Eksem P25
det är dit jag strävar :).. ang. tomytan, så hade jag tänkt o lägga typ en faidande bild där, eller galleri när jag har fått upp den, kanske mp3 spelare eller liknande.. så det är bara tomt för tillfället.. lorem ipsum är vad :P?

one
självklart :)

tack för kommentarerna!

2008-02-21 12:06
en bra start iaf :)

2008-02-21 15:31
Som sagt, dina skills är mycket bättre än mina.. Riktig frääsh sida. Stil ren tyckte jag.
Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger

2008-02-23 19:37
"lorem ipsum är vad :P?"

Fejktext, kort sagt. I praktiken är det slumpade (tidigare systematiskt) latinska ord som bildar nonsensmeningar. Av tradition inleds sådana texter med just Lorem ipsum. Sådana textstycken används dels när man ska titta på bara formgivningen av en boksida eller en annons eller webbplats, för att innehållet i texten inte skall störa. Dessutom är det användbart när man ska layouta textområden och inte har någon text att jobba med. 

Man bör dock skaffa för vana att alltid justera kägel och knipning när man väl har den riktiga texten.

2008-02-23 19:38
Min utläggning om lorem ipsum-text är f.ö förenklad, så fältet är fritt för eventuella formnazister att rätta mig.

2008-02-23 20:32
kägel och knipnig haha fyfan vad illa det låter. har aldrig använt svenska orden för det :)

2008-02-23 20:34
http://www.lipsum.com/

Där kan du slumpa fram. Yay!
arf arf

2008-02-23 20:46
one

Mina art directors har en genomsnittsålder på typ 40. Ibland använder de begrepp som jag inte begriper ö.h.t. Någon använde ett jätteroligt ord för "gradient" en gång som lät helt uråldrigt, men jag minns inte vilket det var. Det lät jättekul.

2008-02-24 04:02
Eksem P25

:D  

gillar dig ändå :)

Promotor

2008-02-24 18:08
Eksem P25

då viste jag redan vad det var för nåt, var osäker bara.. tack ändå :)

2008-02-28 00:47
Jag kommer till din myspacesida..??
Mike, Mike, where's your head? Even without it, you're not dead!
Promotor

2008-02-28 17:55
För jag tog bort sidan igår tyvärr... men jag kan slänga upp den på måndag..

2008-03-02 15:16
Fungerar som sagt inte, men såfort en sida är gjord av flash så besöker jag den inte, jävla skitformat