Urban Music Håller På DÖ ut!.
Tyvärr, men det är sant, Hur det kommer sig vet man faktist inte?.. Kanske dags för något nytt än att prata om pengar,knark,tjejer,bilar? kanske dags för något nytt än att prata om alla vill till himmelen,byta ut truckkepsen? Hiphop/rnb/dancehall allt somk har med Urban att göra dör sakta men säkert ut. House / Dance Techno tar över. Visst har det funnits länge runt om i hela världen men inte i sverige, det kryper sakta in på våra klubbar och jag pratade nyss med en kompis om att Huvudstaden börjar drabbas av detta nu också. Jag säger inte att det är dåligt musik som kommer från house/dance håller jag själv har dragits till detta och diggar det sjukt mycket. Men jag vill inte att min kära Urban försvinner för gott som den är på väg att göra, Vem vill inte då och då dra till en rnb klubb skippa alla rave folk och bara chilla, dansa lite slow med en fin tjej och bara lyssna på go musik. ?. Vad anser ni om att House/dance/techno håller på ta över sveriges nattklubbar? Jag anser att detta är på gott och ont. Ta inte bort ALLT 50/50 skulle va bäst men men.....
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag anser att house/techo är riktig skit musik. Verkligen hemsk musik. Jag menar jag kan fan dra ihop en techno låt ppå 10-15 min i FL & det låter ungefär lika risligt som den "kända" techno musiken.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hmm, diggar elektroniskt speciellt om man ska dansa (finns dock ruggigt mycket skit i dom genrerna). Vore väldigt tråkig om hiphopförsvann men om rnb'n försvann skulle jag blir överlycklig, orka smöriga låtar.
Musikgenrer som rnb och hip hop kommer aldrig att dö ut. Trender kommer och går, just nu är electro/house jävligt inne, det var det under en period på 90 talet också, sen var hiphop/rnb inne osv osv. Det går fram och tillbaka.
hansomknarkar P19 Jag menar jag kan fan dra ihop en techno låt ppå 10-15 min i FL & det låter ungefär lika risligt som den "kända" techno musiken. Varför slösar du bort din fantastiska talang med att vara bitter på whoa då?
"I lay chicks like mother goose"
Är det inte urban musik som innehar 90% av speltiden på musikkanalerna o.s.v.? Tiderna svänger.
att house och electro och techno blir större betyder ju inte att urban musik håller på att försvinna.. fattar inte på något sätt hur du drar den slutsatsen.. jag tycker det är skönt att den klubb scenen blir större då det är en bra utescen.. hemma lyssnar jag dock nästan bara på annat.. hip hop och rnb klubbar är oftast inget vidare tycker jag även om det kan vara kul ibland.. överlag tycker jag hip hip, rnb klubbar brukar vara fyllda med jävligt trist folk, mycket spela över o.s.v.. hansomknarkar: isåfall är du ju en idiot då de kända techno muskierna tjänar multum.. varför inte bara slänga ihop ett par mega klubb hits?
Och vem har egentligen uppskattat att rnb/hiphop/reggae har blivit i stort sett samma sak?
alla vet ju att rokk n roll dog ut när hip hop kom... ingen lyssnar ju på det nu för tiden? .. . .. .. .. . .. .
((MAAD))
spöket P25 dö ut? för att det inte är populärt eller spelas på radio? för att det som spelas på radio är mestadels skit?
det som spelas på radio speglar inte hela kulturen för fan
Ganjaholic P1 Spöket pratar om vad mängden av folket vill ha, och vad som spelas på dom stora klubbarna, inte att du tex älskar hiphopen genom hela ditt liv
men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället
haha, ja jag missade nattklubben raden.
men jag tror inte spöket behöver oroa sig, hiphopklubbar kommer det alltid att finnas endå.. precis som att det fortfarande finns rockklubbar, fastän hiphopen har tagit över dens plats som den största ungdomskulturen
men oj broder nu ska du lyssna extremt noga...tyvärr vi är redan gamla, tjejerna ger oss inte dessa ungdomliga blickar längre utan det är mer va fan gubbjävel skaffa dig en kärring istället
jag gjorde en tråd i mode tråden om att streetwear kulturen börjar bli jävligt stureplan och denna topicen är väldigt lik. de har blivigt så jävla inne att lyssna på electronisk musik och ha urban wear. alla som är real är real helt enkelt. urban musik kommer aldrig dö för mig. de är absurt. och jag är naturligtvis inte den enda som känner så. så oroa dig inte.
Red Motion Music
Haha, här verkar vara en tävling om vem som är mest "urban" och vem som varit det längst.... 90% av er kommer från orter som typ Trolhättan, Laxå, Jönköping och Karlstad. Jävligt "urban" haha. Ni får ursäkta mig men det är så roligt när svennar snackar "urban", "äkta" och "streets". Nu ontopic: Hiphopen i sig har väl blivit mindre "urban" och mer "rumsren" med all marknadsföring, lyxlirande, produktplacering etc.?
Kunde inte brytt mig mindre. Hoppas verkligen den dör ut för det är så jävla uttjatat med sån musik. De borde spela riktig musik istället.
hellspawn1 X0 och du måste ju vara en blatte (han skrev svenne) som kommer From the streetz of LA
Jag menar jag kan fan dra ihop en techno låt ppå 10-15 min i FL & det låter ungefär lika risligt som den "kända" techno musiken. hur vore det om du pratade lite mindre och visade lite mer? Sen spelar det väl ingen roll om jag lägger ner 2 timmar eller 2 månader på en låt om folk köper den och diggar det?
Your "best"!? Losers always whine about their best. Winners go home and fuck the prom queen.
aa jag är från en by i skogen utan el... och svennebanan
Red Motion Music
tyvärr så har flera av mina vänner blivit nerdragna i den här housevågen...jag har försökt att motstå skiten och lyckats väldigt väldigt bra än så länge, men dom försöker till varje pris få med mig i detta sattyg.... men jag kommer aldrig överge min dancehall och loversrock
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
Urban Music Håller På DÖ ut!. Bra, förhoppningsvis går en era som gått ifrån sina rötter i graven för att återuppstå om tio år. Tyvärr, men det är sant, Hur det kommer sig vet man faktist inte?.. Du ställer frågan för snabbt, svaret är rasism i den svenska krogvärlden. Kanske dags för något nytt än att prata om pengar,knark,tjejer,bilar? Tyvärr är det mainstream skit du får när du går på mainstream klubbar, tyvärr finns det inga rena urban klubbar och inga klubbar som vågar köra lite mer old school eller varför inte underground sound, finns massor av artister ute, men de är inte kända o pumpas inte på mtv o voice of hip-hop n rnb så de spelas inte på klubbarna heller. kanske dags för något nytt än att prata om alla vill till himmelen,byta ut truckkepsen? Återigen, mainstream, rädsla för att köra okänt, nytt och gamla klassiker. Sen beror det ju även på vilka ställen du går till. Hiphop/rnb/dancehall allt somk har med Urban att göra dör sakta men säkert ut. Helt fel påstående. Dock förstår jag vad du menar i sammanhanget. House / Dance Techno tar över. Håller på och ta över är fel väl, mer att de håller på och ta tillbaka tappad mark till Urban. Visst har det funnits länge runt om i hela världen men inte i sverige, det kryper sakta in på våra klubbar och jag pratade nyss med en kompis om att Huvudstaden börjar drabbas av detta nu också. Både du och din kompis verkar inte ha koll på läget, i huvudstaden har trance/house/techno varit tillgängligt väldigt länge nu, finns dedikerade klubbar bara för detta ändamål.Jag säger inte att det är dåligt musik som kommer från house/dance håller jag själv har dragits till detta och diggar det sjukt mycket. Word Men jag vill inte att min kära Urban försvinner för gott som den är på väg att göra, Vem vill inte då och då dra till en rnb klubb skippa alla rave folk och bara chilla, dansa lite slow med en fin tjej och bara lyssna på go musik. ?. Jadu, verkar vara en uppoffring som vi kommer få göra. Får hoppas på modiga entreprenörer som vågar gå emot trenden och köra på klubbar som dedikerar sig mot Urban. Vad anser ni om att House/dance/techno håller på ta över sveriges nattklubbar? Inget fel i det i dedikerade reggae/hiphop/rnb klubbar kommer nog trance inte komma och skrämma slag på dig. Däremot så på mer mainstream ställen, skitställen med skitmusik med skitfolk som diggar det. Ta inte illa upp nu trancevänner, jag gillar bra trance etc, det mainstream skit som pumpas på klubbarna är inte ok. Jag anser att detta är på gott och ont. Ta inte bort ALLT 50/50 skulle va bäst men men..... Förmodligen, dock lämnar du då ut rock och det är inte ok :P Saken är att svenska krogvärlden är jävligt rasistiskt, kör du lite urban musik så tror krogägarna att stället fylls på direkten med bara svarta/invandrare (hur fan de där rasisterna som själva är svartskallar resonerar) och skrämmer bort de vita kunderna. Ironiskt nog så är väldigt stor del invandrare (majoriteten mellanösternbor) just trancepumpande galningar på steroider. Exempelvis när jag var på DJ Tiëstospelningen med ett par polare så tog vi alla illa vid att Ghetto United höll på och härja på bästa apburen vis där. I åtslimmande metrosexuella kläder spännandes sina steroidmuskler och försökte leka hetero. Stjärtgossar.se måste haft sin sammankomst där. Tyvärr så har vi torskat en del trevliga Urban klubbar (Club Evident någon?) och vad hette klubben vid Sturecompagniet som hade rätt sjyst sound?. Anywai, tror vi får söka oss bort till Club Scratch i Gbg för att få njuta av hiphop. Huvudstaden är förlorad.
Även om det låter jäävligt töntigt så tycker jag det är jobbigt att alla ska gilla house nu. Jag gillar själv electro/house och har lyssnat på skiten ett riktigt bra tag. Fett segt att det blir så stort nu för då ska det börja göras så hemskt mycket mainstream dynga just för den genren(mer än tidigare) för att håva in mer folk som annars endast lyssnar på diverse radio/mtv hits, sånt som är inne för tillfället. Så då när man säger till nån att man gillar house så tror idioterna att dom vet precis vad det är för nåt bara för att de har hört ett par david guetta låtar på krogen. Sakta men säkert bildas en allmän, billig uppfattning bland folk om vad house är för nåt och det är bara tråkigt :/ Inte för att jag faktiskt bryr mig hemskt mycket om vad folk tycker, men det är fortfarande ganska tråkigt. Kan ju jämföras med hiphopen också. När hiphop började bli riktigt inne och "okej att lyssna på för alla" så bara pumpade alla stora skivbolag ut mängder med kommersiellt bajs och folk fick sig en ensidig och någorlunda felaktig uppfattning om vad hiphop är.
MC_Kiprono ord på det där! Bara ett par år sedan när man sa att man lyssnade på house så kollade folk på en som om man hade spetälska, nu kommer samma människor ey ey house house. Jävla toys. Sen liknelsen med hh är klockren, alla sköna kids lyssnade på wu-tang clan, 2pac och notorious b.i.g. sen kom alla 50 cent kids och börja mobba en för att man gör det.. liksom *igga please?
Allt blir väl mainstream förr eller senare, det går ju i vågor och finns la inte så mycket mer att göra åt än att själva starta klubbar och spela det ni vill spela.
va?
den här tråden ger mig både kramp å kräk-attacker
http://www.sthlmmd.se
puszel ring 112 så att du inte drunknar i dina egna spyor.
Finns ju knappt lokaler i sthlm city som tillåter renodlade "urban" klubbar att husera, förr fanns det ju konstant ett par klubbar flera gånger i veckan som hade bra med folk. Nu finns det knappt en klubb varje helg som kör sånt. Snart står man väl och lirar på folkets hus eller nåt haha. Trist.
THE SWEDISH MIXTAPE CARTEL http://www.twitter.com/djcrona http://www.facebook.com/djcrona
House är ju för fan urban musik.
jo för mycket "techno" men inte så att jag hellre vill ha "urban" för den delen. jag saknar riktigt bra popklubbar befriade från en DJ med hybris som försöker göra taffliga taktimixar. alla vill ju ändå bara höra the Smiths-"this charming man". (jag kan ju inte kräva att alla ska villja höra OMD och annan 80-tals färgad musik som jag själv)
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
MC_Kiprono Att de temporärt har hoppat på house-vågen betyder ju inte nödvändigtvis att de lyssnar på samma house som du gör. Det är kul när folk lyssnar på samma musik fast ändock inte.
hansomknarkar P19 Jag menar jag kan fan dra ihop en techno låt ppå 10-15 min i FL & det låter ungefär lika risligt som den "kända" techno musiken.hahahahahahahahhahahahhahhahhahahhahahahhahahahhhahahahahhahahah årets hahahahahahhahahahhahhahahahahhaha
snälla, visa mig en av dina 10-15 minuters låtar i FL :) kan bli mitt absolut bästa garv någonsin
"jag saknar riktigt bra popklubbar befriade från en DJ med hybris som försöker göra taffliga taktimixar. alla vill ju ändå bara höra the Smiths-"this charming man"." - haha fan det mest värda jag hört på länge! å 10-15 minuters house mannen kan nog vara det mest ovärda jag hört på länge
amfetaminpsykos X27 mm men det var ju lite min poäng. De hoppar på housevågen men får bara höra kommersiell blähouse och bildar sig en felaktigt uppfattning om genren. En uppfattning som sen blir allmän och när folk sedan talar om house så kommer de tala om bajset som pumpats ut i tv/radio under tiden det var "inne", eftersom det kommer vara de flestas uppfattning av vad house är för nåt. Aja, som sagt, tar ju inte livet av mig men tycker det är lite tråkigt :P
mc_kiprono vad är det för typ av house du lyssnar på och vilken typ av house är det du undviker? glad för deadmau5, sydenham, pryda? undviker britney spears - gimme more remixer?
hipohp är itne tänkt att vara mainstream och bör inte heller vara det.. ungefär som punk eller progg.. "för nu när hiphop blivit stort, vill jag göra det mindre igen" om hiphopen enbart lyssnas på och utövas av entusiaster och folk som brinner för det kommer kvalitén i branchen höjas avsevärt. Det går självklart mode även inom musik, musikstilar och genrer blir går i vågor och förnyas ständigt.. och tur är väl det?
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Hiphop/rnb/dancehall allt somk har med Urban att göra dör sakta men säkert ut. Allt det får gärna försvinna förutom hiphop... hemskt skit resten.
Om ett halvår kommer alla att vara skitless på neon och allt blir som vanligt igen.
frankieLamps P0 Jag är inte så inskränkt som det kanske kan verka efter vad jag skrivit i den här tråden. haha Nä, jag lyssnar i princip på all electro/house som jag tycker är bra helt enkelt, mycket franskt/kanadensiskt/tyskt just nu, typ mstrkrft, d.i.m, lazaro casanova, ed banger artisterna. Mestadels "tyngre" glitchiga/trashiga grejer men gillar även minimal, typ sébastien léger, booka shade osv. Är ju liksom inte helt insnöad på underground/indie och relativt okända blogg/myspace-artister, även ifall det är där jag hittar grejer jag gillar mest. Ibland kan det komma en och annan kommersiell houselåt som kan vara jävligt soft i vissa sammahang, t ex ute på krogen/klubben eller på förfest. Ja , deadmau5, sydenham och pryda gör schyssta grejer. Swedish house mafia överhuvudtaget, ingrosso, angello osv. Dahlbäck är grym också, såg han live för två veckor sen.
house är fett ju, hiphop med, vem fan bryr sig om vad det heter, bara det låter bra och har själ
SMÅLAND!
mc_kiprono soft, schysta exempel på artister du drog. gillar själv typ allt du nämde, inte hört talas om lazaro casanova dock. tech house är min personliga favorit. lite mescal kid stuk. progressive och electro är också fint... lite mer av dem "kommersiella" artisterna om man vill kalla det för det; deadmau5, swedish house mafia, chris lake, dave spoon etc. minimal är nice med måtta :)
hahahah det är så många frågor som dyker upp i mitt stackars huvud när jag läser den här tråden.. men det enda jag orkar säga är bara: VA?! Ett gott skratt förlänger snoppen eller nåt.
en av de bästa låtarna jag hört ute var för övrigt en houseremix av i R kelly. är det bara jag som älskar både elektroniskt och r kelly?
Ptolemajo P21 är det bara jag som älskar både elektroniskt och r kelly? Vi får väl hoppas det. haha
frankieLamps P0 aa david spoon gör riktigt tunga grejer. Inte så många som hört lazaro casanova tror jag. Han är väl inte så jättekänd ännu internationellt, mest bara i kanada. Men han turnerar med rätt tunga snubbar för tillfället: mstrkrft, LA riots, och steve aoki :) lirar även med bloody beetroots
Amen azzå panchoz ni hajjar junte, house är så mycket mer än chicago eller shufflade 707patterns med 909hihats, house är så mycket större än phrench phried philter phunk, azzå i början fanns JACK och JACK hade ett GROOVE.. .)
och den elektroniska scenen är ju sååååå mycket mer än house och techno, bara jag som är trött på att dela in musik i genrer?
känns coolt när hiphopare ska vara så jävla äkta som ska hålla det down with the streetzzzzz och inte vågar lyssna på en låt, som dom tycker är bra, endast för det inte är hiphop och dilla inte står för produktionen.. hiphop är väl att vara sig själv till stor del?
Det är Otroligt sant att många krogägare är rasister och detta är ett riktigt bra tillfälle att hålla invandrare utanförklubbarna utan att neka dom inträde, genom att spela house/dance. Men det krogägarna inte förstår är att Mer än 50% utav House / Dance musiken är sångerskorna , producenterna Svarta eller har en annan etnisk bakgrund än Vit(hudfärg, om man nu ska se det på de viset). Inte för att jag har någon alls rasistisk eller liknande åsikt om vilken hudfärg man en har alla är självklart lika mycket värda Människor är vi alla. Detta är otroigt roigt att se också, speciellt i sverige.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Det är ju tråkigt att alla musikstilar utom en handlar om rasism. Innan jag fick reda på detta förstod jag inte riktigt hur utbredd rasismen runt om i världen verkligen var, men nu vet jag bättre. Jag tycker att vi spränger hela världen eftersom det spelas så mycket rassemusik överallt.
amfetaminpsykos X27 Jag hoppas verkligen du är ironisk.
För jag blir så jävla arg på personer som tror att det är musikganren(stavning?) som är rasisitisk , när det i sjävlaverket är Personer,människor som är rasister och inte musiken.
Som jag skrev innan så finns producenter och sångare/sångerskor i alla olika hudfärger i alla olika musikstilar.
Men det är bara här i sverige som vi måste lägga allt i ett fack. genom att börja spela musik med en just stil för att få ett slags folk dit..
Jag tycker allt detta är fucking bullshit , Jag ska fan flytta härifrån och sticka till ett land där musiken inte har med hudfärgen att göra utan musik är en slags konst som gör så folk från alla olika håll kommer tillsammans för att må bra.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.